Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@21:26:21 GMT

جابه‌جایی عجیب پیک مصرف برق در کشور

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۳۲۳۰

جابه‌جایی عجیب پیک مصرف برق در کشور

در روز گذشته پیک مصرف برق در ساعات اولیه شب ثبت شد و این پیشی‌گرفتن پیک شبانه از پیک روزانه، آن هم در یک روز تابستانی، جابه‌جایی عجیبی است که در این موقع از سال، تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

به گزارش مشرق، درحالی که در روزهای اخیر شاهد ثبت پیک‌های مصرف بیش از 56 هزار مگاوات و حتی بیش از 57 هزار مگاوات در کشور بوده‌ایم، روز گذشته پیک مصرف برق به مرز 51 هزار مگاوات رسید تا موقتا شبکه برق از مرز هشدار کمی فاصله بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: توانیر از احتمال افزایش مصرف برق خبر داد

بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته در ساعت 22 و 2 دقیقه، بیشترین میزان مصرف لحظه‌ای برق به مقدار 51 هزار و 801 مگاوات به ثبت رسید.

همچنین پیک روزانه مصرف برق در روز گذشته در ساعت 15 و 6 دقیقه به میزان 51 هزار و 370 مگاوات بوده که پیشی‌گرفتن پیک شبانه از پیک روزانه، آن هم در یک روز تابستانی، جابه‌جایی عجیبی است که در این موقع از سال، تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.

به طور معمول در 4 ماه گرم سال (ابتدای خرداد تا انتهای شهریور) به علت مصرف بالای برق در وسایل سرمایشی، پیک روزانه با پیشی گرفتن از پیک شبانه، ملاک مصرف پیک برق بوده و در 8 ماه سرد سال، به علت مصرف عمده برق در بخش روشنایی و استفاده از وسایل برقی در ساعات اولیه شب، پیک شبانه از پیک روزانه سبقت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مصرف برق پیک مصرف برق پیک روزانه پیک شبانه روز گذشته مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام گفت: طی شبانه‌روز گذشته، گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محسن ویسی امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم به علت بارش باران‌های متوالی و خنک شدن هوا، مجدد به استفاده از وسایل گرمایشی رو آورده‌اند به همین دلیل این موضوع باعث افزایش ناگهانی آمار مسمومیت با گاز CO شده است.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته هفت نفر به این علت با اورژانس تماس گرفته یا به مراکز درمانی مراجعه داشتند.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام اضافه کرد: از گاز CO به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود و آمار کشندگی آن بسیار بالا است.

ویسی گفت: این گاز بدون رنگ و بو است و تشخیص آن تنها با دستگاه‌های هشدار دهنده ممکن است؛ بنابراین باید در این مورد مراقبت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 750829

دیگر خبرها

  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است