Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از افزایش کشف قاچاق در این استان خبر داد و گفت: استان البرز به بارانداز کالای قاچاق کشور تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  یاسر نژادفلاح در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز  در  مورد برنامه‌های استان البرز در مبارزه با کالای قاچاق و ارز برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه اصلی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، علاوه بر مبارزه با قاچاق کالا تدوین و فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاصی| شناسایی دست‌های پنهان ‌ورود قاچاق کالا به ایران‌/ درگیری ‌با اشرار مسلح و کشف 3 تن مواد مخدر‌+ فیلمآمریکا نام عربستان سعودی را از فهرست قاچاق انسان حذف کردتخلیه و بارگیری هرگونه کالا از معابر غیر رسمی در استان بوشهر قاچاق محسوب می‌شود

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام شده و جلسات در شهرستان‌های مختلف استان نیز برنامه ریزی شده است، افزود:  تفاهم‌نامه‌هایی نیز با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، اداره و فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سپاه استان، اتاق اصناف، بسیج رسانه، شورای اسلامی شهر و روستا و  نیز در این راستا در حال تدوین و انعقاد است.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز  با بیان اینکه قاچاق بزرگ‌ترین معضل و آفت اقتصادی یک کشور است، بیان‌کرد: برای برون رفت از مشکل اقتصادی مبارزه جدی با قاچاق کالا بسیار حائز اهمیت است.

نژاد فلاح با اشاره به اینکه شناسنامه دار کردن کالا که از ابتدای ماه جاری آغاز شده گام موثری در مبارزه با کالای قاچاق است، تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند سبب حمایت از تولید کنندگان شود.

وی با بیان اینکه در جهت تحقق مبارزه با کالای قاچاق در استان برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی تدوین شده است، عنوان کرد: استان البرز به واسطه ظرفیت‌های کارخانه‌ای و موقعیت جغرافیایی که دارد به بارانداز کالای قاچاق کشور تبدیل شده و استان البرز در سال گذشته از استان‌های نخست در کشف کالای قاچاق بوده است.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز  با اشاره به تصویب مصوبه شعاع 120 کیلومتری برای فعالان حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری در شهرک صنعتی اشتهارد که موجب هجوم سرمایه گذاران به این شهرک شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود انبارهای بسیار و گسست اجتماعی که در استان وجود دارد  زمینه  برای افزایش دپوی کالای قاچاق  فراهم می‌کند که در این راستا نظارت، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط برای مبارزه با این موضوع انجام می‌شود.

نژاد فلاح با بیان اینکه بیشترین کالاهای قاچاق در استان البرز سیگار، لوازم خانگی و پوشاک بوده است، گفت: محصولاتی که به تولیدات داخلی صدمه می‌زند امحا و محصولاتی که مشابه داخلی ندارد طبق تشریفات قانونی در مزایده قرار می‌گیرد و به فروش می‌رسد.

وی با عنوان اینکه به دلیل وجود برخی شرکت‌های دارویی در استان البرز در سال گذشته کشفیات زیادی در این  حوزه در استان البرز بوده است، افزود: به دلیل نداشتن یخچال‌های ویژه نگهداری دارو این  کشفیات به تهران منتقل شده که بزودی زمینه نگهداری از اقلام دارویی نیز در استان محقق می‌شود.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با اشاره به نقش ویژه  آموزش در گسترش فرهنگ استفاده از کالای داخلی، اظهار داشت: جلساتی با مراکز آموزش عالی در این خصوص صورت گرفته است و با آموزش و پرورش نیز برنامه داریم برای تحقق این مهم همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

نژاد فلاح گفت: میزان پرونده‌های قضایی مربوط به کالای قاچاق استان البرز در سال گذشته هزارو 40 فقره با ارزش ریالی سه هزارو 834 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال 97 بالغ بر  106 درصد رشد کشفیات را شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/ی

R7810/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با کالای قاچاق استان البرز استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف سه شناور باری حامل بیش از ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد و گفت: در این عملیات ضمن کشف انواع لوازم خانگی قاچاق‌ ۵ متهم دستگیر شد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، رصد و پایش شناورها در خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را مستمر و دائم دانست و اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است تصریح کرد: مرزبانان در همه سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس شبانه‌روز حضور دارند و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از افزایش تجهیزات و ناوگان این مجموعه برای حضور در اعماق مختلف دریایی خبر داد و بیان کرد: مرزبانان با تلاش شبانه‌روزی و با مشارکت مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد می‌کنند.

خسروی از برقراری امنیت پایدار در نوار ساحلی استان بوشهر و مرز دریایی خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی، مرزبانان استان بوشهر موفق شدند 3 فروند شناور حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

وی با اشاره به کشف انواع محموله‌های قاچاق از این 3 شناور گفت: از شناورهای توقیف شده انواع کولر گازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گردو. و صدها قلم دیگر کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه مرزبانان ضمن توقیف سه فروند شناور 5 متهم را به مراجع قضایی معرفی کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش کالای قاچاق کشف شده از 3 شناور توقیفی 11.3 میلیارد تومان است.

خسروی ضمن تقدیر از همکاری مردم همیشه در صحنه استان بوشهر افزود: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آنها است و در این راستا ضمن مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی ، با قاطعیت و هماهنگی مقام قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود