Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه هشت صبح، صدیق صدیقی در نشست خبری با اشاره به آزادی نزدیک به چهار هزار زندانی طالبان گفت: احتمال آنکه مذاکرات میان افغانی در ماه جولای (تیر) برگزار شود، وجود دارد و دولت افغانستان نیز امیدوار است که این مذاکرات هرچه زودتر شروع شود.

صدیقی همچنین افزود که حکومت با آزادی نزدیک به چهار هزار زندانی طالبان، بزرگ‌ترین گام را برای شروع مذاکرات و کاهش خشونت برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: گروه طالبان باید براساس توافق‌نامه صلح خشونت‌ها را کاهش می داد، اما برعکس خشونت‌ها را افزایش داده است.

سخنگوی ریاست جمهوری گفت: تمام آمادگی‌ها برای مذاکرات میان افغانی صورت گرفته است، اما گروه طالبان تاکنون هیچ گونه اقدامی را برای شروع مذاکرات صلح انجام نداده است.

وی افزایش خشونت‌ها را مأیوس‌کننده خواند و از گروه طالبان خواست که مردم افغانستان و جامعه جهانی را برای تأمین صلح مأیوس نکند.

سخنگوی ریاست جمهوری تأکید کرد که دولت به تأمین صلح در کشور متعهد است و در راستای صلح گام‌های بلندی را برداشته است.

صدیقی افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان را مایه‌ نگرانی مردم توصیف کرد و گفت: تداوم خشونت‌ها فضای اعتماد برای آغاز گفت‌وگوهای صلح را خدشه‌دار خواهد کرد.

به گفته صدیق صدیقی، هیأت مذاکره کننده دولت برای آغاز مذاکرات صلح آماده است و هیچ‌گونه‌ ممانعتی برای شروع مذاکرات صلح از سوی دولت وجود ندارد.

براساس توافق‌نامه صلح که بین امریکا و گروه طالبان در دهم اسفند گذشته امضا شد، پنج هزار زندانی طالبان با یک هزار زندانی وابسته به حکومت افغانستان مبادله می شوند.

طالبان تاکنون از آزادی حدود ۶۰۰ زندانی وابسته به دولت خبر داده‌ است.

برچسب‌ها افغانستان صدیق صدیقی طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا هزار زندانی طالبان گروه طالبان خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

منابع محلی اذعان کردند که طالبان مرزبانان ایرانی را با اهدای گل و شیرینی بدرقه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند