Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، استعفای محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان امروز توسط روزنامه اعتماد رسانه‌ای و بر خروجی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی قرار گرفت.
استعفایی که گفته می‌شود حتی قبل از استعفای عبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بوده است.
گفته می‌شود که محمدرضا عارف نامه استعفایش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به داود محمدی دبیر کل انجمن اسلامی معلمان داده اما هیچ متن موثق و مکتوبی از این نامه رسانه‌ای نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسؤول روابط عمومی عارف به خبرگزاری‌ها گفته که عارف 4 ماه پیش استعفا کرده و تأخیر در رسانه‌ای شدن استعفای عارف به داود محمدی مربوط است.
سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و نماینده این حزب در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در باره استعفای عارف به خبرگزاری فارس گفته بود که اساسا دوره شورای عالی تمام شده و باید دوره جدید شکل بگیرد. بنابراین استعفای عارف و موسوی لاری گنگ و بی معنا است.
صادق زیباکلام تئوریسین جریان اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در باره استعفای محمدرضا عارف اظهار داشت: اساسا نه تنها استعفای محمدرضا عارف و یا بودن ایشان بر ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، بلکه خود شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم، الان مدت‌هاست که بلاموضوع شده است.

دهه هفتادی ها و هشتادی‌ها دیگر کاری به اصلاح‌طلبان ندارند
وی افزود: به عبارتی اصلاح طلبان در حقیقت مدت‌هاست که بدنه اجتماعی حامیان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده‌اند و مثل این که آنها شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» در سال 96 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هنوز متوجه نشده‌اند؛ چراکه نسل جوان، دهه هفتادی‌ها و یا دهه هشتادی‌ها دیگر کاری به اصلاح طلبان ندارند.
زیباکلام می‌گوید: اقشار و لایه‌های تحصیل کرده جامعه، دانشجویان، نویسندگان و ... نگاه گذشته خود به اصلاح طلبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اکنون ندارند؛ چرا که امید داشتند آبی از اصلاح طلبان گرم شود و یا نوری در انتهای تونل باشند، اما اکنون این امیدها تمام شده است.

*بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در 98 به میدان نیامد
وی خاطرنشان کرد: صحیح‌ترین جمله در مورد اصلاح طلبان را آقای خاتمی در فروردین 98 گفتند و آن این بود که «دو بار گفتن من هم دیگر افاقه‌ای نخواهد کرد» و این صحیح‌ترین جمله‌ای بود که ایشان گفتند که حالا هر قدر هم آقای خاتمی تکرار و یا اصرار کنند و رهبران اصلاح طلب بگویند مردم بیایید در انتخابات شرکت کنید، باز هم بدنه اجتماعی و آن 24 میلیونی که به دعوت اصلاح طلبان رفتند و به آقای روحانی در 29 اردیبهشت 96 رأی دادند، شرکت نخواهند کرد چرا که کسر قابل توجهی از آن 24 میلیون دیگر از اصلاح طلبان سرخورده شده و برگشته‌اند و ما در عمل دیدیم که انتخابات اسفند 98 بدنه اجتماعی اصلاح طلبان به میدان نیامد و حتی حاضر نشدند به کارگزاران و یا اعتدال و توسعه‌ای‌ها هم و حتی به جریانات میانه رو هم رأی بدهند.

*اصلاح طلبان به معنای جریان سیاسی تمام‌شده هستند
زیباکلام تأکید کرد: من معتقدم اصلاح طلبان به معنای جریان سیاسی تمام‌شده هستند، اما ضرورت اصلاحات همچنان باقی است. به عبارتی یعنی عوامل، دلایل جامعه شناختی که باعث شد 20 میلیون از مردم به یک روحانی ناشناخته در سال 76 رأی بدهند، آن اسباب و علل و عوامل همچنان سر جای خود باقی هستند و بر ضرورت اصلاحات و تغییرات اعتقاد دارند.

*خاتمی توانایی تحقق خواسته اصلاح‌طلبان را نداشته است
این تئورسین جریان اصلاحات تصریح کرد: ‌رهبری اصلاحات ظرف 20 سال گذشته نشان داده توانایی تحقق این خواسته‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد و چون نیازها همچنان سر جای خود باقی است، من هیچ تردیدی ندارم که نسل جدیدی از اصلاح طلبان در آینده به وجود خواهد آمد و موفق‌تر از خاتمی، عارف‌، حجاریان و دیگران خواهند بود.

*نسل جدید اصلاحات به زودی ظهور می‌کند
وی می‌گوید: ضرورت اصلاحات همچون دوم خرداد 76 در شرایط فعلی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؛ به هر حال نسل و جریان جدیدی ظهور خواهد کرد و برنامه اصلاحات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پیش خواهد برد.
زیبا کلام در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا باید نسل اول جریان اصلاحات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازنشسته کند؟ تصریح کرد: چه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازنشسته کند چه نکند، جامعه و قشر جوان تحصیل‌کرده و دانشجویان از این نسل اول اصلاحات و رهبر آن دست بریده‌اند و قطع امید کردند.

* بود و نبود عارف فرقی نمی‌کند
وی با تأکید بر این که بود و نبود عارف فرقی نمی‌کند، گفت: این که عارف باشد یا نباشد، شورای عالی اصلاح طلبان باشد یا نباشد، فرقی ندارد. بنابراین ما باید این دو مقوله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از هم تفکیک کنیم که ضرورت اصلاح وجود دارد و دوم این که توانایی نسل جدید دوم خردادی‌ها برای تحقق آرمان‌ها بیش از نسل نخستین است.
زیباکلام گفت: رهبری جریان اصلاحات ظرف این دو دهه نشان دادند که نمی‌توانند و توانایی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پیشبرد اصلاحات ندارند و جامعه نیز از آنها رخت بربسته است.
به گزارش فارس، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که مجوز تاسیس و تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کرده بود، فردا قرار است موضوع استعفای محمدرضا عارف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه خود بررسی کند. همچنین کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز موضوع تدوین استراتژی‌ها برای 1400 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صحن شورا خواهد آورد و اصلاح‌طلبان در باره سازوکار جدید برای 1400 نیز تصمیم‌گیری می‌کنند.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زیباکلام استعفا عارف شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استعفای محمدرضا عارف اصلاح طلبان اصلاح طلبان جریان اصلاحات بدنه اجتماعی ضرورت اصلاح تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!

جناب حافظ، اینجا هیچ فردی «بوی بهبود ز اوضاع جهان نمی‌شنود».

طرفداری | فرهنگ هواداری در فوتبال ایران «اگر» وجود داشته باشد، نیاز به مرمت‌ دارد.

کی بود کی بود؟ من نبودم!

همه چیز می‌توانست زیباتر باشد. فوتبال ما نه درون زمین زیبایی دارد و نه بیرون آن خبری از احترام است و این موضوع در مرور زمان بیش از پیش اثبات می‌شود.

نمی‌شود واکنش نشان نداد، به هر حال همه ما در این سرزمین زندگی می‌کنیم و حتی اگر فوتبالی هم نباشیم، با دیدن برخی صحنه‌ها قلبمان به درد می‌آید. در بازی پرسپولیس و سپاهان شاهد روز زشت فوتبال ایران بودیم. در پایان، هر طرف، هواداران تیم مقابل را مقصر می‌داند و چشم بسته از خودی‌ها حمایت می‌کند.

زنان پرسپولیسی شروع کردند یا هواداران سپاهان؟ مگر فرقی هم می‌کند که برای اثبات شروع کننده این وضعیت زشت به هر روشی متوصل می‌شوید؟ هر دو طرف با زشت‌ترین الفاظ ممکن یکدیگر را خطاب کردند و در اصل ماجرا هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. برخی آنقدر نسبت به ساده‌ترین اصول اخلاقی بی‌تفاوت شده‌اند که به خود اجازه می‌دهند با هر ادبیاتی طرف مقابل را خطاب کنند البته هنوز هم جای سوال است که چرا چنین جایگاهی برای هواداران دو تیم در نظر گرفته شد و کسی پیش‌بینی چنین حواشی را نمی‌کرد؟

آن پیرمرد پرحاشیه؛ بی‌ادبی از کنده بلند می‌شود! تصور کنید افراد نزدیک به آن آدم او را الگوی خود قرار بدهند و صدتا بدتر از آن پیرمرد تحویل جامعه داده شوند. کار زشت، زشت است و هواداران پرسپولیس هم با شعارهای دسته جمعی، انواع و اقسام توهین‌ها را به خانواده امید نورافکن و رامین رضاییان نسبت دادند، فرهنگ ما این است؟ 

اگر قرار به تقبیح یک رفتار است، همه باید نقد شوند. کافی است سری به صفحات هواداری دو تیم بزنید که هر کدام تلاش می‌کنند توهین هواداران تیم مقابل را پوشش دهند. باز هم برمی‌گردیم به همان موضوع، اینکه در اصل ماجرا چه تفاوتی ایجاد می‌شود؟

جای این الفاظ و چنین برخوردهایی در استادیوم فوتبال نیست، جایی که شاید شما بدون خانواده خود آمده باشید اما یک پدر تصمیم گرفته برای تفریح آخر هفته فرزندش را به استادیوم بیاورد و با چنین جوی روبرو می‌شود. دست‌هایش را روی گوش‌های فرزندش می‌گیرد تا شاید کمتر فحش یاد بگیرد.

بساط کج‌دهنی خود و سطح پایین شعورتان را جای دیگری پهن کنید، استادیوم جای امثال شما نیست. فوتبال ایران و فرهنگ هواداری آن درست می‌شود، دقیقا روز چهلم این ماه!

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!
  • بیانی: پرسپولیس و استقلال برای ما فرقی نمی‌کنند/ ذوب آهن شرافت خود را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است