Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@14:32:09 GMT

تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک از ۸ به ۸:۳۰ صبح

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۰۳۵

تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک از ۸ به ۸:۳۰ صبح

به گزارش افکارنیوز،

بر اساس اطلاعیه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، پس از لغو اجراى محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از ٢٣ فروردین امسال، شاهد افزایش قابل توجه تردد خودرو‌های شخصی و در نتیجه، تراکم ترافیک در هسته مرکزى شهر بودیم که سرانجام پس از حدود دو ماه عدم اجرای طرح ترافیک، به منظور مدیریت و کنترل ترافیک در محدوده مرکزى شهر، طرح ترافیک با تصویب در ستاد کرونا و شورای حمل ونقل ترافیک تهران، پس از دوبار به تعویق افتادن شروع اجرای محدوده‌های مذکور، بالاخره از ١٧ خرداد سال جاری مجدداً در تهران اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- این در شرایطی است که به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ، همچنان بر پرهیز از تردد‌های غیر ضروری شهروندان و نیز ترجیح استفاده از وسایل نقلیه شخصی نسبت به ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی این معاونت تاکید شد. از این‌رو با توجه به مصاحبه شهردار تهران، به منظور رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای طرح‌های مذکور از ۸ لغایت ۱۶ به ۸.۳۰ لغایت ۱۶ تغییر یافت که ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک وکنترل آلودگی هوا با توجه به ساعت کار ادارات، مشمول پرداخت عوارض نشود.

پیش از خرداد، زمان فعالیت ادارات از سوی دولت، ٧ تا ١٤ تعیین شده بود، اما پس از ابلاغ مجدد توسط دولت، ساعت کار ادارات به ٧.٣٠ تا ١٤.٣٠ تغییر یافت. بر همین اساس، ساعت محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز از ۸ به ٨.٣٠ و خروج رایگان از ۱۴ به ۱۴.۳۰ (بازده زمانی ۶ ساعت در هر دو حالت) با هماهنگی اعضای محترم شورای حمل ونقل و ترافیک تهران تغییر و در نظر گرفته شد؛ بنابراین برای رفاه کارمندان، خروج از محدوده‌های فوق از ساعت ۱۴.۳۰ رایگان خواهد بود. از ١٦ خرداد، اطلاع‌رسانی اجرای طرح ترافیک کنترل آلودگی هوا و تغییر ساعات اعمال آن از طریق سامانه «تهران من» صورت گرفت و ملاک محاسبه عوارض محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا همان خواهد بود.

قابل ذکر است در صورتیکه شهروندان محترم از اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در این زمینه، بی اطلاع ماندند، میتوانند طی تماس با واحد صدور آرم سازمان ترافیک، موضوع را مطرح نمایند تا اقدام لازم صورت گیرد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان این اطلاعیه تأکید کرد: از آنجا که در روز‌های اخیر برخی رسانه‌ها مبادرت به انتشار اخبار نادرست، بدون توجه به تاریخ مصاحبه‌ها و تغییر ساعت حضور کارمندان در محل کار خود کرده اند، تاکید می شود در راستای آرامش خاطر و رفاه حال عموم شهروندان به ویژه کارمندان، ساعت اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا طبق مصاحبه شهردار تهران با ساعت کار ابلاغ شده از سوی دولت محترم تنظیم شده و اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در همان زمان از طریق سایت رسمی «تهران من» صورت گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری تهران طرح ترافیک کرونا آلودگی هوا ترافیک حمل و نقل و ترافیک شهرداری ویروس محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه

به دلیل خشم شرکت‌های هواپیمایی، ده‌ها هزار مسافر فرانسوی امروز پنج‌شنبه از پرواز‌های خود محروم خواهند شد، زیرا فرودگاه‌های فرانسه شاهد «پنج‌شنبه سیاه» در نتیجه یک اعتصاب اجتماعی توسط کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در فرودگاه‌های فرانسه، هستند.

براساس گزارش القدس العربی، با وجود توافق در آخرین لحظه با انجمن کنترل کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه، انتظار می‌رود امروز در فرانسه و به طور غیرمستقیم در بلژیک و اروپا، ترافیک هوایی به شدت مختل شود.

 سه پرواز از هر چهار پروازی که از فرودگاه اورلی پاریس، دومین فرودگاه بزرگ فرانسه خارج می‌شوند یا به آن می‌رسند، لغو خواهند شد. ۵۵ درصد پرواز‌ها در فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه این کشور و ۶۵ درصد پرواز‌ها در مارسی پروونس انجام می‌شود.

بیش از دو هزار پرواز در اروپا لغو شد و هزاران پرواز دیگر مجبور شدند مسیر‌های خود را تغییر دهند تا از حریم هوایی فرانسه رد نشوند. رایان ایر به تنهایی بیش از ۳۰۰ پرواز را لغو کرده است، در حالی که ترانساویا، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت وابسته به گروه ایرفرانس-کی ال ام، ۱۹۸ پرواز را لغو کرده است.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) که شامل بیش از ۳۰۰ شرکت است، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه را به «باج‌خواهی» متهم کرد.

 مذاکرات درباره اصلاحات کنترل ترافیک هوایی بین اتحادیه اصلی، SNCTA و اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) در روز چهارشنبه پایان یافت، درست زمانی که شرکت‌ها از قبل لغو بخشی از پرواز‌های خود را به دلیل اعتصاب آغاز کرده بودند.

به گفته رئیس فرودگاه‌های پاریس، این لغو پروازها از حدود بیست سال پیش تاکنون دیده نشده است. این اتفاق توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) به دلیل تعداد اعتصاب کنترل کنندگان اصلی ترافیک هوایی اعمال شده است. 

موضوع اعتصاب اصلاح کنترل ترافیک هوایی فرانسه است. آن‌ها به ویژه به حقوق‌ها اعتراض کرده و خواستار افزایش ۲۵ درصدی دستمزد‌ها در طول پنج سال شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران