Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افزایش مبتلایان کووید ۱۹ در آذربایجان ‌غربی دسترنج مردم و مسئولان است مردم از آن جهت که این ویروس را جدی نگرفته و مسئولان نیز با عدم تنبیه جدی، زمینه شیوع این ویروس را فراهم کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه٬ در حالی که وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان غربی و ارومیه بدتر از گذشته شده است و در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان بودیم، متاسفانه هنوز افرادی هستند که هیچ توجهی به این بیماری ندارند و حاضر نیستند در راستای پیشگیری از آن کاری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلوغی بازار ارومیه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور دسته جمعی در طبیعت٬ صف‌های طولانی در بانک‌ها و مراکز دولتی٬ حضور در مراسم عروسی و عزا عواملی هستند که به‌ یک ‌باره آمار مبتلایان در مرکز استان را به‌طور چشمگیری افزایش داده است.

احتمال افزایش کرونا در بابلسر؛ لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دریاغفلت از فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط ایلام را قرمز کرد

علاوه بر این با وجود تعیین جریمه برای تجمع در پارک‌ها باز هم در ساعات خاصی از شبانه‌روز شاهد تجمع مردم برای پیاده‌روی و استفاده از هوای مطلوب ارومیه با انبوهی از جمعیت هستیم که هیچ اعتقادی به استفاده از ماسک ندارند.

تنبیه‌ها و جریمه‌ها جدی نیست

علی کامرانی شهروند ارومیه‌ای رعایت نکردن بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط برخی از شهروندان را اهمال و ساده‌انگاری مسئولان می‌داند و می‌گوید: اینکه در اماکن شلوغ و پر تردد برای عدم استفاده از ماسک تنبیهی در نظر گرفته نشده و الزام استفاده از ماسک صرفا در برخی از ادارات لحاظ شده، نشانه ساده‌انگاری سیاست‌گذاران مقابله با کرونا است.

وی می‌افزاید: اگر هم فردی به مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مقید است خود به فکر خودش است و گرنه هیچ الزام و تنبیه اجتماعی وی را به رعایت مسائل بهداشتی مجبور نکرده است.

بی‌تفاوتی به کرونا عواقب خطرناکی در پی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه متاسفانه دوباره در حال بازگشتن به شرایط شیوع گسترده کرونا در اسفندماه سال گذشته هستیم می‌گوید: 540 بیمار جدید مشکوک به کرونا در 2 روز گذشته در بیمارستان‌های آذربایجان ‌غربی بستری شدند.

جواد آقازاده می‌افزاید: متاسفانه با 12 مورد فوتی جدید مجموع فوتی‌های استان به 405 مورد افزایش یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بی‌تفاوتی مردم و مسئولان نسبت به کرونا امری خطرناک است می‌گوید: این عادی‌سازی و اهمال عواقب جبران‌ناپذیر و خطرناکی در پی خواهد داشت.

محمد مهدی شهریاری می‌افزاید: تمام اماکن عمومی و تجمعاتی استان به مدت دو هفته تعطیل اعلام شده و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها به حالت تعلیق درآمده و برگزاری عروسی، تولد و ترحیم در اماکن عمومی و خصوصی از جمله خانه باغ‌ها به هر عنوان ممنوع است.

وی تصریح کرد: روند شیوع این ویروس در استان صعودی است٬ برای عبور کم هزینه از این شرایط علاوه بر تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برخی محدودیت‌ها نیز اجرا می‌شود.

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P1357/S6,48/CT7 بیشتر بخوانید... فاصله گذاری اجتماعی در حیوانات نیز باید رعایت شود کهگیلویه و بویراحمد| بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی؛ خطر کرونا «همه» را تهدید می‌کند+ تصاویر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف بیش از ۶۳ هزار عدد انواع داروهای خارجی در گمرک مرزی سرو در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی مرزبانی استان، سردار محمد احمدی با اعلام خبر کشف محموله داروهای قاچاق اظهار کرد: مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو حین تفتیش و بازرسی خودروهای ورودی به کشور، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مرزبانان در بازرسی دقیق آن از قسمت‌های مختلف اتوبوس، موفق شدند تعداد ۶۳ هزار و ۲۱۲ عدد انواع داروی خارجی، ۱۵۵ عدد آمپول، ۱۴۲ عدد قطره چشمی، ۱۹ عدد شربت خارجی، ۳۰ عدد اسپری بینی که جمعاً تعداد ۶۳ هزار و ۶۵۸ عدد دارو را بود، کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضائی معرفی شد.

احمدی ادامه داد: قاچاق فرآورده‌های غذایی و دارویی علاوه بر صدمات جبران‌ناپذیر بر اقتصاد کشور، می‌تواند سلامت جامعه را به شدت تهدید کند، بنابراین مرزداران استان آذربایجان‌غربی با عزم جدی با هرگونه قاچاق کالا به صورت قاطع برخورد خواهند کرد.

کد خبر 749014

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم