Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حدود یک ماه است که بخش‌هایی از جنگل‌ها و مراتع در کشور در آتش می‌سوزند. در ابتدا سهل‌انگاری گردشگران و برخی اختلافات محلی علت وقوع آتش بیان می‌شد اما حالا با وقوع ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور طی سه ماه فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها می‌گوید: از نظر ما درصدی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی و دستی در کار است که ناکارآمدی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی‌ عباس‌نژاد  با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور به وقوع پیوسته است که حدود ۳۰۰ مورد آن طی ۱۰ روز اخیر رخ داده، اظهار کرد: از نظر ما درصدی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی است و دستی در کار است که ناکارایی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان دهد و حتی ممکن است بهره‌برداری‌های سیاسی هم پشت این موضوع باشد.

وی افزود: تاکنون چندین نفر به اتهام آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها و مراتع بازداشت شده‌اند و موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره خسارت‌هایی که به مراتع و جنگل‌های کشور طی آتش‌سوزی‌های اخیر وارد شده است، گفت: گاهی اخبار نادرست درمورد میزان خسارت‌های آتش‌سوزی منتشر می‌شود. به دلیل آنکه همچنان بخشی از عرصه‌های طبیعی کشور دچار حریق هستند ما نیاز به اقدامات کارشناسی بیشتر برای برآورد خسارات وارد شده هستیم اما در حال حاضر می‌توان گفت که طی یک هفته اخیر حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی درگیر حریق بوده‌اند.

 

اخبار مرتبط مجازات اعدام برای مجرمان آتش سوزی های عمدی؟ توضیح فرمانده‌ی نیروی انتظامی در رابطه با آتش سوزی‌ها دستور جهانگیری به وزیر کشور و نوبخت درباره آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها اطلاعیه سازمان جنگل ها: در طبیعت آتش روشن نکنید اطفای حریق جنگل‌ها به عهده کیست؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آتش سوزی جنگل ها سازمان جنگل ها سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جنگل ها و مراتع سازمان جنگل ها آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک انباری ۲۰ متری واقع در خبابان لاله‌زار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انباری کوچک به مساحت حدود ۲۰ مترمربع که در طبقه دوم یک واحد صنفی قرار داشت رخ داده است. داخل این انبار لوازم و قطعات فلزی مربوط به لوستر و ... نگهداری می‌شد که آتش‌نشانان بلافاصله برای اطفاء حریق وارد عمل شده و موفق شدند تا شعله‌های آتش را در عرض چند دقیقه مهار و به طورکامل اطفاء کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده بود، اظهارکرد: همچنین با توجه به عرض کم خیابان لاله‌زار ترافیکی نیز در این مسیر ایجاد شده بود که همین موضوع موجب حساسیت کسبه و برخی از شهروندان شده بود، اما خوشبختانه این حریق بسیار جزئی بود و هیچگونه خسارت جانی به دنبال نداشت.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند. کارشناسان آتش‌نشانی هم علت این حادثه را بررسی و اعلام خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم