Web Analytics Made Easy - Statcounter

این خبر روز شنبه از سوی جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام شد.   او افزود: چهارشنبه گذشته وزیر دفاع آمریکا با دونالد ترامپ دیدار و با او درباره موضوع حضور آمریکا در اروپا گفتگو کرده است.

بنا بر اعلام دو تن از مقامات ارشد پنتاگون که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، طرح آقای اسپر در مجموع مطابق با همان چیزی تهیه شده که پیش از این در ۱۵ ژوئن از سوی دونالد ترامپ اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بر این اساس قرار است ۲۵ هزار نفر از پرسنل نظامی آمریکا بطور دائم در خاک آلمان باقی بمانند و ۹۵۰۰ نفر دیگر این کشور را تخلیه کنند.

بخشی از نیرو‌های تخلیه شده به ایالات متحده آمریکا برخواهند گشت و بخشی دیگر با هدف جلوگیری از جاه طلبی‌های ولادیمیر پوتین، در یکی از کشور‌هایی که زمانی عضو اتحاد جماهیر شوروی پیشین بوده است، مستقر خواهند شد.

ناتو در تلاش است از تکرار آنچه پیش از این در سال ۲۰۱۴ میلادی روی داد، یعنی الحاق کریمه به خاک روسیه جلوگیری کند. اگرچه این دو مقام ارشد پنتاگون به این پرسش که نیرو‌های آمریکایی در کدام کشور شرق اروپا مستقر خواهند شد، پاسخی نداده‌اند، اما دونالد ترامپ چهارشنبه گذشته در جریان دیدار با آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان اعلام کرد که لهستان یکی از کشور‌های مدنظر واشنگتن برای استقرار نیرو‌ها است.

قرار است از این گروه ۹۵۰۰ نفری نیز، برخی بطور دائم در خاک اروپا باقی بمانند و برخی بصورت چرخشی برای انجام ماموریت حضور یابند.

ناتو در سال ۱۹۹۷ میلادی به روسیه قول داد که در کشور‌هایی که زمانی عضو بلوک شرق بودند، پایگاه دائمی دایر نکند. به همین دلیل در زمان افزایش تنش‌ها میان دو طرف، این اتحاد نظامی تنها اقدام به استقرار نیرو در کشور‌هایی که از لحاظ جغرافیایی به روسیه نزدیکتر بوده‌اند، کرده است.

با این وجود واشنگتن اکنون می‌گوید که با الحاق کریمه به خاک روسیه و دخالت‌های مسکو درگیری‌های شرق اوکراین، دیگر ناتو تعهدی در قبال روسیه ندارد و می‌تواند این قول را نادیده بگیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناتو روسیه آمریکا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.



کد خبر 847334 منبع: ایرنا برچسب‌ها بلاروس خبر ویژه روسیه - اوکراین اوکراین

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد