Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:28:03 GMT

همایش نفس‌های سوخته در سردشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۷۱۵۹

همایش نفس‌های سوخته در سردشت برگزار شد

فرماندار سردشت در این مراسم که شامگاه شنبه به دلیل شیوع بیماری کرونا با حضور شمار کمی از مسوولان و مصدومان شیمیایی این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، از این جنایت به عنوان سند حقانیت نظام اسلامی ایران و جنایتکاری آمریکا و ایادی آن یاد کرد و ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از این جنایت شیمیایی رژیم بعثی، نه تنها فجایع ناشی از این فاجعه غم‌انگیز التیام نیافته است بلکه آثار مصیبت بار قصور و چشم‌پوشی عامدانه حامیان و پشتیبانان صدام در عرصه جنگ‌های نیابتی و تروریستی نظام سلطه و صهیونیسم، فجایع جدیدی را علیه بشریت و مردمان مظلوم این کشورها پدید آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقصی نخشی پور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت افزود: این کلینیک که تلاش می‌شود در هفته دولت آماده بهره برداری شود، گرچه نمی‌تواند همه نیازمندی‌های مصدومان شیمیایی را تامین کند اما بخش عمده‌ای از مشکلات آنها را رفع خواهد کرد.

دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت نیز در این مراسم اظهار داشت: سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان می‌تواند صدای مظلومیت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی باشد، صدایی که مظلومیت و ابعاد مختلف آن به گوش جهانیان نرسیده است.

رحیم واحدی فاجعه سردشت را حمله به انسانیت عنوان کرد و افزود: باید در سطح بین‌المللی توجه ویژه‌ای به این جنایت صورت گرفته و به گفته رهبر معظم انقلاب سردشت باید به نماد مظلومیت ایران در جهان تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که مصدومان شیمیایی با آن دست به گریبان هستند، اضافه کرد: مشکلات کمبود دارو، نبود کلینیک شبانه‌روزی و نابسامانی داروخانه این کلینیک همچنین دور بودن فاصله بیمارستان از شهر تنها گوشه کوچکی از مشکلات آنها است. 

در ادامه این مراسم از پدر یک شهید شیمیایی و یک جانباز ۷۰ درصد شیمیایی به نمایندگی از مصدومان شیمیایی این شهرستان قدردانی شد.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها بمباران شیمیایی سردشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بمباران شیمیایی سردشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت بمباران شیمیایی سردشت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت مصدومان شیمیایی شیمیایی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر

نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» روز گذشته به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد. در این همایش عباسپور رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان، حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان و بهمنی مسئول امور هنری اداره کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری این همایش حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: نخستین همایش خوشنویسی کاتبان وحی توسط انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری مقدس و ماندگار در خدمت حق و حقیقت است، ادامه داد: قرآن و آیات کلام الله مجید برکات و ثمرات بی‌بدیل در رشد و شکوفایی اندیشه والای انسانی دارد و بی تردید وقتی هنر خوشنویسی به خدمت کتاب قرآن در می‌آید اعتلا پیدا می‌کند.

رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با اهداف برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: کشور ما در عرصه هنر خوشنویسی، پیشتاز بوده و به دنبال ترویج فرهنگ و معارف قرآنی با استفاده از ابزار هنر هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» در کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد، افزود: در این همایش هر کدام از هنرمندان خوشنویس یک یا چند آیه از قرآن را کتابت کردند.

صابری با اشاره به برگزاری این همایش در سال‌های بعد خبر داد و گفت: آثار کتابت شده به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده می‌شود و به دنبال چاپ این آثار نیز هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد