Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بااشاره به تامین برخی از نیازهای مردم از طریق تولیدات فناورانه و کسب و کارهای دانش بنیان گفت: افزایش چشمگیر میزان فروش محصولات و خدمات فناورانه نشان دهنده این است که تعداد قابل ملاحظه ای از ایده های فناورانه و دانش بنیان به خدمات و محصولات تجاری سازی شده و به تولید انبوه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معصومه خان احمدی» فروش این شرکت ها را در حوزه های مختلف مواد و محصولات شیمیایی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و غیره دانست و افزود: از دلایل این موفقیت ها می توان به تنوع خدمات حمایتی پارک علم و فناوری کرمانشاه در جهت توسعه بازار محصولات، توسعه منابع مالی، مشاوره برای شناسایی بازار فروش، همکاری در انعقاد قراردادهای فروش برای شرکت ها و پیگیری تسریع در اخذ مجوزها اشاره کرد.

میزان اشتغال ۴۵۰ درصد افزایش داشته است

این میزان فروش توانسته است در حوزه اشتغال هم تحول بزرگی را ایجاد کند؛ در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ نفر در شرکت های دانش بنیان مشغول کار بودند اما امروز به گفته خانم خان احمدی بیش از هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم دارای شغل و کسب و کار هستند که افزایش ۴۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: اگرچه کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان عمدتا متکی بر ابزار فکر است اما توسعه کمی این شرکت ها، تولید انبوه و تقاضای خرید محصول و خدمات عمده دلیل افزایش اشتغال در این بخش بوده است.

فضای کالبدی در اختیار واحدهای فناور سه برابر شده است

 رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، فضای کالبدی در اختیار واحدهای فناور را ۱۵ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: این فضا در سال ۹۲ کمتر از پنج هزار مترمربع بود که افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: ما جزو معدود پارک های کشور هستیم که فضای تملکی نداریم و بیشتر کارگاه‌های تولیدی ما در سوله‌های مرکز نوآوری چشمه‌سفید مستقر هستند؛ با حمایت‌های معاونت علمی رییس جمهوری مرحله اول برج پنج طبقه پارک علم و فناوری ۱۶ مرداد مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به بهره‌برداری می‌رسد تا حداقل یک هزار نفر در قالب ۳۰۰ شرکت بتوانند از این فضا استفاده کنند.

خان احمدی افزود: پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری استانداری کارگاه‌های تولیدی و تخصصی شرکت های دانش‌بنیان را که دارای فناوری‌های صنعت‌ساز هستند و حدود ۳۰ شرکت را شامل می‌شوند تا پایان مرداد ماه سال جاری در سوله‌های اختصاصی خود مستقر می شوند و تولید انبوه محصولات خود را آغاز می‌کنند.

تعداد شرکت های دانش بنیان ۵۳ برابر شده است

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از پنج برابر شدن تعداد اختراعات ثبت شده، ۱۰ برابر شدن دانش فنی تجاری سازی شده و ۵۳ برابر شدن شرکت های دانش بنیان نسبت به سال ۹۲ خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از پارک‌های پیشرو کشور در توسعه فناوری است و در ۱۱ سال فعالیت این پارک بیش از ۵۰۰ شرکت تحت حمایت پارک قرار گرفتند که هم‌اکنون ۳۰۰ شرکت در حال فعالیت هستند که ۱۹۰ شرکت وضعیت حقوقی و بقیه آنها حقیقی هستند.

وی افزود : ۲ مرکز رشد در کرمانشاه و پنج مرکز رشد در شهرستان‌های کنگاور، سنقر، اسلام‌آبادغرب، روانسر و سرپل‌ذهاب فعالیت می‌کنند و سایر شهرستان‌ها هم می‌توانند از نزدیکترین مرکز رشد به عنوان هاب منطقه‌ای استفاده کنند.

خان احمدی در ادامه گفت: سه مرکز تخصصی نوآوری در زمینه‌های گیاهی، تجهیزات پزشکی و عمومی در استان فعالیت می‌کنند که یکی از این مراکز نوآوری با همکاری دانشگاه رازی در زمینه صنایع شیمیایی فعالیت می‌کند و بر تجاری‌سازی ایده‌های این حوزه متمرکز است.

وی اظهارداشت: اولین شتاب‌دهنده غیرتهرانی در کرمانشاه راه‌اندازی شد که در سومین سال فعالیت خود قرار دارد و علاوه بر اینها با همکاری اتاق بازرگانی کرمانشاه یک اتاق سرمایه و شتاب‌دهنده صادرات را راه‌اندازی کردیم که اگر مشکلات کرونا نبود تا الان به بهره‌برداری رسیده بود.

