Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام رسولی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین فرصت برای دریافت کارت ملی هوشمند در حال تمام شدن است.

وی گفت: تاکنون ۸۵ درصد جمعیت استان اردبیل موفق به دریافت این کارت شده و ۱۵ درصد فاقد این کارت هستند.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال تمام کارت‌های ملی هوشمند افرادی که در دفتر پیشخوان اقدام به ثبت‌نام این کارت کرده‌اند صادر خواهد شد، اظهارداشت: بیش از ۵۰ درصد از کارهای مربوط به صدور این کارت در داخل استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: هزینه‌های مربوط به دریافت کارت ملی هوشمند برای خانواده‌های بی‌بضاعت از سوی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام و بهزیستی  تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ دفتر پیشخوان در استان به منظور دسترسی آسان مردم ارائه خدمات می‌نمایند، گفت: ارائه خدمات بموقع  و کاهش زمان حضور مردم در ادارات و دفاتر پیشخوان از برنامه‌های مدنظر ثبت احوال است و در حال حاضر شناسنامه در کمتر از ۴۸ ساعت و بصورت روزانه صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل همچنین افزود: تنظیم و صدور اسناد هویتی افراد از حساس‌ترین مراحلی است که باید با دقت و ریزبینی خاصی انجام شود و هم‌اکنون این امر به صورت دقیق توسط کارشناسان این استان در حال انجام است طوری‌که برای رفاه حال شهروندان در بیمارستان‌ها و آرامستان اردبیل نمایندگی ثبت احوال فعال است.

رسولی درباره اسناد هویتی و صدور شناسنامه مکانیزه در استان گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد شناسنامه مردم استان به مکانیزه تغییر یافته و با راه‌اندازی سامانه استعلام هویتی در ادارات و حذف کپی مدارک هویتی در مکاتبات نظام اداری گام بزرگی در جهت خدمت به مردم برداشته شده است.

رسولی با اشاره به مزایای استفاده از شناسنامه های الکترونیکی و مکانیزه اظهارداشت: امکان سوء‌استفاده از شناسنامه‌های دست‌نویس برای اقدامات کلاهبرداری بالا بوده و از این جهت اقدام همه مرم استان جهت تعویض شناسنامه‌های قدیمی با شناسنامه‌های مکانیزه جدید ضرورت دارد.

برچسب‌ها مستمری مددجویان سازمان ثبت احوال كشور اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان سازمان ثبت احوال كشور اردبیل مستمری مددجویان سازمان ثبت احوال كشور اردبیل ملی هوشمند ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآرکد ( QR) است که حاوی اطلاعات آدرس کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کارایی و مزایای پلاک‌های آبی هوشمند اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای تحقق هدف دستیابی به شهر هوشمند ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که پلاک آبی هوشمند زیرساخت خوبی برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی در زمینه ملک شهروندی و خدمت‌رسانی‌های پیرامونی است‌.

وی افزود: از طریق این پلاک‌ها امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارائه خدمات مختلف و به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهرداری فراهم می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد کل پلاک‌های این منطقه بالغ بر ۵۰ هزار عدد است، گفت: تا کنون ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح منطقه ۷ از جمله در شمال بزرگراه چمران و نیمی از منطقه جنوب چمران نصب شده است.

سلطان‌آقایی خاطرنشان کرد: تمام پلاک‌ها حاوی کیوآر ( QR) کد است که حاوی اطلاعات آدرس کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است و در آینده نیز مجهز به شماره اشتراک آب ،برق و گاز نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند موجود در شهرداری و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده است، البته پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند طراحی شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نصب پلاک‌های آبی هوشمند در این منطقه از دی سال گذشته آغاز شده و تا پایان خرداد ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای این طرح که در کل شهر اصفهان در حال اجراست، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دخیل هستند.

کد خبر 748337

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است