Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@08:18:23 GMT

پرونده ویژه تسنیم/ مکران؛ گنج آشکار

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۰۴۹۵

پرونده ویژه تسنیم/ مکران؛ گنج آشکار

خبرگزاری تسنیم در راستای ایفای رسالت اطلاع‌رسانی خود با توجه به اهمیت سواحل مکران در اقتصاد و امنیت کشور، پرونده "مکران؛ گنج آشکار" را کلید می‌زند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  رهبر معظم انقلاب در سال‌های نه‌چندان دور از سواحل مکران به‌عنوان "گنج پنهان" نام می بردند. استفاده از این واژه از سوی فرمانده معظم کل قوا گویای اهمیت بسیار بالای این منطقه و تاکید ایشان بر توجه دولت‌ها به توسعه آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره بر توسعه سواحل مکران به واسطه مزیت‌هایی از جمله تامین امنیت و ارتقای شاخص‌های اقتصادی کشور تاکید کرده‌اند. ایشان آذرماه سال 91 در دیدار مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توانایی جمهوری اسلامی برای دستیابی به اهداف را زیاد دانستند و تأکید کردند: پیشرفت و عبور از موانع در سایه توفیق خداوند متعال، همت، ‌نشاط و انگیزه دست یافتنی خواهد بود.

فرماندهی معظم کل قوا سواحل گسترده جمهوری اسلامی و به ‌ویژه ساحل دریای عمان و عقبه آن در منطقه مُکران را ثروت عظیم ملی توصیف کردند و افزودند: اگر دولت و سایر مسئولان با نگاه راهبردی به مناطق دریایی، به کمک بیایند، این منطقه ی عظیم و مهم می‌تواند توانایی‌های زیادی را برای جمهوری اسلامی به‌وجود آورد.

وزیر راه و شهرسازی آذرماه سال گذشته دستور رهبر معظم انقلاب برای انتقال نیروی دریایی ارتش از بوشهر به سواحل مکران را موتورپیشران توسعه این منطقه عنوان و گفته بود: شرق مکران روی خط توسعه افتاده است.

محمد اسلامی با یادآوری این‌که در ستاد توسعه سواحل مکران، ایجاد این شهر جدید و بهره‌بردن از خلیج زیبا و فرصت‌های بی‌نظیر این منطقه را به‌عنوان یک ضرورت اعلام کردیم،‌افزود: تدوین طرح و نقشه توسعه برای استفاده از ظرفیت بزرگ استراتژیک و جمعیت مستعد و با نشاط این منطقه فاخر دیگر موتور پیشران توسعه سواحل مکران است.در طرح جامع توسعه سواحل مکران به مواردی نظیر اینکه استعدادهای محوری این زیست‌بوم و این مردمان چیست و چه موتورهای توسعه‌ای باید برای آنان روشن شود توجه کرده و برای اخذ مصوبات لازم و همراه و همگرا کردن همه دستگاه‌های کشور به این منظور مسیر سختی را پشت سر گذاشته‌ایم که یک هماهنگی و رویکرد منظم اتفاق افتد و هر دستگاه برنامه توسعه خود را در این منطقه دنبال کند تا حاصل همگرایی آنان به نقشه توسعه منطقه بیانجامد.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از دستور رهبر معظم انقلاب برای برداشت منابع مالی مورد نیاز راه آهن چابهار-زاهدان از صندوق ذخیره ملی، اظهار کرد:‌با تزریق منابعی که این ماه به پروژه خواهیم داشت، ظرفیت حداکثری را در کارگاه ایجاد کنیم و شاهد گسترش فعالیت باشیم.

اسلامی روند توسعه بندر چابهار را مثبت و مناسب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه یکی ازکارهایی که برای اولین بار در بحث طرح جامع شهر چابهار صورت گرفت، یکپارچه دیده‌شدن شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای، خط ریلی و بندر بود و با درنظر گرفتن ملاحظات و نظرات مسوولان استان، شهرستان و مردم، یک پیوستگی و همبستگی بین شهر، شبکه حمل‌و‌نقل و بندر ایجاد شد. همچنین عملیات فرودگاه جدید چابهار امروز آغاز می‌شود و با پروژه‌های ریلی، جاده‌ای، بندر و فرودگاه و شهر جدید شاهد توسعه‌یافتگی منطقه شرقی مکران خواهیم بود.

در کنار وزارت راه و شهرسازی، سایر وزارتخانه ها از جمله نفت نیز اقداماتی را برای توسعه بیش از پیش سواحل مکران آغاز کرده که شاید یکی از برجسته‌ترین آنها آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله انتقال نفت تا بندر جاسک باشد که هفته گذشته کلنگ آن به زمین زده شد.

با توجه به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و پیگیری دولت، ظرفیت‌های سواحل مکران تا حدودی شناسایی شده و بایستی برنامه‌های ویژه‌ای برای استفاده از این پتانسیل‌های "آشکار شده" تدوین و اجرایی شود. البته گرچه پروژه های متعددی توسعه‌ای در بنادر، زیرساخت‌های ریلی، حمل‌ونقل جاده‌ای و... در سواحل مکران اجرا شده یا در حال اجراست، اما با توجه به اهمیت این منطقه و تاکید مقامات عالی‌رتبه نظام خبرگزاری تسنیم در راستای ایفای رسالت خود پرونده‌ "مکران؛ گنج آشکار"را با هدف اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌های انجام شده در این بخش و کم و کاستی‌های احتمالی کلید می‌زند.

توسعه سواحل مکران با تفاهمنامه منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادرسیستان و بلوچستان| توسعه سواحل مکران در تکمیل زنجیره حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای دارد

انتهای پیام/

 

 

 

R1012188/P/S7,81,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی سواحل مکران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی سواحل مکران وزارت راه محمد اسلامی سواحل مکران توسعه سواحل مکران رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج دعوت مؤمنین به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات است.

وی با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای کاهش کم حجابی در حال انجام است و انتظار می‌رود اینگونه فعالیت‌ها بیش از پیش انجام گیرد.

موسوی به دیدار معملمان با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معلمان باید الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند زیرا همه تلاش‌ها می‌بایست منجر به تعلیم و تربیت شود.

امام جمعه آوج تصویب سند تحول آموزش و پرورش را ضروری دانست و یادآور شد: علامه شهید مطهری و علمایی همچون حسن زاده آملی و.... در مسیر تربیت شاگردان طراز اول انقلاب تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

حجت السلام موسوی وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی را مایه برکت و پیشرفت امت‌های اسلامی دانست و افزود: وقتی فرمان انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی توسط مقام معظم رهبری صادر شد چشم دوستداران و دشمنان به سمت ایران اسلامی بود که آیا این اقدام به سرانجام خواهد رسید.

موسوی خاطر نشان کرد: وقتی به حوادث آمریکا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پلیس آمریکا در اوج ادعای حقوق بشر برخورد خشونت آمیزی با دانشجویان خود دارد.

امام جمعه آوج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام بیان کرد: آن حضرت در خفقان زمان خود توانست شاگردان زیادی را تربیت کند لذا وظیفه داریم در خور شأن حضرت برنامه عزاداری برگزار نمائیم.

کد خبر 6095713

دیگر خبرها

  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • بیداری اسلامی چهره ظالمین را در دنیا آشکار کرده
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست