Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهرستان گنبدکاووس در روزهای گرم تابستان به دلیل مصرف بالای برق و برخی مشکلات دیگر زیرساختی با قطعی و نوسان برق رو به رو شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شهرستان گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان استان گلستان و شامل دو بخش مرکزی و داشلی برون با دارا بودن حدود 150 روستا و بیش از 30 مرکز جمعیتی فاقد کد روستایی با پراکندگی بسیار زیاد و دارای جغرافیای وسیع با اقلیم‌های متفاوتی است که در کنار فرصت های بسیار بکر و مهیا برای توسعه بعضا این شهرستان را با مشکلاتی نیز رو به رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوسان و قطعی برق در این شهرستان به دلایل مختلفی از جمله مصرف بسیار بالای مردم این شهرستان که به گواه آمار با مصرف برق در کل استان خراسان شمالی در زمان پیک مصرف برابری می‌کند، فرسودگی و طولانی بودن شبکه برق‌رسانی، کمبود پست‌های توزیع نسبت به وسعت و پراکندگی و سرقت کابل به ویژه در فصل تابستان مردم این شهرستان را با مشکلات متعددی رو به رو کرده که به نظر می‌رسد بک بار برای همیشه باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

* آسیب جدی به لوازم خانی برقی گنبدی‌ها/ فقط مرکز و بالای شهر را نبینید

یکی از شهروندان گنبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در روزهای گذشته بارها و بارها نوسان و قطعی برق را تجربه کرده‌ایم، اظهار کرد: درست است که عمده این مساله به دلیل عدم صرفه‌جویی و مصرف درست توسط مردم شکل گرفته اما نقش مدیران مربوطه در شرکت توزیع برق چیست؟

حسن‌پور با بیان اینکه تقویت شبکه برق‌رسانی در مناطق مختلف شهر و نه صرفا مناطق تجاری و یا اصطلاحا مرکز و بالای شهر باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد، افزود: متاسفانه در هفته قبل یخچال ما با وجود دارا بودن محافظ الکتریکی دچار آسیب جدی شد که هزینه‌های سنگینی را بر دوش ما حمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه درست در ساعاتی که در اوج گرما هستیم نوسان برق و قطعی آن موجب سلب آسایش مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: ما به سهم خود قبول داریم که باید صرفه‌جویی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم اما آیا مسوولان برای بهبود و اصلاح شبکه و تقویت جریان برق اقدامی کرده‌اند؟

* درجه کولر در ادارات تنظیم شود/ تغییر ساعات کاری در دستور کار باشد

یکی دیگر از شهروندان گنبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه ما چند هفته‌ای است با قطعی برق و نوسان آن در منزل مواجه هستیم، ادامه داد: این در حالی است که در برخی از ادارات سطح شهر کولر در درجه انتهایی و بالای خود در حال کار کردن است.

سعیدی با بیان اینکه حتی بنده با حضور در فرمانداری شاهد کار کردن کولرها و اسپیلت‌ها با درجه بسیار سرد بودم، تصریح کرد: البته دور از انصاف است که نگویم برخی از کارکنان نیز درجه پائین و یا حتی با بازکردن درب و پنجره در برخی از ساعات به صرفه‌جویی روی آورده بودند که تعدادشان بسیار کم بود.

وی بر لزوم نظارت مدیران ارشد گنبدکاووس بر مصرف برق ادارات و نهادها تاکید کرد و گفت: تغییر ساعت کار ادارات و تهیه یک دستورالعمل ویژه برای استفاده از لوازم سرمایشی و حتی سیستم‌های الکتریکی از جمله رایانه لازم و ضروری است.

* ضعف ولتاژ در روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس

یکی از ساکنان روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه ضعف ولتاژ در روستاهای گنبدکاووس کاملا مشهود و همواره آزاردهنده است، اضافه کرد: هر چند در هفته‌های اخیر در یکی دو روستا که از حمایت مسوولان از جمله نماینده برخوردار بودند تقویت شبکه صورت گرفته ولی بسیاری از روستاها همچنان دچار مشکل هستند.

سلاق با بیان اینکه متاسفانه بخشی از روستاهای گنبدکاووس در ساعات اوج مصرف و اوج گرما فاقد پوشش درست برق‌رسانی هستند، تاکید کرد: واقعا بخشی از خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوزادان شرایط سختی را تجربه می‌کنند که باید برای آن فکری کرد.

وی آسیب به لوازم برقی، سوختن ترانس‌های برق و خاموشی معابر را در ساعاتی از شب بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: امیدواریم در روزهای باقیمانده از تابستان مسوولان فکری به حال روستائیان شهرستان کنند.

* قطعی برق توام با بی‌آبی آزار دهنده است

یکی از روستائیان بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این بخش حدود 17 روستا آب خود را نیز توسط تانکر دریافت می‌کنند، افزود: وقتی آب کافی برای شرب در روستا نداریم حداقل انتظار ما داشتن برق است که آن هم با مشکل رو به روست.

پورمندی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم برای استفاده از لوازم سرمایشی با مشکلات جدی و آسیب روبه رو شده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم صدای اعتراض ما به گوش مسوولان رسیده و با تقویت شبکه و ولتاژ مشکلات ما را در این بخش محروم رفع کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات این حوزه را با نماینده جدید مردم در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته‌ایم، ادامه داد: ایشان نیز قول پیگیری موضوع از مراجع ذی‌ربط و بررسی مشکل از شرکت توزیع نیروی برق را به ما دادند.

گفتنی است پیش از این نیز مسوولان انتظامی و قضایی شهرستان گنبدکاووس سرقت کابل در گنبدکاووس را یکی از پرشمارترین جرائم دانسته و مدیر شرکت توزیع نیروی برق گنبدکاووس نیز تغییر سیستم برق‌رسانی از جمله استفاده از کابل‌های خودنگه‌دار و ... و را مستلزم بودجه‌های بسیار سنگین و حمایت‌های ملی و استانی دانسته است.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: برق روستا مصرف گنبدکاووس نوسان قطعی برق شرکت برق لوازم خانگی ضعف ولتاژ صدای مردم آسیب یخچال لباسشویی شهرستان گنبدکاووس برق رسانی قطعی برق رو به رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان استهبان در شرق استان فارس با سابقه درخشان در دین‌داری، مساجد فراوان، نمازهای جماعت پررونق، حوزه علمیه باسابقه، تربیت علما، مجتهدین و مراجع از دیرباز لقب نجف کوچک و دارالمؤمنین را به خود اختصاص داده است.

توجه به قرآن در شهرستان استهبان و وجود مؤسسات قرآنی متعدد و فعال و همچنین دانشکده قرآنی سبب شده که این شهرستان به‌عنوان شهرستان قرآنی شناخته شود.

چند سالی است که دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان ذیل فرمانداری شهرستان شکل‌گرفته و فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیگیری و اجرا می‌نماید.

از جمله اقدامات دبیرخانه قرآنی شهرستان، نام‌گذاری سال‌ها با عناوین مختلف است و تمام فعالیت‌های دبیرخانه قرآنی شهرستان باتوجه به نام‌گذاری سال برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

دبیرخانه قرآنی شهرستان استهبان، سال ۱۴۰۳ شمسی و ۱۴۴۵ قمری را به نام «شهرستان قرآنی، جلسات خانگی قرآن» نام‌گذاری نموده و تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان قرآنی استهبان با اشاره به نام‌گذاری امسال گفت: قرآن به‌عنوان معجزه جاوید پیامبر خاتم، نسخه حیات‌بخش و چراغ راهنمای بشریت در تمام اعصار است که توجه و التفات به آن در زندگی، کارگشا و راهگشای بن‌بست‌های عجیب‌وغریب بشریت امروز است؛ ازاین‌رو قرآن نباید تنها به‌عنوان تزئین طاقچه و زینت‌بخش سفره عقد و هفت‌سین که باید در متن زندگی ما جاری و ساری باشد.

رئیس شورای قرآنی شهرستان استهبان ادامه داد: باهدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار و عموم مردم موضوع جلسات خانگی قرآن، به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه منجر به ارتقای فرهنگ دینی و تقویت بنیه فرهنگی در بین مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی شود.

گفتنی است؛ جلسات خانگی قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که به جهت سادگی قابلیت تکثیر و فراگیری در بین عموم مردم را دارد و استمرار آن به جهت مردم پایه بودن، ضمانت اجرایی محکم‌تری نسبت به فعالیت‌های دولتی دارد.

کد خبر 6090136 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • دومینوی آسیب‌