Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  رسول جهانگیری اظهار داشت: درحال حاضر به دلیل قیمت‌های نجومی و رفتن بازار مسکن به سمت یک بازار تورمی گسترده شاهد کاهش ۹۰ درصدی میزان معاملات تجاری در بنگاه‌های این حوزه هستیم.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار بزرگ اتحادیه برای کاهش یافتن قیمت مسکن ایجاد بسترهای لازم برای فرهنگسازی اجتماعی جامعه در معاملات بازار مسکن بود که اگر با حمایت‌های دستگاه‌های مربوطه استان همراه می‌شد می‌توانست همدوستی بسیار خوبی را بین مستاجران و صاحب‌خانه‌ها در این زمینه به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان گفت: در حال حاضر اساسی‌ترین راه حل رکود بازار مسکن و برقراری معاملات تجاری در این حوزه بهبود یافتن و کاهش نرخ ارز در بازار است. کاهش پیدا کردن نرخ ارز می‌تواند منجر به کاهش قیمت مصالح ساختمانی و در نتیجه مسکن شود.

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز مسکن به صورت وارداتی است و ایجاد نظارت و مدیریت‌ها بر روند عملکرد بازار ارز می‌تواند علاوه بر حل نمودن مشکل بازار مسکن بسیاری از مسائل اقتصادی کشور را برطرف سازد.

وی در مورد اثرگذار بودن ارائه تسهیلات و وام حمایتی از سوی دولت به مستاجران برای کاهش فشارهای اقتصادی گفت: باید در نظر داشت که در حال حاضر قیمت مسکن به نسبت دو سال اخیر ۱۰ برابر بیشتر شده است و اجرای طرح ارائه وام‌های حمایتی و تسهیلات به مستاجران با هدف کاهش فشارهای اقتصادی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مردم را نسبت به پرداخت نمودن وام به زحمت خواهد انداخت.

جهانگیری اضافه کرد: تاکنون از سوی سازمان‌های فرهنگی و شهروندی استان اصفهان برنامه‌ها و پویش‌های بسیاری در حوزه ایجاد ارتباط دوستی و همدلی میان مردم برای حل نمودن فشارهای ناشی از بازار مسکن انجام شده که از افراد جامعه تقاضا داریم که به این پویش‌ها بپیوندنند.

رئیس اتحادیه بازار مسکن استان اصفهان اضافه کرد: امیدوار هستیم تا طی چند ماه اخیر با اجرای سیاست‌های دولت برای سامان بخشیدن به بازار ارز شاهد کاهش رکود بازار مسکن باشیم. مهمترین و مخرب‌ترین صدمه ناشی از افزایش قیمت و رکود بازار مسکن به جامعه افزایش حاشیه‌نشینی شهری است.

کد خبر 525953 برچسب‌ها مسکن استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن استان اصفهان استان اصفهان بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار