Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:10:08 GMT

اقبال گسترده مردم از عملکرد سال ۹۸ دستگاه قضا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۸۲۲۷

اقبال گسترده مردم از عملکرد سال ۹۸ دستگاه قضا

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آثار دوره تحول دستگاه قضا از اقبال گسترده مردم از عملکرد این دستگاه در سال ۹۸ در مقایسه با سنوات گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، غلامحسین اسماعیلی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما، در ارتباط با آثار دوره تحول در حوزه رضایتمندی مردم، اظهار کرد: در افکارسنجی‌هایی که انجام شد، عملکرد سال ۹۸ در مقایسه با سنوات قبل شاهد اقبال گسترده مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قوه قضاییه افزود: آنجا که خیلی کم، آثار تحولی را ابراز کردند گفتند، حدود ۴۰ درصد از دوره‌های گذشته بهتر بود و تا ۸۰ درصد بازخورد مثبت را داریم.

وی اظهار کرد: سامانه جدیدی را برای افکارسنجی از مردم راه اندازی کردیم.

اسماعیلی با بیان اینکه؛ قریب به ۷۷ درصد کسانی که در این بازه زمانی کوتاه از طریق این سامانه اظهار نظر کردند، گفت: این تعداد از عملکرد و رفتار‌ها ابراز رضایت کردند و این یکی از ابزار‌های مردمی شدن قوه قضاییه است.

سخنگوی دستگاه قضا درخصوص عزم قوه قضاییه برای کمک گرفتن از مردم نیز اظهار کرد: برای اینکه ادعای خود را اثبات کنیم اقدامات متعددی در این حوزه انجام دادیم، بعنوان مثال؛ دستورالعملی تحت عنوان دستورالعمل همکاری نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه ابلاغ شد و اعلام کردیم مردم، خبرنگاران و دلسوزان هرکجا از مفسده‌ای مطلع شدند حتما به دادستان‌ها منعکس کنند.

وی افزود: سامانه شفافیت برای اینکه مردم بتوانند گزارش‌های خود را در اختیار مسئولان قضایی ذیربط قرار دهند راه‌اندازی شد و در سازمان بازرسی کل کشور هم از راه‌های مختلف راهکاری تعبیه شد تا گزارش‌های مردم به این سازمان برسد و در دستور بررسی قرار داده شود.

اسماعیلی بیان کرد: دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه به‌صورت جدی فعال شده است و بخش مشاوره قضایی دفتر ارتباطات مردمی از بخش شکایت و ارایه گزارش در مورد فساد به‌ویژه درون دستگاه قضا جدا شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گزارش‌های مردمی حتما رسیدگی و پیگیری می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد که بدانند موضوع بایگانی نمی‌شود.

اسماعیلی در خصوص کوه خواری و ساخت ویلا در لواسانات نیز اظهار کرد: اقدامات متعددی انجام دادیم که یک بخش آن اقدامات پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: در لواسانات و رودبار قصران فشم متوجه شدیم زمینی بالغ بر ۲ هزار هکتار متعلق به دولت به دلیل اینکه اقدامات لازم برای اخذ سند انجام نشده است، افرادی شروع به تصرف قطعه قطعه این زمینه بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار کردند که این زمین را احیا کردیم.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: رسیدگی‌هایی قضایی در حوزه لواسانات انجام دادیم و به موضوع اراضی موسوم به کلاک ورود کردیم.

وی گفت: سند این اراضی به وضعیت خود بازگشت و تمامی اقدامات غیرقانونی این اراضی ابطال شد و ساخت و ساز‌ها تخریب می‌شود.

اسماعیلی در ارتباط با مرزبانی‌ها برای جلوگیری از تعدی به محیط زیست از جمله در مناطق شمالی کشور، بیان کرد: عامل این موضوع غفلت متولیان و قصور و تقصیر آن‌ها است.

وی افزود: جمعی از متولیان در خواب تشریف دارند، ماموریت ما این است ان‌ها را بیدار کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بایستی زمینه‌های بروز این گونه مفاسد را از بین برد و در جا‌هایی که این تجاوز و تعدی را انجام می‌دهند مجازات‌های عبرت اموز را اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه، بابک زنجانی داخل زندان است و بخش زیادی از اموال وی به وزارت نفت تحویل داده شده، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شده است.

اسماعیلی ادامه داد: ارقام قابل توجهی از اموال و دارایی‌های به تاراج رفته از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان با پیگیری‌های دستگاه قضایی بازگردانده شده است و در همین ایام یکی از متهمین این پرونده بخش قابل توجهی از این پول‌ها را به بانک بازگردانده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این پرونده هنوز درحال طی کردن فرایند قضایی است، بیان کرد: خبر آزادی برخی محکومان این پرونده خبر کذبی بود.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: برخی از این افراد [درپی اعطای مرخصی به زندانیان در ایام شیوع کرونا]به مرخصی آمدند، اما همه لیست اعلامی در داخل زندان هستند و هیچ تقلیلی در میزان مجازات این افراد انجام نشده است.

ادامه دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضاییه عملکرد قضا شبکه یک دستگاه قضا قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امروز عمدتاً مردم به دلیل اینکه اطلاعات حقوقی بسیار پایینی دارند در هر معامله‌ای که وارد می‌شوند متضرر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در حاشیه دیدار مردمی در حرم شاه عبدالعظیم‌ حسنی در جمع خبرنگاران گفت:  امروز عمدتاً مردم به دلیل اینکه اطلاعات حقوقی بسیار پایینی دارند در هر معامله‌ای که وارد می‌شوند متضرر می‌شوند، چون اطلاعات کافی را ندارند و  با توجه به عدم اطلاعات حقوقی و عدم توانایی اخذ وکیل وارد عرصه‌های می‌شوند.  بسیاری از کسانی که امروز آمدند به نوعی کلاه سرشان رفته و نتوانستند حق و حقوق خود را اخذ کنند و متضرر شدند؛ عمدتاً کسانی بودند که آمدند سرمایه‌گذاری کردند.

جهانگیر افزود: استانداردسازی یک سری از قراردادها را انجام داده‌ایم و در حال انجام سایر هم هستیم. امیدوارم  امسال بتوانیم قراردادهای پرتکرار را ابلاغ کنیم‌، مخصوصاً در حوزه مسکن و آن را تمام کنیم تا ماه‌های آینده به تمام بنگاه‌های املاک و دفاتر مردم بی‌جهت گرفتار کلاهبرداری‌های این چنین نشوند و باعث  افزایش پرونده‌های ورودی نشود.

وی در پایان گفت: برای اینکه این دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی خارج شود و افراد بتوانند همه حقوق خود را پیگیری کنند، تلاش می‌کنیم تا اگر جایی می‌رویم مجموعه‌های اجرایی مثل شهرداری و  بخش‌های دیگر هم حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • بابک زنجانی عفو شد