Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: یکی از مناطق هدف گردشگری شهرستان طارم، روستای توریستی «شیت» است که در فصل برداشت گیلاس حدود ۳۰ هزار نفر طی امسال از این روستا بازدید کرده‌اند.

ارجمند با تاکید براینکه قبل از ورود مسافران به روستای شیت تب سنجی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مسافران را مجاب می‌کنیم که با ماسک در روستا حضور داشته باشند و اگر افرادی به کرونا مشکوک باشند اجازه ورود به داخل روستای شیت را ندارند

او یادآور شد: روز‌های شلوغ و پرتردد شهرستان طارم به سوی مناطق ییلاقی و روستا‌های هدف گردشگری از خرداد ماه آغاز شده و تا پایان پاییز ادامه دارد و به منظور استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری باید برنامه‌ها نظام‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: روستای هدف گردشگری شیت با توجه به آداب و روسم منحصر به فرد مردمان وهم چنین ویژگی‌های خدادادی و طبیعت زیبا و بکر، فعالیت کشاورزی، صنایع دستی، غذا‌های سنتی و ... به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در استان زنجان مطرح است.

روستای شیت از روستا‌های طرح گردشگری از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان است، استان زنجان محسوب می‌شود که با قدمت ۵۰۰ ساله در مسیر توسعه قرار گرفته است. این روستا دارای ظرفیت‌های زیبا و طبیعی است.. چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری از مناطق دیدنی و گردشگری این روستا محسوب می‌شود.     انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرونا ویروس گیلاس طارم استان زنجان روستای شیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان