Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه به خبرنگار ایلنا گفت: معترضان همانند روزهای گذشته در محوطه مجتمع جمع شده‌ و منتظر عملی شدن وعده‌های داده شده در خصوص مطالباتشان هستند.

وی با بیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و امنیت شغلی خود هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری شهرستان شوش پاسخ مشخصی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مدیریت کنونی کشت و صنعت هفت تپه با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه حدود سه تا ۴ هزار کارگر این واحد صنعتی و کشاورزی باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌است، افزود: در شرایط فعلی که کارگران در اعتراض هستند از مسئولان توقع داریم که به جای حمایت از مدیریت کارخانه، از او بخواهند به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران و کارخانه عمل کند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران هفت تپه سه ماه مزد و بیمه است و کارگران از کارفرمای انتظار دارند مطالبات سال جاری آنان را پرداخت کند.

او گفت: جدا از معوقات مزدی، دست‌کم سه تا ۴ ماه معوقات بیمه‌ای داریم که به سبب آن کارگران از ماه‌ها قبل امکان دریافت خدمات درمانی از مراکز ملکی تامین اجتماعی را ندارند.

به گفته این کارگر باسابقه کشت و صنعت هفت تپه؛ اخیرا نیز سازمان تامین اجتماعی با پیگیری نمایندگان کارگری با ثبت حدود چهار ماه از سوابق بیمه‌ای کارگران موافقت کرده است و نمایندگان کارگری در حال آماده کردن لیست بیمه‌ای کارگران برای ارسال به تامین اجتماعی هستند.

او با بیان اینکه از حدود دو هفته پیش که اعتراضات صنفی آرام کارگران هفت تپه شروع شده است، مدیریت در محل کارخانه حضور ندارد، گفت: در حال حاضر ما کارگران نگران مزارع زیر کشت نیشکر هستیم که مرتبا در این فصل نیازمند آبیاری و دریافت کود هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران هفت تپه حقوق معوقه بیمه کارگران کارگران شوش هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تازه‌ترین مورد از مجموعه تنش‌ها و درگیری‌ها میان پلیس و دانشجویان در دانشگاه‌های ایالات متحده است که در پی اعتراض به کشتار غیر نظامیان در غزه و حمایت‌های غرب از تهاجم نظامی ارتش اسرائیل علیه حماس شکل می‌گیرد. 

اعتراضات دانشجویی در سراسر ایالات متحده، چالش بزرگی را برای مسئولان دانشگاه در این کشور رقم زده است.

پلیس طی روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا اقدام به دستگیری‌های گسترده‌ کرده و گاهی اوقات مجبور شده است برای متفرق کردن معترضان از مواد محرک شیمیایی و شوکر برقی استفاده کند.

دانشگاه نورت‌ایسترن در بیانه‌ای اعلام کرد که انتظامات دانشگاه با پشتیبانی نیروهای انتظامی محلی روز شنبه دست به برچیدن «اردوگاهی غیرمجاز» در محوطه دانشگاه زدند.

در بیانیه این دانشگاه آمده است: «آنچه دو روز پیش به عنوان یک تظاهرات دانشجویی آغاز شد، در واضع اقدامی از سوی سازمان‌دهندگانی حرفه‌ای بوده است که هیچ وابستگی به نورت‌ایسترن نداشته و به دانشگاه نفوذ پیدا کرده بودند.»

در همین حال، دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که اعتراضات از آنجا شروع شد، روز جمعه اعلام کرد که پس از دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر در هفته گذشته، دیگر پلیس را به دانشگاه فرا نخواهد خواند.

مسئولان این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «در حال حاضر فراخواندن دوباره ماموران پلیس نیویورک به دانشگاه نتیجه‌ای نخواهد داشت و تنها باعث شعله‌ور شدن بیشتر اتفاقات در حال وقوع در دانشگاه می‌شود؛ ضمن آنکه هزاران نفر دیگر را که ممکن است برای جامعه تهدیدآمیز باشند، به سوی درب ورودی دانشگاه می‌کشاند.»

 

به گفته مسئولان دانشگاه نورت‌ایسترن، افرادی که پس از بازداشت، کارت دانشجویی معتبر ارائه کردند، آزاد شدند‌ و باید منتظر برخوردهای انضباطی و نه صرفا اقدامات قانونی، باشند.

این دانشگاه در بیانیه‌ خود که پس از دستگیری یکصد نفر در تجمعات روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد: «افرادی که از فاش کردن وابستگی خود امتناع کردند، دستگیر شدند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند