Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع اسرائیلی از احتمال اقدام اردن برای فراخواندن سفیر این کشور از تل‌آویو درصورت اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رأی الیوم، منابع سیاسی آگاه اعلام کردند که "غسان المجالی"، سفیر اردن در اراضی اشغالی به نهادهای دیپلماتیک رژیم صهیونیستی هشدار داده که اگر این رژیم گامی در جهت اجرای الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی بردارد، کشورش در اعتراض به این اقدام، وی را فرامی‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از منابع مذکور گزارش داد، ممکن است که فراخواندن المجالی اولین اقدام از جمله اقداماتی باشد که اردن درحال بررسی آنها است.

این منابع گفتند، ازجمله اقداماتی که اردن درحال بررسی آن است؛ می‌توان به تعلیق روابط نه قطع کلی آن، اخراج سفیر اسرائیل از اردن، بستن سفارتخانه دولت این رژیم در امان، توقف توافق گازی بین دوکشور و کاهش سطح امنیت در طول مرزها اشاره کرد.

در همین حال، "عودید عیران"، سفیر سابق تل‌آویو در اردن گفت که اردنی‌ها قطعاً سفیر رژیم اشغالگر در امان را احضار و روابط را تعلیق خواهند کرد.

وی افزود، اما برخی اقدامات وجود دارد که اردنی‌ها قادر به انجام آنها نیستند و اردن نمی‌تواند توافقنامه موسوم به "وادی عربه" را معلق کرده و یا توافقنامه گازی با این رژیم را لغو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری اردن رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی پاسخ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به طرح پیشنهادی آتش‌بس را از میانجیگران دریافت کرده است.

این رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی در حال بررسی پاسخ حماس برای واکنش رسمی به آن است.

گفتنی است کمی پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجیگران مصری و قطری ارائه‌شده موافقت کرده است.

جنبش حماس اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه را به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر اعلام کرده است.

کد خبر 6098722

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • گرگ و میش توافق