معصومه خان احمدی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه

خدمات پارک و علم و فناوری کرمانشاه

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه درخصوص خدمات ارایه شده به شرکت های دانش بنیان هم گفت: یکی از مهمترین خدمات پارک علم و فناوری تسهیل‌گری است.به عنوان مثال در سال گذشته ۴۵ تفاهم‌نامه همکاری با وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها منعقد شد و پروتکل‌هایی تعریف می‌شود تا اخذ مجوز و تثبیت شرکت‌ها را کوتاه‌تر کند.

خان احمدی ادامه داد:‌ بخش دوم خدماتی که شرکت‌ها و صاحبان ایده نیاز دارند معرفی خود در بازارهای ملی و بین‌المللی است؛ خدمات پارک در این راستا بسیار متنوع است و با مشاوره‌های مختلف، طراحی صنعتی، حضور در نمایشگاه‌ها و بسته‌بندی به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا ایده خود را به محصول تبدیل کنند و در عین حال در بازارهای مختلف عرضه کنند.

وی افزود: استان کرمانشاه در رشته فناوری اطلاعات دانش آموخته گان بسیاری دارد و بیشتر تمرکز ما روی توانمندسازی این افراد و شرکت‌های فعال در پارک است تا بتوانند با حمایت‌های بخش خصوصی از توانایی و پتانسیل‌های موجود بیشترین استفاده را ببرند.

خان احمدی در پایان گفت: متاسفانه باوجود بودجه‌های هنگفتی که در سایر زمینه‌ها هزینه می‌شود شرکت‌های فناور برای دریافت تسهیلات و حمایت‌های مالی باید هفت خان رستم را طی کنند به همین دلیل ما برای مدیریت مراکز رشد و نوآوری و اجرای برنامه‌های اعلام شده از بخش خصوصی کمک می‌گیریم تا کنترل و مدیریت این شرکت‌ها در اختیار جوانان قرار بگیرد.

برچسب‌ها کرمانشاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری کرمانشاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم

ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان از کشف رویشگاه طبیعی سماق در روستای گل زرد بروجرد خبر داد.

علی‌حسین بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اولین بار رویشگاه طبیعی گیاه دارویی سماق به مساحت حدود ۱ هکتار از اراضی دره بارمالیه روستای گل زرد کشف شد که سال‌ها بدون حمایت انسان‌های منطقه با شرایط سخت محیطی مقاومت کرده تا امروز بیانگر مستعد بودن اراضی دیم این سرزمین جهت کشت این محصول درآمدزا را به ما نشان دهد.  

وی خاطرنشان کرد: راه نجات اقتصاد کشاورزی کشور بهره بردن از دانش کشت محصولات متناسب و همگام با طبیعت، تلفیق دانش بومی با دانش فنی و ایجاد رویکرد جدیدی از تولید است که در هیچ دانشگاهی تدریس نشده و بایستی در دانشگاه طبیعت، چشمان بصیرت به رموز و اسرار سرزمین منطقه پی ببرد تا توان و پتانسیل منطقه شناسایی شود.

عضو پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: نام انگلیسی آن Rhus Coriaria . L از خانواده Anacardiaceae – پسته بومی خاورمیانه است.

بیرانوند ادامه داد: گیاه سماق درختچه‌ای است کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد، رنگ میوه آن قرمز و قهوه‌ای و طعم آن گس است و پس از رسیدن ترش می‌شود.

وی بیان کرد: این گیاه به‌صورت درختچه یا درخت‌های کوچک و به ارتفاع ۳-۵ متر بوده که ساقه یا تنه متعدد، دارای شاخه‌های فراوان و منشعب به رنگ سبز متمایل به سفید است.

 عضو پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: برگ سماق به شکل شانه‌ای بوده و از ۵-۷ جفت برگچه پوشیده از کرک و بدون دمبرگچه، بیضی با دندانه‌های نامنظم در حاشیه است.  

بیرانوند تصریح کرد: روی برگ سبز مات و زیر برگ روشنتر است و در پائیز برگ‌ها سرخ و یا حنایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این محصول در ایران در نقاط استپی سلسله کوه‌های البرز و زاگرس در آذربایجان و خراسان و فارس و دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز، در دره‌های کرج و هراز، بین هزار تا هزار و ۷۰۰ متر، در ارتفاعات شیراز تا ۲۳ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و در جنگل‌های ارسباران در ارتفاعات بین ۶۵۰ تا هزار و ۹۰۰ متر از سطح دریا دیده می‌شود. ولی در بروجرد تا ارتفاع ۱۸۰۰متر درخت سماق مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور