Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل بایبوردی روز شنبه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به ایرنا بیان کرد: مردم  این شهرستان سه ماهه امسال نزدیک به ۲ میلیون و ۶۶ هزار مترمکعب آب مصرف کردند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال ۹۸ به یک میلیون و ۹۹۵ هزار مترمکعب می‌رسید.

وی شیوع ویروس کرونا و افزایش نسبی دمای هوا را علت اصلی افزایش مصرف آب در آران و بیدگل ذکر کرد و افزود: سرانه استاندارد مصرف آب ۱۳۰ لیتر در شبانه‌روز است که این آمار در استان اصفهان نزدیک به ۱۵۰ و در شهرستان آران و بیدگل ۲۲۰ لیتر است که فاصله قابل توجهی با استاندارد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌هایی در راستای مدیریت مصرف آب در شهرستان گفت: سطح ایستایی آب از میانگین ۳۰ متر در ۴۰ سال پیش به ۸۵ متر افزایش یافته و میزان آبدهی چاه‌های نیز از ۳۰ لیتر بر ثانیه به ۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

وی مصرف بیش از حد آب در کولرهای آبی را یادآور شد و اضافه کرد: مصرف هر کولر آبی در یک شبانه‌روز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر است که حدود ۲ برابر سرانه آب مصرفی یک نفر است اما می‌توان با نصب یک سایه‌بان، مصرف آب آن را تا ۳۰ درصد کاهش داد.

بایبوردی تعداد مصرف‌کنندگان آب آشامیدنی در شهرستان آران و بیدگل را نزدیک به ۴۱ هزار مشترک اضافهکرد و اظهار داشت: این شهرستان از نظر اقلیمی در منطقه خشک و بیابانی شدید قرار دارد و سالانه سه هزار میلی‌‍متر آب تبخیر می‌شود، در حالی که میزان تبخیر سالانه آب در جهان ۷۰۰ میلی‌متر، در ایران یک‌هزار و در استان اصفهان یک هزار و ۹۰۰ میلی‌متر است.

وی ادامه داد: لزوم صرفه‌جویی در انرژی به دلیل افزایش مصرف و منابع محدود، اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا ادامه روند کنونی، این موضوع را به بحران بزرگی تبدیل می‌کند و می‌تواند قطع پیاپی آب و برق را به دنبال داشته باشد.

فرماندار آران و بیدگل استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در راستای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی به دلیل منابع محدود انرژی در این شهرستان را ضروری برشمرد و افزود: گروه‌های مرجع و دانشگاه‌ها برای کاهش مصرف انرژی در فصل تابستان با فرهنگ‌سازی درست به شهروندان، یاری‎رسان دستگاه‌های خدمات‌رسان باشند.

وی تصریح کرد: حجم ذخیره کم آب‌خوان، همجواری با دریاچه نمک، فرونشست دشت، بیلان منفی، افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی، افت آبدهی چاه‌های آب آشامیدنی و نفوذ آلاینده‌ها از تهدیدهای کمی و کیفی منابع آب این شهرستان به شمار می‌رود.

به گفته بایبوردی، حفظ وضع موجود منابع آب از نظر کمی و کیفی، استفاده از فناوری‌های نوین، انتقال آب از راه دور، تخصیص حداکثری برای آب آشامیدنی و ایجاد محدودیت‎های قانونی برای آب‎های غیرآشامیدنی از راهکارهای مدیریت بحران آب در دراز مدت برشمرد.

اول تا هفتم تیرماه با عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شد اما به منظور هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال این هفته با نام "صرفه‌جویی در آب و برق" نام گرفت.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها اصفهان بهینه سازی مصرف انرژی آران وبیدگل سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان بهینه سازی مصرف انرژی آران وبیدگل سرانه مصرف آب اصفهان بهینه سازی مصرف انرژی آران وبیدگل سرانه مصرف آب صرفه جویی آران و بیدگل مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است