Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوولیت شهروندی ایجاب می کند تا در شرایط پیش رو که بحران کرونا هر روز بر دامنه آن افزوده می شود ، مردم با مشارکت و همراهی بیشتر تا زمان تعمیر نیروفزای آسیب دیده ایستگاه ملک مکان همراهی خود را با شرکت های تامین و انتقال و توزیع برق بیشتر ادامه دهند و با صرفه جویی و مصرف بهینه کمک کنند تا از روزهای پر تلاطم در دو هفته پیش رو عبور کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری  و همراهی مردم شیراز در دو هفته پیش رو و تا زمان تعمیر ترانسفورماتور آسیب دیده  باعث می شود  تا از اعمال خاموشی نوبتی در شیراز  جلوگیری گردد. برنامه ریزی های تامین و انتقال و توزیع برق در شیراز امسال به گونه ای رقم خورده بود تا  ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت مصرف شیراز ، برق در اختیار این کلان شهر باشد ، اکنون با بروز حادثه یاد شده ، ظرفیت تامین این ۱۰ درصد از دست رفته است و شیراز در نقطه سر به سر تامین و مصرف برق قرار دارد .

برخی کارشناسان تامین و انتقال برق معتقدند  این ۱۰ درصد همیشه ظرفیتی برای اطمینان بخشی به برقرسانی مطمئن است  و در صورت آسیب دیدن تاسیسات باید مراقبت بیشتری به عمل آید ، صرفه جویی ها با جدیت دنبال شود و مصرف بهینه بیش از بیش مورد تاکید باشد تا خدشه ای به اصل موضوع وارد نگردد.

 شواهد بیانگر آن است که اگر کوچکترین شوکی به شبکه وارد شود یا هوا گرم تر بشود یا مردم رعایت نکنند ، مسوولان تامین و انتقال و توزیع برق در شیراز مجبور به اعمال خاموشی های  نوبتی خواهند بود ، و در شرایط فعلی همه گیری کرونا این موضوع قطعا به زیان مردم و جامعه است .

بروز آتش سوزی در ایستگاه ملک مکان شیراز شرایط تامین برق را به ویژه برای غرب شهر شیراز دشوار تر کرد ، شهروندان در قسمت های مرکز به سمت شمال غرب و غرب شیراز باید بیش از پیش و بصورت جدی صرفه جویی در مصرف برق را در اولویت قرار دهند ، مسوولیت شهروندی در شرایط کنونی ایجاب می‌کند که  مردم را ترغیب نماییم تا مدیریت مصرف را بطور جدی در دستور کار قرار دهند.

از سویی همکاری بین بخشی شرکت های توزیع و تامین و انتقال برق در شیراز و استان فارس بیش از پیش بوده و این همکاری و همراهی بین بخشی قدرت مانور دهی واحد های دیسپاچینگ را تقویت نموده و می توان با مدیریت بار ، توزیع بهتری در تامین برق مناطق شهری داشت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با تاکید بر اینکه لازم است شهروندان با همراهی و مشاکت بیشتر برای عبور از هفته های پیش رو تلاش کنند اظهار داشت : متخصصان و کارشناسان شرکت برق منطقه ای فارس نیز با اعمال مدیریت بار و ایجاد تغییراتی در ایستگاه دانشگاه شیراز سعی در تامین کمبودهای به وجود امده ناشی از این حادثه آتش سوزی دارند.

غلامرضا نصیری اضافه کرد : همچنین با اعمال مدیریت بار در ایستگاه شهید همت شیراز و مناطق برف فروشان و صنایع شیراز سعی شده تا در کوتاه مدت مشکل تامین برق مناطق غرب شیراز حل گردد ، مشارکت در راه اندازی  دیزل ژنراتورهای  بیمارستان‌ها (در ساعات اوج بار)  به ویژه در محدوده مرکز به سمت غرب شیراز  و همفکری با دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز از اولویت هایی است که دنبال می شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه برای  راه اندازی ترانسفورماتور جدید ملک مکان شیراز نیز اولویت هایی تعیین شده است گفت: در این زمینه برنامه فشرده ای تدوین و به کارشناسان و گروه های تعمیراتی ابلاغ شده است و   به سرعت عملیات جایگزینی این ترانسفورماتور غول آسا انجام می شود .

نصیری همچنین گفت: با انجام عملیات و مانورهای زیاد، برای تامین برق مناطق شهر صدرا نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده و با ایجاد تغییرات و جابجایی بار در ایستگاه  شهید همت ، ایستگاه دانشگاه و ایستگاه خان زنیان در این زمینه اولویت هایی تعیین شده است.

وی با باین اینکه همه گزینه ها برای امکان مدیریت بار در روزهای آینده بررسی شده است گفت: شهروندان مطمئن باشند که مسوولان و کارشناسان شرکت برق منطقه ای فارس همه تلاش خود را به کار می برند تا خاموشی دایمی برای شیراز اعمال نشود ، این مهم در صورت همراهی شهروندان و اعمال مدیریت مصرف محقق خواهد شد و میتوان بدون اعمال خاموشی تا جایگزینی ترانسفورماتور آسیب دیده هفته پیش رو را پشت سرگذاشت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با توصیه به کاهش مصرف برق خصوصا در ساعات اوج بار اضافه کرد: از مردم تقاضا می‌شود با حداکثر صرفه‌جویی و اقداماتی از قبیل تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولر های آبی، خاموش نمودن وسایل پر مصرف برقی در ساعت ۱۳ تا ۱۷ و خاموش نمودن لامپ های اضافی، ما را در برق رسانی مطمئن به مردم عزیز شیراز یاری نمایند.

شامگاه پنجشنبه ۵ تیرماه، براثر یک حادثه پیش بینی نشده ، ۲ ترانسفورماتور از ایستگاه استراتژیک انتقال و فوق توزیع ملک مکان در غرب شیراز، آسیب دیده و از مدار خارج شد؛ یکی از این ۲ ترانسفورماتور، با اقدام به موقع نیروهای تخصصی، بامداد جمعه، به مدار بازگشت.

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق شیراز قطع برق پروندهٔ خبری مصرف برق در فصل گرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق شیراز قطع برق شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق شیراز قطع برق شرکت برق منطقه ای تامین و انتقال مدیریت بار استان فارس غرب شیراز صرفه جویی تامین برق آسیب دیده ملک مکان مصرف برق پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت صرفه‌جویی، بهره‌وری و احداث نیروگاه‌های خود تامین را دو برنامه اصلی وزارت صمت در حوزه انرژی اعلام کرد و گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با واحدهایی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند و تلاش شده در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره اهمیت راه‌اندازی واحدهای راکد همچنین تامین انرژی این واحدها از سوی وزارت نفت و نیرو اظهار کرد: در این زمینه نیازمند گفت‌وگوی ملی هستیم، به دلیل پایین‌بودن قیمت انرژی در ایران بهره‌وری در مصرف انرژی بسیار پایین است بنابراین آنچه که در زمینه انرژی تولید می‌کنیم باید بیشتر از آن بهره‌وری صورت بگیرد.

وی افزود: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با صنایعی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند بنابراین یکی از شاخص‌هایی که دنبال می‌کنیم بهره‌وری در مصرف انرژی است و تلاش کرده‌ایم در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که در سال گذشته تولیداتی با مصرف انرژی کمتر داشته‌ایم و در زمینه بهره‌وری انرژی توفیقاتی به‌دست آوردیم، گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم اگر کمک کنند تامصرف انرژی کم شود، انرژی صرفه‌جویی‌شده را به خودشان اختصاص می‌دهیم، در دولت هم بین دستگاه‌ها نشست‌های تخصصی بسیاری برگزار کرده‌ایم اما هنوز نتایج قطعی آن مشخص نشده اما آن را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره برنامه وزارت صمت برای تامین انرژی واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد هستیم و در شهرک‌های صنعتی در حال ایجاد شهرک‌های انرژی هستیم؛ در تلاش هستیم واحدهای صنعتی برای تامین انرژی خود بهره‌ور شوند، بنابراین در حال حاضر نیز یکی از فولادسازان در حال احداث یک واحد هزار مگاواتی تولید برق است که دو واحد آن راه‌اندازی شده و واحد سوم آن نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

علی‌آبادی ادامه داد: در سمنان دو واحد اضافه کرده‌ایم و در تدارک راه‌اندازی یک واحد دیگر هستیم که این واحدها گاز مصرف نمی‌کنند بنابراین وزارت صمت در حوزه انرژی برنامه‌های جامعی دارد اول صرفه‌جویی و بهره‌وری و دوم احداث نیروگاه‌های خود تامین، دولت نیز به‌صورت عام در حال توسعه تولید انرژی و برق است و نیروگاه‌ها در حال افزایش است و فکر می‌کنم امسال نسبت به گذشته عملکرد بهتری خواهیم داشت.

منبع: فارس

کد خبر 749288

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز