Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌جنوبی با تعیین ضرب‌الاجلی ۴۸ ساعته از فرمانداران و شرکت آب و فاضلاب استان خواست برای تأمین آب مناطق روستایی و عشایری به‌صورت ۲۴ ساعته برنامه‌ریزی و اقدام نمایند و با تشکیل ستادی در محل فرمانداری‌ها، این موضوع را ۲۴ ساعته رصد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان‌جنوبی در سال 99 که با دستور کار آبرسانی به روستاها برگزار شد، خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان اظهار داشت: در شرایط فعلی، اولویتی بالاتر از تأمین آب شرب مردم نداریم، بنابراین تأمین آب مورد نیاز مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که در روستایی، مردم با مشکل کمبود آب مواجه باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: از دستگاه‌های تخصصی انتظار داریم شرایط را به گونه‌ای مدیریت نمایند که در هیچ ساعتی از شبانه‌روز و در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

سه برنامه راهبردی برای تأمین آب شرب روستاها

معتمدیان از سه برنامه راهبردی برای تأمین آب شرب روستاها در سه مقطع زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خبر داد و گفت: برای مقطع کوتاه‌مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب متأثر از این موضوع، باید برای رفع نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود.

وی ادامه داد: در برنامه میان‌مدت تعریف‌شده نیز در جهت تأمین آب شرب و بهداشتی پایدار برای روستاها، تکمیل و بهره‌برداری از 37 مجتمع آبرسانی را در دستور کار داریم.

استاندار خراسان‌جنوبی اقدامات پیش‌بینی شده برای برنامه‌های بلندمدت استان در این زمینه را نشأت‌گرفته از موارد ذکرشده در سند سازگاری با کم‌آبی عنوان کرد و گفت: بر اساس این سند، تکالیف همه دستگاه‌های متولی روشن است و هیچ ابهامی برای ادامه کار در آینده نیز وجود ندارد.

معتمدیان افزود: برخی از اقدامات استان از جمله اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، تغییر الگوی کشت و غیره در راستای همین سند عملیاتی شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

ضرب‌الأجل ۴۸ ساعته به فرمانداران

وی با تعیین ضرب‌الاجلی 48 ساعته از فرمانداران و شرکت آب و فاضلاب استان خواست برای تأمین آب مناطق روستایی و عشایری به‌صورت 24 ساعته برنامه‌ریزی و اقدام نمایند و با تشکیل ستادی در محل فرمانداری‌ها، این موضوع را 24 ساعته رصد کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: با توجه به تدبیر شرکت آب و فاضلاب در راه‌اندازی مرکز 122 و پاسخگویی شبانه‌روزی به درخواست‌ها و تماس‌های تلفنی، مردم می‌توانند موارد کمبود آب را از طریق شماره 122 گزارش نمایند تا به‌سرعت رفع شود.

مشکلات بی‌آبی را به بازرسی استانداری گزارش دهید

معتمدیان به فعال بودن سامانه 111 اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری هم اشاره کرد و خاطرنشان نمود: چنانچه مردم در ارتباط با شماره 122 شرکت آب و فاضلاب به نتیجه نرسیدند و پاسخی دریافت نکردند، می‌توانند موارد را از طریق شماره 111 گزارش نمایند.

وی از برنامه استان برای افزایش ناوگان مورد نیاز آبرسانی سیار هم گفت و تصریح نمود: سال گذشته و طی مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای خریداری 11 دستگاه تانکر برنامه‌ریزی شد، ستاد اجرایی سهم خود را پرداخت نموده لذا باید با تخصیص اعتبار سهم استان، هر چه سریع‌تر برای خرید این تانکرها و رفع نیاز شهرستان‌ها به تانکر سیار اقدام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی سپس به تشریح شرایط توافقنامه فی‌مابین رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و متذکر شد: بر اساس این توافقنامه، شرکت آب و فاضلاب برای اولین بار در کشور اجازه استفاده از تسهیلات تبصره 18 را اخذ نموده است.

معتمدیان تأکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی استان، شرکت آب و فاضلاب هر چه طرح و برنامه ارائه نماید، می‌تواند از این طریق تأمین اعتبار کند.

وی افزود: واگذاری کار آبرسانی به دهیاران هم می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات موجود را رفع نماید، ضمن اینکه در ایجاد اشتغال، مدیریت هزینه‌ها و تأمین به‌موقع آب روستاها نقش بسزایی دارد.

اولویت با روستاهای پرجمعیت

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اولویت کار باید با روستاهای پرجمعیت، پرمصرف و با هدررفت بالاتر باشد.

معتمدیان برای این موضوع نیز مهلت یک هفته‌ای تعیین کرد و از شرکت آب و فاضلاب خواست؛ طی این مدت طرح جامعی برای اصلاح شرایط موجود و کاهش هدررفت آب از شبکه‌ها ارائه نموده، با تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه زمان‌بندی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز تصمیم‌گیری نماید.

استاندار خراسان‌جنوبی از سندیکای بانکی و فاینانس داخلی برای تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی استان خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که در حداقل زمان به مرحله تخصیص اعتبار برسیم تا مجتمع‌های آبرسانی تا پایان دولت به بهره‌برداری برسند.

۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار آب ندارند

معتمدیان با اشاره به 147 روستای بالای 20 خانوار استان که فاقد شبکه آبرسانی هستند، خاطرنشان کرد: با تدبیری که شده با استفاده از منابع وزارت نیرو تا دهه فجر، 60 روستا و تا پایان سال 80 روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه در دل کویر و در اوج گرمای تابستان، برای مردم هیچ نیازی بالاتر از آب نیست، متذکر شد: این قضیه از مواردی است که در اجرای آن باید تعجیل کرد.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بی آبی استاندار خراسان جنوبی آبرسانی به روستاها استاندار خراسان جنوبی شرکت آب و فاضلاب برای تأمین آب تأمین آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های روز معلم می‌توان به برنامه دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که ۴۰ معلم از استان در این برنامه حضور داشتند و به محض برگشتن، از سخنان، مطالبات و خواسته‌های رهبری چکیده‌ای به جامعه معلمی استان منتقل خواهند کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم اشاره کرد.

موسوی نژاد بیان کرد: امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به بحث کمبود فضا و معلم اشاره کرد و ادامه داد: در مورد فضای آموزشی نیز چند روز پیش جلسه‌ای با خیرین مدرسه ساز داشتیم که پارسال مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تقبل کرده و بیش از ۶ درصد این تقبل وصول و تعداد قابل توجهی کلاس به بهره‌برداری رسید و همچنین پیش بینی می‌شود مهر امسال نیز با همت خیرین بیش از ۱۰۰ کلاس به مجموعه ما در شهرستان بیرجند اضافه شود.

او عنوان کرد: همچنین از اداره کل شهرسازی تقاضا داریم تا برابر ساخت و ساز‌ها در فضا‌های در استان، بحث ساخت مدارس به وسیله انبوه سازان را تسریع بخشند؛ همچنین مجتمع بزرگی در بلوار پیامبر اعظم بیرجند با مشارکت بانک پاسارگاد و اداره اوقاف در حال ساخت است و بحث سازه دبیرستان کوثر به اتمام رسیده و کار‌های عمده آن در بخش مقدماتی در حال انجام است.

موسوی نژاد تصریح کرد: برای کمبود نیرو نیز ساز و کاری در کشور ترتیب داده شده که طی دو سال آینده به وضعیتی خواهیم رسید که حتی در استان می‌توانیم با ماموریت نیرویی یا همان دادن نیرو‌ها به سایر دستگاه‌ها موافقت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به مشارکت خوبی که چه در زمینه حق التدریسی و چه استفاده از ظرفیت بازنشستگان داشتیم، هزار و ۴۸۰ ورودی جدید آموزشی خواهیم داشت و چالش‌هایمان در زمینه کمبود نیرو نسبت به سال تحصیلی قبل بسیار کمتر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است