Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@02:16:30 GMT

پویش مطالعاتی کتاب را به ۴۰ چاپ رساند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۹۳۶۰

پویش مطالعاتی کتاب را به ۴۰ چاپ رساند

 انتشارات به نشر به عنوان ناشر زیرمجموعه آستان قدس رضوی با این انتقاد روبرو بوده است که در تولید آثار موفق رضوی عملکرد موفقی نداشته است. این نقد اگرچه هنوز هم بر به نشر کم و بیش وارد است اما در سالهای اخیر عملکرد به نشر رو به بهبود بوده و در دوره جدید نیز آثار خوبی در حوزه رمان و داستان منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جواد شیخ الاسلامی/

 انتشارات به نشر به عنوان ناشر زیرمجموعه آستان قدس رضوی با این انتقاد روبرو بوده است که در تولید آثار موفق رضوی عملکرد موفقی نداشته است. این نقد اگرچه هنوز هم بر به نشر کم و بیش وارد است اما در سالهای اخیر عملکرد به نشر رو به بهبود بوده و در دوره جدید نیز آثار خوبی در حوزه رمان و داستان منتشر کرده است.  به بهانه دهه کرامت گفتگوی کوتاهی با حسین سعیدی مدیر انتشارات «به نشر» درباره برنامه های این انتشارات در دهه کرامت و دلایل موفقیت بعضی آثار به گفتگو نشستیم، که می خوانید:

* علت پرفروش بودن اثری مانند «دعبل و زلفا» چه بوده است؟  

** رمان دعبل و زلفا استانداردهای لازم را برای یک رمان موفق داشت. این کتاب اگرچه رمانی دینی است اما زندگی نامه و یا بیان تاریخ صرف نیست. آقای سالاری تجربه موفقی در نوشتن رمان «رویای نیمه شب» داشت که این باعث شد برای نوشتن رمان دعبل و زلفا سراغ ایشان برویم.   ایشان هم توانسته اند در این اثر وقایع و رویدادها را به درستی با هم ادغام کنند. ضمن اینکه وقایع مربوط به دعبل، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم(ع) را با استفاده از منابع دست اول دینی نوشته اند. یعنی آنچه مربوط به کلام و رفتار ائمه (ع) بود کاملا مستند بود. به دلیل اینکه کتاب شایستگی لازم را برای معرفی داشت ما هم برای پخش کتاب با شرکت های پخش کتاب وارد مذاکره شدیم و کتاب را به همه کتابفروشی های معتبر کشور رساندیم تا کتاب دیده شد. علاوه بر این ها پویش مطالعاتی که در سال ۹۷ و ۹۸ ایجاد شد باعث شد کتاب در همین بازه زمانی ۴۰ بار منتشر شود. ضمن اینکه در فضای مجازی و رسانه های مکتوب و تصویری هم تبلیغات لازم انجام شد. به هر حال هر آنچه برای دیده شدن یک اثر اعم از داستان خوب، نویسنده خوب و تبلیغات، نیاز دارد این کتاب در اختیار داشت.

* دغدغه نداشتن در خصوص تولید آثار  رضوی انتقادی است که به «به نشر» وارد است. در خصوص این انتقادها چه توضیحی دارید؟

** در این چند سالی که من در به نشر فعالیت و خدمت می کنم تولید رمان های دینی به ویژه با موضوع اهل بیت (ع) دغدغه اصلی ام بوده است. اما تولید اثر شاخص دینی مشکلات خاص خودش را دارد اول اینکه آثاری که منتشر می خیلی قوی نبوده و اگر هم قوی بوده است، محدود و کم بوده اند. البته این مبحث نیاز به بحثی مفصل دارد، ولی ما در همین مدت کوتاهی که خدمت به نشر هستیم، با حدود ۱۰۱ نویسنده حوزه رضوی ارتباط داشته ایم. از سعید تشکری توانسته ایم ۶ اثر با موضوع رضوی منتشر کنیم که استقبال خوبی هم از آنها شده است و بعضی از آنها در جشنواره های مهم کشور هم حائز رتبه شده اند. همچنین در سه سال گذشته ۱۳۴ عنوان اثر با موضوع رضوی تولید شده که در فروشگاههای به نشر وجود دارند. البته هنوز خلاءهای زیادی وجود دارد که امیدوارم به مرور رفع شود.

*  برنامه های شما در دهه کرامت متمرکز بر چه فعالیت هایی است؟

** ما به عنوان انتشارات آستان قدس رضوی در دهه کرامت در سه محور تولید، توزیع و ترویج آثار رضوی و دینی پیش برنامه ریزی هایی کرده ایم که در حال اجرای آنها هستیم. اگرچه به خاطر شرایط خاصِ ایجاد شده توسط کرونا نوع برنامه ها تغییر کرده و  نسبت به قبل بیشتر از بسترهای فضای مجازی برای اجرای برنامه ها استفاده می کنیم.

* چه آثار تازه ای با موضوع امام رضا (ع) منتشر کرده اید؟

** در این ایام از ۸ اثر تازه رونمایی می شود. کتاب شعر لالایی های امام رضایی برای نوزادان و مادران دارای فرزند خردسال است که این مجموعه شعر توسط آقای علی محمد مودب سروده شده اند. کتاب بعدی گزیده «عیون اخبار الرضا (ع)» است که با یک ترجمه روان و خوب و به صورت موضوع بندی شده، هم به صورت یک جلدی و هم به صورت موضوعی در پنج جلد منتشر و رونمایی خواهد شد.

جلد دومِ رمان «آبی ها» نوشته سعید تشکری است. همچنین حدود ۸۰ اثر با موضوع امام رضا (ع) و زیارت را به صورت فیزیکی در قفسه آثار رضوی دسته بندی کرده ایم تا مخاطبان با سهولت بیشتری به آثار رضوی دست پیدا کنند.

همه کتاب ها در  اپلیکیشن هایی مثل طاقچه و سایت خودمان به مخاطبان و همراه با تخفیف ۲۵ درصد عرضه خواهند شد. البته در سایت خودمان ارسال کتاب ها هم رایگان خواهد بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتشارات به نشر کتاب دعبل و زلفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه

هادی خورشاهیان، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان به بهانه برگزاری رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ که بار دیگر علاقه‌مندان به کتاب را راهیِ مصلای امام خمینی (ره) می‌کند، سه رمان نوجوان «مأموریت فلامینگوها»، «همه سیب‌ها زمین را دوست دارند» و «چشم‌های فسفری» را برای خرید از نمایشگاه به نوجوانان پیشنهاد کرد.

«مأموریت فلامینگوها»

این کتاب به قلم طاهره مشایخ از سوی انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است. داستان این رمان نوجوان در زیست‌بوم شمالی کشور رقم می‌خورد و با محوریت چند نوجوان است که قرار است یک کار بزرگ بکنند. داستان دسته‌ای از فلامینگوها را روایت می‌کند که می‌خواهند به خاطر یونس، خودشان را به رشت برسانند؛ آن هم درست زمانی که ویروس کرونا تازه وارد ایران شده و همه‌جا قرنطینه اعلام شده است. فلامینگوها کنار دریا جلسه می‌گذارند و یونس و امیر برای این مأموریت انتخاب می‌شوند. ضمنِ حوادث و ماجراهای داستان در دنیای پر از هیجان نوجوانی، نویسنده به معرفی و بیان قهرمانی‌های میرزا کوچک‌خان، بزرگ‌ترین شخصیت مبارز گیلانی نیز می‌پردازد.

«همه سیب‌ها زمین را دوست دارند»

این کتاب، رمان نوجوانی به قلم آویسا شرفی است که زیر نظر شورای طنز انتشارات مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) تهیه و تولید شده است. داستان این اثر با این خبر شروع می‌شود که چند معلم غیبت داشته و به مدرسه نیامده‌اند و کسی نمی‌داند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است.

«چشم‌های فسفری»

این اثر را مهین‌دخت حسنی‌زاده نوشته و انتشارات قدیانی منتشر کرده است. در معرفی این اثر آمده است: خانه‌خرابه سال‌هاست جزء اصلی محله است. موقع آدرس‌دادن می‌گویند، «همان کوچه‌ای که آخرش می‌رسد به خانه‌خرابه» ولی هیچ‌کس نمی‌داند این خانه کی ساخته شده و صاحب اصلی‌اش کیست…. نادر بعد از اینکه پدرش را در درگیری با پلیس از دست می‌دهد همراه مادر و خواهر کوچکش به محله‌ای جدید نقل مکان می‌کنند؛ جایی که به قول مادر نادر به حد کافی از محله قبلی فاصله دارد و بچه‌هایش می‌توانند به دور از بدنامی پدر زندگی کنند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.‌

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • پل آستر درگذشت
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید