Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@22:47:55 GMT

قدردانی معتمدان محلی از همشهری محله

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۷۸۴

قدردانی معتمدان محلی از همشهری محله

دبیر شورایاری محله راه‌آهن طی نامه‌ای به مدیرمسئول روزنامه و سردبیر همشهری محله به نقش این رسانه اشاره و عنوان ‌کرد: «نشریه همشهری محله همواره در طول سال‌های اخیر در همراهی با اهالی محله راه‌آهن حل مسائل و مشکلات فراوری این محله قدیمی تهران را موجب شده است و جای بسی خوشحالی است در دور جدید انتشار این نشریه نیز با پیگیری‌های خبرنگار منطقه 11 توانسته در مسیر اصلی رسالت خود که همان انتقال مسائل و مشکلات، انتقال تجربیات محلی در راستای اداره بهتر شهر و انعکاس فعالیت‌های مشارکتی مردم است، بستر وقوع اتفاقات خوبی را در محله فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«علی‌اصغر فراهانی» در ادامه نامه آورده است: «انتشار گزارش‌هایی از فعالیت‌ها و مشارکت اهالی محله راه‌آهن در حوزه بازیافت زباله و حفظ محیط‌زیست باعث شده تا اهالی این محله و شورایاری آن دو مرتبه در شبکه‌های تلویزیونی حاضر شوند.» او در ادامه خواستار تداوم تهیه این گزارش‌ها شده است؛ چراکه «توسعه محلی شهر از مسیر انتقال بی‌پرده مسائل از کانال نشریات محلی می‌گذرد.»

مدیر دفتر توسعه محلی محله سنگلج در صفحه اینستاگرام این دفتر، انتشار مجدد همشهری محله را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرده است که کاش خود اهالی هر محله، متن می‌نوشتند و در اختیار این نشریه قرار می‌دادند. «نیما توسلی» در ادامه به گفت‌وگوی دهم خرداد در دفتر توسعه محلی با خبرنگار همشهری محله اشاره و به انتشار آن در همشهری محله ویژه پهنه مرکزی شهر تهران اشاره می‌کند و می‌افزاید: «جز ما، گفت‌وگو با مردم سنگلج هم در این صفحه نشر یافته است. ما در جایگاه دفتر توسعه محله، بیش از هر چیز، از ضرورت تعاملات جدی و پیش‌برنده با سه اداره اوقاف و میراث فرهنگی و نیروی انتظامی برای حل مسائل کلیدی محله سخن به میان آوردیم.»

او در ادامه می‌افزاید: «چاپ دوباره‌شان (همشهری محله) در هر حال خوب است و امیدواریم به تقویت ساختار برنامه‌ریزی از پایین به بالا در نظام شهرسازی کشور بیشتر کمک کند. هنوز برای این منظور، کمی کار دارند.»

کد خبر 525696 برچسب‌ها همشهری محله شورا یاری پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شورا یاری پایتخت همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است