Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدصالح احمدی با بیان اینکه امسال در این استان دو میلیون و ۳۶۵ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود، اظهار داشت: می‌توان با مدیریت جهادی این میزان را بدون افزایش سطح به دو میلیون و ۷۶۵ تن در هر سال رساند.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۹۶۵ تن محصول این استان از ۷۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۴۰۰ هزار تن نیز از ۵۰ هزار هکتار باغات زیر کشت برداشت می‌شود، افزود: بهره برداران این استان با مدیریت کاشت و داشت طبق نظر کارشناسان می توانند بدون افزایش سطح تولیدات خود را به بیش از دو میلیون و ۷۶۵ هزار تن در هر سال برسانند که سازمان جهاد کشاورزی از چند سال گذشته سیاست‌های انتقال یافته‌های علمی به داخل مزارع و باغات تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال گندم سهم یک میلیون و ۱۳۰ هزار تنی از محصولات زراعی استان داشته باشد، ادامه داد: خرید تضمینی یک میلیون تنی این محصول در دستور کار دولت قرار گرفته است.

احمدی یادآور شد: سال گذشته این استان در رتبه دوم خرید تضمینی گندم کشور قرار داشت که امسال نیز درصدد هستیم با خرید حداکثری محصول مازاد بر نیاز کشاورزان این رتبه را کماکان حفظ کنیم.

وی بیان کرد: برای این منظور هم اکنون ۹۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کردستان راه اندازی شده و از هفته گذشته که برداشت محصول از مزارع شروع شده همزمان خرید تضمینی گندم آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همچنین خرید تضمینی دانه‌های روغنی (کلزا) در این استان براساس سیاست های جهاد کشاورزی به منظور تامین روغن مورد نیاز کشور در دستور کار قرار دارد و امسال شش مرکز برای انجام این ماموریت تجهیز شده است.

احمدی اظهار داشت: در سال زراعی جاری یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشت شده کلزا به مرحله برداشت رسیده است که پیش بینی می‌شود دو هزار و ۷۰۰ تن از این محصول برداشت و خریداری شود.

وی همچنین از اختصص ۳۱ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت جو خبر داد و افزود: از این میزان ۲۶ هزار هکتار اراضی زراعی به صورت دیم و پنج هزار هکتار اراضی به صورت آبی کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این اراضی ۵۲ هزار تن محصول برداشت شود و با انجام برخی اقدامات علوفه و جو مورد نیاز دام استان تامین می‌شود و در راستای تامین بذر اصلاح شده با اجرای عملیات کشت مکانیزه به موقع استفاده از کودهای گیاهی و شیمیایی در واحد سطح افزایش داده است.

کد خبر 4960018

منبع: مهر

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اراضی کشاورزی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شهرکرد شیوع کرونا گرگان استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت سازمان جهاد کشاورزی خرید تضمینی هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود