Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه‌ها شامل ۲ پنل ۲۰ کیلوواتی، یک مورد ۱۰ کیلوواتی و ۱۱ پنل ۵ کیلوواتی بوده و چند درخواست دیگر هم برای نصب این صفحه‌ها در دست بررسی است.

وی به عقد قرارداد ۲۰ ساله با مشترکان بخش خصوصی برای خرید برق تولیدی از طریق پنل‌های خورشیدی اشاره و اضافه کرد: هر ۲ ماه یکبار هزینه برق تولید شده به مشترکان پرداخت می‌شود که درآمد خوبی برای سرمایه‌گذاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ادارات و ارگان‌های مختلف نیز ۲۲ نیروگاه خورشیدی نصب کرده‌اند، افزود: در مجموع ۳۶ پنل خورشیدی در بخش‌های اداری و خانگی با ظرفیت تولید ۴۹۵ کیلووات برق در استان به بهره‌برداری رسیده است.

لهونیان یادآور شد: در حال حاضر ۱۹ درخواست برای دریافت مجوز نصب و بهره‌برداری پنل خورشیدی در استان ارائه شده که با ۱۶ مورد آن در نقاط اولویت‌دار موافقت شده است.

وی تاکید کرد: براساس بخشنامه ابلاغی دولت در سال ۹۴، ادارات و ارگان‌ها موظف هستند ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه سامانه‌های خورشیدی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تغییرات نرخ ارز در سال‌های اخیر بویژه برای خرید تجهیزات، کمبود بودجه ادارات و ارگان‌ها، دسترسی آسان به برق دولتی و نرخ انرژی پایین آن در مقایسه با انرژی های تجدیدپذیر از جمله خورشیدی از جمله دلایل عدم تحقق موفق اجرای بخشنامه ذکر شده است.

لهونیان افزود: استان از ظرفیت‌های لازم برای ایجاد و توسعه تولید انرژی از طریق نور خورشید برخوردار است و در صورت ایجاد بسترهای لازم، تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

برچسب‌ها کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در محل این مجتمع با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان، محسن داوری، فرماندار مشهد و علیزاده، مالک مجموعه‌ موج‌های آبی مشهد برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیر مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد در این مراسم اظهار کرد: بزرگ‌ترین جکوزی کشور را براساس نیازسنجی های موجود در مجموعه موج‌های آبی ایجاد کردیم. باتوجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد مخاطب ما را زائران و مسافران تشکیل می‌دهند، به همین منظور یک نیازسنجی دقیق انجام شد و متوجه شدیم قشر بالای ۴۵ سال ما که از این مجموعه استفاده می کنند نیاز به فضایی برای تفریح و البته ورزش دارند، به همین منظور تصمیم گرفتیم بزرگ‌ترین جکوزی کشور را هم در مجموعه آبی خودمان راه اندازی کنیم و خدمات جدیدی را به علاقه مندان ارائه دهیم.

وی افزود: این مجموعه افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه داشت که باتوجه به شرایط موجود امیدواریم پاسخگوی نیاز مراجعان محترم باشیم.  به طور متوسط ۶ ساعت و نیم میزبان هر فرد هستیم و تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌گیریم که بهترین امکانات را با بهترین شرایط در اختیار مراجعین بگذاریم.

نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در بخشی از این مراسم گفت: این پروژه که توسط موج‌های آبی بنا شده، نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. به عنوان مثال پشت بام‌ها فضاهایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای پرت مجموعه‌ها محسوب می‌شوند اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های درآمدی را داشت.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس