Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مدیر دفتر شبکه الاتجاه عراق در واکنش به بازداشت اعضای کتائب حزب‌الله عراق گفت که آنچه رخ داد، پروژه و طرح آمریکا بود.
به گزارش خرداد ،«سید مجتبی حیدری»، مدیر دفتر شبکه الاتجاه وابسته به کتائب حزب الله عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل فارس گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» که نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در آن حضور دارند یورش بردند و تعدادی از مجاهدان حشد را دستگیر کردند که البته افراد دستگیر شده نگهبانان مقر بودند و نیروهای اصلی در آن حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نیروهای مبارزه با تروریسم افراد دستگیر شده را به مقر خود در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل کردند، گفت: این اتفاق، از سوی مسؤولان حشد الشعبی به شدت غیر قابل قبول بود به خصوص که می‌بایست این کار با دستور قضایی نه دستور نخست‌وزیر و توسط مرکز امنیت حشد الشعبی یا حداقل با هماهنگی او این اقدام صورت می‌پذیرفتبه همین دلیل فرماندهی حشد الشعبی با این موضوع به‌عنوان گروگان‌گیری برخورد کردند و اقدام به یک مانور بزرگ کردند که تجمع صدها خودرو در منطقه الخضراء یکی از موارد بود.
وی افزود: پس از آن بود که نیروهای مبارزه با تروریسم که حدود ساعت ۱۰ شب پنجشنبه اقدام به دستگیری مجاهدان حشد کرده بودند در نیمه‌های شب و قبل از اذان صبح آنها را تحویل واحد امنیت حشد الشعبی دادند که هفت نفر از آنها امروز و شش نفر تا دوشنبه آزاد خواهند شد و احتمالاً فقط یک نفر، مدت‌زمان بیشتری را برای تکمیل تحقیقات در بخش امنیت حشد الشعبی باقی خواهد ماند.
حیدری تصریح کرد: آنچه در برخی خبرگزاری‌ها درباره وجود سلاح در تیپ ۴۵ حشد الشعبی بیان شده بسیار خنده‌دار است چون در چنین مقر نظامی اگر سلاح نباشد جای سؤال دارد!
وی افزود: تیپ ۴۵ یک مقر رسمی است که در برابر داعش ایستاد و اگر چنین پایگاه مهمی خالی از سلاح باشد آن‌وقت است که باید سؤال شود این چه تیپی است که سلاحی ندارد و اگر داعش دوباره بخواهد عملیاتی بکند چگونه می‌خواهد در برابر آن بایستد.
مدیر دفتر رسانه کتائب حزب‌الله در تهران گفت: بهانه اصلی دشمن، آن بود که از مقر تیپ، به سمت سفارت امریکا موشک پرتاب شده است که البته این بهانه نیز خنده‌دار است چون کتائب حزب‌الله که سال‌ها با آمریکایی‌ها جنگیده و عملیات مهمی را انجام داده و آن را منتشر کرده که کافی است با یک جست‌وجوی کوتاه ده‌ها عملیات آن را دید از یک مقری که در کنارش مقرهای دیگر و آن طرف رودخانه دجله منطقه مسکونی وجود دارد در برابر دیدگان همه، چنین اقدامی نمی‌کند و اگر هم روزی عملیاتی بکند بدون واهمه مسؤولیت آن را می‌پذیرد و آن را رسماً اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: نیروهای مقاومت عراق بر این باورند که دستور مستقیم الکاظمی درباره دستگیری مجاهدان حشد الشعبی، در راستای خوش‌خدمتی به آمریکایی‌ها بود و می‌خواست تأیید همه‌جانبه آنها را داشته باشد تا شاید به جای دولتی موقت که باید انتخابات زودهنگام را برگزار کند زمان بیشتری در قدرت بماند اما باید بداند این کار حمایت مردمی را از به پایان می‌رساند.
حیدری گفت: شاید کمتر کسی بداند که تیپ ۴۵ حشد الشعبی همان تیپی است که در مرز عراق با سوریه در نزدیکی البوکمال مورد حمله آمریکایی‌ها قرار گرفت و یک بار نیز مدتی بیش از شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی مورد هجمه قرار گرفت. برچسب ها: سید مجتبی حیدری

منبع: خرداد

کلیدواژه: کتائب حزب الله حشد الشعبی مدیر دفتر تیپ ۴۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند