Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از دانشمندان در دانشگاه بارسلونا از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در نمونه‌های منجمد شده فاضلاب این شهر که متعلق به مارس ۲۰۱۹ هستند، خبر دادند.

این در حالیست که پیش‌تر این گروه توانسته بودند رد ویروس کرونا در فاضلاب شهر بارسلونا را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰، یعنی ۴۱ روز پیش از نخستین مورد گزارش ابتلا به این ویروس در اسپانیا را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«آلبرت بوش»، یکی از دانشمندان این گروه در خصوص این آزمایش‌ها گفت: نمونه‌های متعلق به بازه زمانی بین ژانویه ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۱۹ این ویروس را نداشتند، اما در نمونه‌های مربوط به ۱۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۱ اسفند ۹۷)، که سطح ویروس SARS-CoV-۲ (عامل ایجاد بیماری کووید-۱۹) بسیار پایین، مثبت بود.

بوش همچنین در ادامه گفته است که بارسلونا پذیرای بازدیدکنندگان زیادی جهت گردشگری یا اهداف حرفه‌ای است. وقوع اتفاق مشابهی در بخش‌های دیگر جهان، چیزی بیش از یک احتمال است.

محققان در نتیجه این آزمایشات به این جمع‌بندی رسیدند که کووید_۱۹ ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می‌شد در جهان منتشر شده باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا کووید ۱۹ اسپانیا چین بارسلونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا