Web Analytics Made Easy - Statcounter

رافع با بیان اینکه مشکلات سر راه تولید فرش دستبافت در ایلام حل می شود، گفت: استان ایلام با تولید فرش‌های مرغوب دستبافت یکی از قطب‌های اصلی تولید فرش در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «فرحناز رافع» ظهر امروز(۷ تیر) در جلسه کارگروه فرش استان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: استان ایلام با تولید فرش‌های مرغوب دستبافت یکی از قطب‌های اصلی تولید فرش در کشور است و به همین منظور برای استفاده از این ظرفیت بزرگ، مجتمع متمرکز تولید فرش دستباف با رعایت اصول فنی، مهندسی و بهداشتی در ایلام احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار بافنده فرش در استان و بیمه بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ بافنده، افزود: بازرسی هوشمندانه و جلوگیری از قطع بیمه بافندگان واقعی فرش دستباف ضروری است.

 

 رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین در خصوص همکاری برای برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش دستباف ایلام در  کشور عراق اعلام آمادگی کرد.

«رضا محمدرحیمی» سرپرست سازمان صمت استان ایلام نیز ضمن تشریح وضعیت صنعت فرش در استان، گفت: رفع مشکلات ارزی خرید مواد اولیه، تخصیص تسهیلات کم بهره، تخصیص بودجه آموزشی فرش، بیمه بیکاری، تهیه بسته های حمایتی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی از مهم ترین نیازهای صنعت فرش استان است.

 

همچنین  کارگاه فرش و گلیم آزادی ایلام همزمان با دومین روز سفر کاری رئیس مرکز ملی فرش ایران افتتاح شد، رئیس مرکز ملی فرش ایران در سفر ۲ روزه به استان ایلام به همراه فرماندار آبدانان از کارگاه قالی بافی زرین دست دیدن کرد.


«فرحناز رافع» در این بازدید بیان کرد: با توجه  به اینکه تقاضا برای فرش دستباف ایلام زیاد است، به دنبال تقویت و افزایش واحدهای بافت فرش در استان هستیم،

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در کارگروه فرش، تدابیر لازم برای افزایش تعداد قالی بافان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید فرش دستبافت فرش دستباف فرش استان ایلام فرش دستباف تولید فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • دغدغه مردمی تهییه بلیط اتوبوس در ایلام مرتفع شد
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت