Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به همت مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا، نشستی با عنوان « نژادپرستی و اسلام هراسی از بریتانیا تا آمریکا» برگزار شد.

* حضور در جلسه دولت اوباما با تی‌شرت «فلسطین آزاد گردد»!

در این نشست امجد خزیر، دبیر و بنیانگذار موسسه رسانه‌ای فرهنگی CIC گزارشی از فعالیت و اقدامات این موسسه ارائه کرد و گفت: ما بعد از قتل یکی از افراد خانواده توسط نژادپرستان، نسبت به حل مسئله نژادپرستی و اسلام هراسی احساس مسوولیت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر موسسه را راه اندازی شد.

وی افزود: ما برای کاهش اسلام هراسی با تیم های فوتبال و بازیکنان فوتبال انگلستان همکاری می کنیم و چندین فیلم تولید کردایم.

امجد خزیر تصریح کرد: فعالیت های خوب موسسه به چشم دولت اوباما نیز خورده بود و از بنده دعوت شد که به آمریکا سفر کنم و از برنامه های موسسسه صحبت کنم. من هم این دعوت را پذیرفتم و با تی‌شرت «فلسطین آزاد گردد» در جلسه با دولت اوباما حاضر شدم.

محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا هم در این نشست گفت: جورج فلوید توسط پلیس آمریکا خفه شد. پلیس آمریکا او‌ را به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه خفه کرد و او را به قتل رساند.

وی افزود: این گونه عملکردهای وحشی، کار انفرادی یکی دو تا افسر نیست. اگر فقط آن افسر مقصر بود می توانستند بگویند که شاید درست آموزش ندیده بود. اما وقتی مقاله فراوان مانند مقاله Amnesty International در خصوص استفاده از زور توسط پلیس، گفته که هیچ کدام از ایالت‌های آمریکا مطابق با قوانین و استانداردهای بین المللی عمل نمی‌کنند، این نشان دهنده این است که مشکل خیلی گسترده است و به صورت سیستمیک است.

دولت آبادی تاکید کرد:‌روز به روز شاهد جنایات پلیس آمریکا و انگلستان هستیم و این پلیس ها به مردم مسلمان، سیاه پوست، آسیایی و اقلیت های قومی ظلم می‌کند.

* مقاله‌هایی که وحشیگری پلیس انگلستان را افشا کرده اند

در ادامه عطایی دولت آبادی در این نشسست از رئیس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی پرسید که از آنجا که هیچ کدام از ایالت های آمریکا طبق قوانین بین المللی عمل نمی کنند می‌شود گفت که مشکل خیلی گسترده و در واقع مشکل سیستمیک است؟

رئیس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی، در پاسخ به دولت آبادی گفت: بله اما نمی‌شود پلیس انگلستان را با پلیس آمریکا مقایسه کرد. مقاله ای که شما از آن صحبت کردید در خصوص پلیس آمریکا است نه پلیس انگلستان. من هم نمی‌توانم در خصوص پلیس آمریکا اظهار نظر کنم.

دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا بلافاصله مقاله های متعددی مربوط به جنایات پلیس انگلستان را به رییس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی نشان داد و گفت: طبق این مقالات اولاً روش خفگی که منجر به قتل جورج فلوید شد توسط پلیس انگلستان نیز انجام می‌شود، دوماً احتمال مرگ مردم مسلمان، سیاه پوست، آسیایی و اقلیت های قومی بعد از نگهداری توسط پلیس، دو برابر احتمال مرگ دیگران می باشد.

وی ادامه داد: سوماً احتمال جریمه شدن مردم سیاه پوست در لندن به دلیل نقض قرنطینه، دو برابر احتمال جریمه شدن دیگران است. چهارماً پلیس متروپولیتون چهار برابر احتمال دارد که از زور علیه سیاه پوستان استفاده کند. پنجماً سیاهپوستان بیش از هشت برابر بیشتر در معرض توقف و جستجو توسط پلیس در سراسر کشور هستند. همه ی این اطلاعات مربوط به پلیس انگلستان است.

عطایی دولت آبادی اظهار داشت: همچنین در مقاله دیگری نمودارهایی است که نسبت کشته شدگان سیاه پوست را نشان می دهد که بالاتر از سایر نژادها است. طبق این نمودارها، مرگ و میر مردم سیاه پوست در حین تماس با پلیس به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۰.۸۶ و برای مردم سفید پوست ۰.۳۹ است. این مقاله‌ها وحشیگری پلیس انگلستان را افشا کرده اند.

* شخصاً معتقدم که پلیس انگلستان بهترین پلیس جهان است!

رئیس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی در پاسخ به انتقادات دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا گفت: شخصاً معتقدم که پلیس انگلستان بهترین پلیس جهان است. هیچ کدام از نیروهای پلیسی انگلستان نمی توانند بگویند که همه کارها را به درستی انجام می دهند و زمینه هایی برای پیشرفت وجود دارد. پلیس خیلی کارهای مثبتی انجام داده اما فقط به مشکلات تمرکز می شود.

وی ادعا کرد: در ماه رمضان از اهالی دعوت می‌شود که افطارشان را در مرکز پلیس باز کنند.

وی گفت: وقتی گروه نژادپرستی به نام ای دی ال (EDL) در شهر یورک انگلستان حاضر شد، امامان، مساجد، فعالان فرهنگی به این گروه چای و بیسکویت می دادند و از آنها خواهش می کردند که بیایند و‌ گفتگو کنند و این گروه نژادپرست دیگر به شهر یورک انگلستان برنگشته است.

دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا در پاسخ به این سخنان تاکید کرد: البته ممکنه افسران چند تا کار مثبت هم در رزومه خود داشته باشند. در محرم که پخش آب و بروشور و برنامه های عمومی داریم که افسران کمک میک نند که داوطلبین ما مورد حملات نژادپرستی قرار نگیرند. هر کجا که این اتفاق بیافتد باید از افسران تشکر کرد. زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد مسلمانان شهر بردفورد غذاهایی برای پلیس تهیه کرده اند.

* پلیس انگلستان به اصلاحاتی گسترده نیازمند است

وی افزود: اما موضوع بحث امروز موضوع مهمی است و باید جنایات بررسی شود. این همه قتل، این همه وحشیگری این همه جنایت نشان دهنده این اسن که پلیس انگلستان به اصلاحاتی گسترده نیازمند است. باید در آموزش پلیس و روش سیستمیک که از آن برای مقابله با خشونت یا هر گونه حادثه دیگری استفاده میکنند، بک تغییر اساسی ایجاد شود.

* نسبت به قتل «شان ریگ»، «دَرِن کامبِربَچ»، و «سیسمون فرنسس» پاسخگو باشید

دولت آبادی افزود: بیش از هشت سال از قتل «شان ریگ» می‌گذرد و هنوز عدالتی برقرار نشده است. در قرآن کریم آمده که: «هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان ها را کشته» (آیه ۳۲ سوره مبارک مائده). نسبت به قتل «شان ریگ»، قتل «دَرِن کامبِربَچ»، قتل «سیسمون فرنسس» پاسخگو باشید. عدالت برقرار نشده و کسی دستگیر نشده است. چرا پرونده ها باز مانده اند؟

رییس واحد فرهنگ و قومیت پلیس یورکشایر شمالی در نهایت گفت: فکر نمی‌کنم منصفانه باشد که در خصوص مسئله‌ای که مطلع نیستم، صحبت کنم.

انتهای پیام/

104 / 361 نژادپرستی تبعیض نژادی تظاهرات ضد نژادپرستی سیاهان آمریکا افول آمریکا اسلام هراسی مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نژادپرستی تبعیض نژادی تظاهرات ضد نژادپرستی سیاهان آمریکا افول آمریکا اسلام هراسی مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان پلیس انگلستان پلیس انگلستان پلیس آمریکا اسلام هراسی دولت آبادی توسط پلیس سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای بررسی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

مهند الاکلوک، نماینده فلسطینی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: «این نشست در خصوص نسل‌کشی اسرائیل، کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و وتوی آمریکا علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار می‌شود».

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه پس از یک حمله زمینی ۴ ماهه، حداقل ۲۸۳ جسد از یک گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر جنوبی خان یونس پیدا شد.

هفته گذشته آمریکا پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

فلسطین نشست روز چهارشنبه را برای گفتگو درباره حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری اشغالی درخواست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین