Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:00:18 GMT

العربی الجدید: برخی با رفتن ترامپ گریان می شوند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۹۰۱

العربی الجدید: برخی با رفتن ترامپ گریان می شوند

" یاسر أبو هلالة " روزنامه نگار و مدیر عامل سابق شبکه الجزیره در این مطلب نوشت که اگر جریان نظرسنجی ها به همین شکل ادامه داشته باشد که طبق آخرین نظر سنجی که روزنامه نیویورک تایمز در روز سه شنبه منتشر کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات نوامبر پیروز نخواهد بود و کاخ سفید را ترک خواهد کرد که دو دلیل عمده آن در ماه های اخیر عملکرد دولت ترامپ در برابر کرونا و برخورد پلیس آمریکا با یک شهروند آمریکایی- آفریقایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هم اکنون گوی را از ترامپ ربوده و جایگاه بزرگی میان زنان و رای دهندگان رنگین پوست دارد و حتی برخی گروه های قدیمی طرفدار حزب جمهوریخواه نیز از ترامپ فاصله گرفته و به او نزدیک شده اند و در کل بایدن اکنون ۱۴ درصد جلوتر از ترامپ است، براساس نظر سنجی ها او ۵۰ درصد آرا و ترامپ ۳۶ درصد آرا را کسب نموده است.

ابوهلاله می نویسد شهروندان کشورهای عربی از نزدیک انتخابات آمریکا را دنبال می کنند و از رفتن ترامپ از کاخ سفید به پنج دلیل خوشحالند از جمله به این دلیل که ترامپ طرفدار سیاسی نتانیاهو افراط گرا در الحاق کرانه باختری و جولان به این رژیم و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و حامی حکام عرب بخصوص در مساله قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد خاندان سعودی بود و با اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از سوی آژانس اطلاعاتی آمریکا (سی آی ای) و کنگره و نخبگان آمریکایی و رسانه ها و پژوهشگاه ها مورد اتهام بود، اما رییس جمهوری آمریکا از وی حمایت کرد.

وی افزود،  این مساله بر روابط ترامپ و محمد بن زاید و عبدالفتاح السیسی تاثیر خواهد داشت. ترامپ در بحران میان کشورهای عضو شورای همکاری در ابتدا از کشورهای محاصره کننده قطر حمایت کرد و با اینکه تلاش کرد تا این بحران را حل کند و کشورهای محاصره کننده را تحت فشار قرار داد تا به بحران پایان دهند اما دیگر کار از کار گذشته بود و این کشورها در موضعی قرار گرفته بودند که بازگشت از آن امکان پذیر نبود.

ترامپ در بیم افکندن میان کشورهای شورای همکاری نسبت به یکدیگر و باج خواهی از آنها موفق بود و به تجهیز عربستان و امارات به سلاح بر علیه یمن ادامه داد علی رغم اینکه کنگره با این مساله مخالف بود و در حالی که ده ها گزارش بین المللی حکایت از رخ دادن جنایت جنگی در یمن به دست آنها داشت. همچنین موضع ترامپ درباره اعراب و مسلمانان در ارتباط با مهاجرت و جریان اسلام هراسی بسیار متعصبانه و افراطی بود و آنچه جان بولتن مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدید خود مبنی بر موافقت وی درباره عملکرد چین در قبال ایغورها و ایجاد پادگان ها نظامی برای بازداشت آنها، نشان دهنده دیدگاه عقب مانده و متعصب آن نسبت به اسلام است.
این روزنامه نگار در ادامه اضافه کرد که اگر اعراب و مسلمانان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشارکت می کردند بی شک طرفدار جو بایدن بودند در مقابل  محمد بن سلمان، محمد بن زاید، السیسی و خلیفه حفتر در لیبی اگر می توانستند در انتخابات آمریکا تقلب می کردند تا او کاخ سفید را ترک نکند در غیر این صورت روزگارشان سیاه می شود و دیگر حمایت دولت آمریکا، سی آی ای، کنگره و دادگستری و رسانه های آمریکایی را ندارند. آنها به دشمن آمریکا تبدیل نمی شوند و همچنان متحد باقی می مانند اما مورد توبیخ و مجازات قرار گرفته و اقدامات خصمانه خود را نسبت به کشورهای منطقه و مردم آن کاهش خواهند داد.

وی معتقد است که روابط آمریکا با اسرائیل با رفتن ترامپ کم ترین صدمه را خواهد داشت هرچند ممکن است که مساله الحاق بخش هایی از کرانه باختری تحت تاثیر قرار گیرد. نتانیاهو نیز باید رفتار خود را با ساکن جدید کاخ سفید تغییر دهد. اما در این میان ایران از همه خوشحال تر خواهد بود چه بسا توافق هسته ای با ایران بازگردانده شود و یک روزنه اقتصادی و سیاسی به روی ایران باز شود.

برچسب‌ها قطر دولت ترامپ یمن عبدالفتاح السیسی اسرائیل محمد بن ‌سلمان قدس ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر دولت ترامپ یمن عبدالفتاح السیسی اسرائیل محمد بن سلمان قدس ترامپ قطر دولت ترامپ یمن عبدالفتاح السیسی اسرائیل محمد بن سلمان قدس ترامپ کاخ سفید محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین