Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسین‌زاده، شنبه در نشست هماهنگی مسوولان بسیج سازندگی استان فارس با فرمانداران شهرستان‌های لارستان، خنج، اوز و گراش که میزبانی لار برگزار شد، اظهار داشت: باید این بدعت و انتظار کاذبی که ظرف سالیان متمادی با این ذهنیت پایه‌گذاری شده که لارستان افراد خیر بسیار دارد و نیازی به اعتبار دولتی ندارد، برچیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همان میزان که استفاده از ظرفیت خیران برای این مناطق مفید و اثر بخش بوده، به نوعی سبب سوء استفاده از آن نیز شده است.

حسین زاده بیان کرد: به عنوان نمونه، اخیرا برای درخواستی که در حضور یکی از مسوولان قوای سه گانه داشتم، به جای پیگیری و حل مساله، گفت: "شما لاری‌ها خودتان پولدارید."

وی افزود: همه ما به وجود خیران و انسان‌های نیک‌اندیش در لارستان افتخار می‌کنیم و قدردان همه تلاش‌ها و مشارکت محسوس آنها در توسعه این منطقه هستیم اما تکیه بر این موضوع نباید نافی اصل مسوولیت پذیری نظام، حاکمیت و دولتمردان در قبال توسعه و رفع محرومیت‌های تاریخی در بسیاری از مناطق و روستاهای این حوزه شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت این انقلاب، حتی برخی مناطق و روستاهای این شهرستان‌ها از نبود زیرساخت های اولیه رنج می‌برند که اگر چه نظام و دولت‌ها به ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بحث محرومیت‌زدایی، تلاش‌های فراونی انجام داده‌اند اما هنوز به دلیل عمق محرومیت‌ها این خدمات قابل ملموس برای مردم نیست.

حسین زاده ادامه داد: بسیج سازندگی و برخی نهادهای حاکمیتی دیگر باید در این شرایط به کمک دولت بیایند و ضمن اجرای طرح‌های مشارکتی در برخی طرح‌های عمرانی و اقتصادی با رویکرد جهش تولید و اشتغالزایی نیز خود به طور مستقیم ورود کنند.

مشارکت سپاه فارس در محرومیت‌زدایی از ۲ دهستان در لارستان و خنج

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز در این نشست گفت: این نهاد بر اساس وظیفه و رسالتی که برای رفع محرومیت از مناطق مختلف و ایجاد اشتغال دارد، در مرحله نخست با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌های خنج و گراش برای محرومیت‌زدایی از ۲ دهستان محروم این دو شهرستان مشارکت خواهد کرد.

سید مجتبی سرور زاده، افزود: این ۲ دهستان شامل درزو سایبان لارستان با جمعیتی حدود هفت هزار نفر و همچنین دهستان سیف آباد شهرستان خنج با حدود ۷۰۰ نفر جمعیت است.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سپاه پاسداران و استانداری فارس، میزان این مشارکت به صورت یک سوم هست.

به گفته سرور زاده، بسیج سازندگی سپاه استان فارس در سال ۹۹ و در فاز نخست، افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح‌‍‌های مشارکتی با دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان در حوزه های گوناگون عملیاتی خواهد کرد.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان هم در این نشست بیان داشت: دولت با تمام توان از مشارکت همه نهادها، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، سپاه و بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و ایجاد تولید استقبال می‌کند.

جلیل حسنی ادامه داد: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه شهرستان لارستان، تمام طرح‌های عمرانی نیمه تمام، طرح‌های دارای اولویت بهره‌برداری، و ظرفیت‌ها و کمبودهای هر منطقه حتی در دورترین نقطه روستایی با میزان قابلیت‌ها و نیازمندی‌های آنها در ابعاد مختلف احصا شده و زمینه برای مشارکت و سهیم شدن هر نهاد و بخش خصوصی نیز فراهم است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس یازدهم سازمان بسیج سازندگی لارستان محرومیت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم سازمان بسیج سازندگی لارستان محرومیت فارس مجلس یازدهم سازمان بسیج سازندگی لارستان محرومیت فارس بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار حسین زارع کمالی ظهر یکشنبه در دیدار با محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور را با تاکید بر اینکه کشور درگیر جنگ مستقیم اقتصادی است مورد اشاره قرار داد و افزود: کارگران سردمداران این جنگ هستند.

وی با اشاره بر آمادگی سپاه و مجموعه بسیج استان در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: استعدادها و نخبه‌های فراوانی در جامعه کارگری استان وجود دارد که این استعداد نیاز به توجه، شناخته شدن و استفاده حداکثری از ظرفیت آن در جهش تولید است. جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است.

زارع کمالی همچنین بسیج کارگری و شکل گیری پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی را از ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کارگران مورد استفاده قرار داد.

وی توجه به حقوق و مزایای کارگران و رسیدگی به معیشت آنها را از اولویت‌های کارفرمایان برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید دغدغه‌هایی که برای یک کارفرما در حوزه تولید به وجود می آیند بکاهند و بیشترین فکر کارفرما استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه جهت تولید و در نتیجه رسیدگی بیشتر به معیشت کارگران باشد.

کد خبر 6091013

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت