Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@23:35:07 GMT

مزار شهدای هفتم تیر در قم عطرافشانی شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۶۳۸۷

به گزارش ایلنا از قم، مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ گفت: امروز برای ما ملموس است که اگر بخواهیم انقلاب به سرمنزل مقصود برسد و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی اش داده شود، باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تکریم مقام والای شهید و شهادت و ایثارگران تعظیم شعائر الهی است و این فرهنگ باید در سطح جامعه همواره ترویج شده و زنده و پویا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی با بیان این که شهید بهشتی و یاران ایشان در دهه ۶۰ مظلوم بودند و مظلومانه به شهادت رسیدند و امروز نباید بگذاریم این شهدا در جامعه غریب باشند، گفت: در عصر کنونی دشمنان با استفاده از ابزار اطلاع رسانی تلاش دارند تا دشمنی های خود را در قالب همان محتواهای گذشته با رنگ و لعاب جدید به خورد نسل امروز بدهند و حق را مخدوش سازند از این رو امروز اهمیت اطلاع رسانی صحیح و شفاف از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید قم تصریح کرد: دیروز نگاهمان به فرمان و کلام امام بود و هر جا غفلتی صورت گرفت ضربه ای از سوی منافقین وارد گردید؛ امروز باید هوشیار تر از گذشته گوش به فرمان ولایت در مسیر تعالی نظام اسلامی گام برداریم و توطئه های دشمنان را هرچه بیشتر خنثی سازیم.

وی اظهار داشت: اکنون اگر بخواهیم بحران های مختلف را پشت سر بگذاریم باید به رهنمودها و روشنگری های بصیرت افزای مقام معظم رهبری گوش بسپاریم و این خواسته شهدا از ما است همانگونه که در وصایایشان بسیار برآن تاکید کرده اند.

حجت الاسلام هنرمند در ادامه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تلاشگران این عرصه گفت: قوه قضائیه مسیر مبارزه با مفاسد را به خوبی و با قوت شروع کرده و این بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است از این بابت از زحمتکشان قوه قضائیه قدردانی می کنیم؛ امید است بتوانند در مبارزه با اخلال گران موفق باشند.

در پایان این مراسم با حضور خانواده معظم شهدای هفتم تیر و ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران ،مدیرکل ورزش و جوانان، نیروهای نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم قم و جمعی از خادمان شهدا قبور مطهر شهدای هفتم تیر گلباران و عطر افشانی شد.

شهدای ترور هفتم تیر سال ۱۳۶۰ شهید عبدالحمید دیالمه و شهید محمد علی منتظری در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و شهیدان غلامحسین حقانی، محمد حسین صادقی ، سید نوراله طباطبایی نژاد، عبدالوهاب قاسمی، عمادالدین کریمی، حسن محمد عینی و علی هاشمی سنجانی در گلزار شیخان مدفون هستند.

در مجموع ۱۲ خانواده معظم شهید هفتم تیرماه در قم ساکن و یا شهدایشان در قم مدفون هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قم شهدای هفتم تیر بنیاد شهید قم شهدای هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند.

احمد حقی در یادواره شهدای دانشجومعلم که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجومعلم، گفت: هشت شهید دانشجومعلم به اسامی پرویز حسنوند، امیدعلی زیودار، سیدعلی‌رضا شفیعی نجفی، ایمان بابایی، جعفر دالوند، نظرعلی دریکوند، عبدالرضا جدیدالاسلامی و امیر فریدونی منتسب به پردیس علامه طباطبایی خرم‎آباد هستند.

وی با بیان اینکه نظیر این یادواره شهدای دانشجومعلم به‌مناسبت هفته معلم در پردیس آیت‌الله کمالوند، شهید میرشاکی، زینب‌کبری(س) نیز برگزار شده است، افزود: این یادواره‌ها مقدمه کنگره ملی شهدای دانشجومعلم استان لرستان است.

حقی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان لرستان و اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا در دست اقدام است که از جمله آنها می‎توان به یادواره شهدای دانشجومعلم، گردآوری اسناد و مدارک شهدای دانشجومعلم در قالب دایرةالمعارف اشاره کرد، گفت: هدف ما این است که یاد و خاطره شهدای دانشجو معلم به صورت مستمر زنده نگه داشته شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان از شهدا به‌عنوان شمع محفل بشریت، ستارگان آسمان هدایت و الگوهای جاودان زندگی یاد کرد و ادامه داد: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند که برای همیشه پیش چشم ما می‌توانند هدایتگر و راهنما باشند.

وی با بیان اینکه شهدا معلم هستند، اضافه کرد: شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند آنها بین ما بودند، در این فضا نفس کشیدند و در دوران جوانی به‌واسطه کمال معرفتی که به حق، حقیقت، دین، اخلاق و ارزش‌های والای الهی پیدا کردند بزرگ‌ترین تصمیم زندگی یعنی مجاهدت در راه حق و ایستادگی تا پای جان برای اعتلای ارزش‌های الهی را اتخاذ کردند.

حقی با اشاره به روایتی از مقام معظم رهبری درباره شهید دانشجو علم‌الهدی و یاران شهیدش، افزود: شهدا به ما آموختند که در مسیر حق و حقیقت هرگز نباید کوتاه آمد حتی اگر در این مسیر تنهای تنها ماندیم، حتی اگر هیچ امیدی به موفقیت نداشته باشیم باز هم نباید در این مسیر کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند، گفت: شهدا اسوه‌های همیشگی هستند و ما باید برای همیشه به‌عنوان الگو و اسوه از زندگی و شهادت آنها الگو و سرمشق بگیریم و راه آنها را ادامه دهیم.

این مراسم با تقدیر از خانواده شهدای دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان و اجرای سرود توسط گروه «نغمه‌های بهشتی»، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج دانشگاه فرهنگیان لرستان و حضور در کنار مرقد شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان