Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون آموزش سرانه دانشجویی را خارج از عدالت دانست و گفت: آموزش تکمیلی اولویت اصلی دانشگاه‌های خراسان شمالی بوده و باید تلاش شود تنوع رشته‌ای به آموزش تکمیلی برسد تا ماندگاری نخبگان در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد وحیدی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با روسای دانشگاه‌ها با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری با  هوشمندی و تدبیر خود اولین ویژگی حرکت کشور در گام دوم انقلاب را مبتنی بر علم و پژوهش قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویکردی که می‌تواند آینده کشور را در عرصه‌های مختلف تضمین کند، رویکرد علم محور است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: به دلیل عدم توازن منطقه‌ای در عدالت اجتماعی وضعیت مطلوبی نداشتیم که ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی این رویکرد را تقویت می‌کند.

وحیدی با اشاره به اینکه ۶۷ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها هستند افزود:  با حضور افراد متخصص در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به دنبال این هستیم که نگاه متمرکز در کشور را به‌سوی نگاه استانی و نقاط کمتر برخوردار سوق دهیم.

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با ۴ وزیر و ۲۶ دستگاه اجرایی در ارتباط است.

نماینده مردم بجنورد افزود: برای توسعه علم و دانش نیاز به آمایش سرزمینی قوی داریم که متأسفانه فقدان این نگاه مشترک وجود دارد و در این حوزه معمولاً جزیره‌ای عمل می‌کنیم.

وحیدی با اشاره به اسناد بالادستی کشور در حوزه آموزش گفت: آموزش تکمیلی اولویت اصلی دانشگاه‌های استان است.

وی ادامه داد: باید تلاش شود تنوع رشته‌ای به آموزش تکمیلی برسد تا ماندگاری نخبگان در استان افزایش یابد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  گفت: سرانه دانشجویی از عدالت نسبی در سطح کشور برخوردار نیست که تلاش می‌کنیم در کمیسیون تلفیق برای استان بودجه‌های مناسبی اختصاص یابد.

وی ارتباط دانشگاه با صنعت و مراکز کاربردی را مهم توصیف کرد و افزود: جهت قوی شدن این ارتباط باید گذراندن طرح برای دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی پیش‌بینی شود.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی افزود: با همکاری وزارت علوم و مراکز مهارتی شرایطی فراهم شود که تکنیسین‌ها وارد عرصه کار شوند.

وحیدی خطاب  به پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان استان گفت: از فرصت صنعت‌های بومی استان مثل شمش آلومینا و با بهره‌گیری از اعتبارات ملی صندوق نوآوری، استفاده بهینه کنید.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به شرایط خاص کرونایی گفت: شروع سال تحصیلی آموزش عالی نیازمند برنامه‌ریزی و ایجاد سناریوهای مختلف و جامع است.

وحیدی خطاب به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان گفت: هم‌افزایی محیط‌های علمی در استان را قدر بدانیم.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانش عدالت فناوری نائب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری آموزش تکمیلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نمازگزاران البرزی با اعلام انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان