Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن سینمای جوانان ایران برای شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان، سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برگزار می‌کند. فیلم‌هایی که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه بر نشاط اجتماعی، امید به آینده، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، انسجام ملی و توجه به سرمایه‌های اجتماعی تأکید می‌کنند در این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره با اجرای کامل ضوابط و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد.

اهداف جشنواره
الف) تقویت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان جریانی مستقل و اندیشمند در سینمای کشور
ب) شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی
ج) روزآمد کردن دانش و مهارت‌های سینمایی
د) تقویت چرخه اقتصادی فیلم کوتاه با ایجاد زمینه‌های بازاریابی داخلی و خارجی
ه) گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه

بخش‌های‌ جشنواره
جشنواره فیلم کوتاه تهران در دو بخش سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود.
الف) سینمای ایران
۱. بخش مسابقه
۲. بخش نگاه ویژه

۱. مسابقه سینمای ایران
همه آثار تولیدی در چارچوب اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور یابند.

مقررات خاص بخش سینمای ایران
 ۱. حداکثر زمان برای فیلم‌ها ۳۰ دقیقه است.
۲. آثار قابل پذیرش
الف) فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال۱۳۹۸ تاکنون
ب) فیلم‌هایی که در جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان در سال ۹۸ موفق به اخذ جایزه بهترین فیلم و یا بهترین کارگردانی در بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی شده‌اند، مشروط به آن‌که تاکنون در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش در نیامده باشند، مستقیماً به بخش مسابقه سینمای ایران راه خواهند یافت.         

۲: نگاه ویژه
هیئت داوران می‌توانند از بین فیلم‌های بخش مسابقه تندیس جایزه نقدی به مبلغ ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال را به یکی از فیلم‌ها با مضمون  هویت ملی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی اهدا کنند.
با توجه به شرایط عمومی جامعه جهانی و مسئولیت اجتماعی هنرمندان به ویژه سینماگران، هیات داوران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال  را به بهترین فیلم با موضوع کووید ۱۹ اهدا می‌کند.

ب) سینمای بین‌الملل
این بخش  با رویکرد ارزش‌های انسانی و جامعه، شامل آثار فیلمسازانی است که فیلم‌های خود را در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی که خارج از کشور ایران تولید شده باشند. آثار این بخش می‌بایست بعد از سال ۱۳۹۷ ۲۰۱۹ میلادی تولید شده و همچنین تاکنون در هیچ جشنواره دیگری در ایران نمایش داده نشده باشند.

شرایط عمومی برای شرکت در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
۱. شرکت همه‌ فیلمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است.
۲. توجه: ثبت‌نام و ارسال آثار در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌پذیر است بنابراین لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به نشانی فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و سپس فایل فیلم را به کد دریافتی از سایت تغییر نام داده و بارگذاری کنند.  
۳. حجم فایل بارگذاری شده در سایت باید بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ مگابایت باشد.
۴. فیلمسازانی که فیلم آنها به بخش مسابقه راه می‌یابد، باید حداکثر تا ۵ روز بعد از اعلام اسامی راه یافتگان، نسخه اصلی فیلم را طبق شرایط فنی اعلام شده در بند زیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. در صورت تأخیر دبیرخانه می تواند نسبت به حذف فیلم اقدام کند.
۵. فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه می‌یابند، باید نسخه زیرنویس انگلیسی داشته باشند.
۶. ارسال تیزر با فرمت MPG۴ ؛ حداکثر یک دقیقه و با حجم ۲۵ مگابایت به همراه نسخه  فیلم الزامی است.
۷. فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه می‌یابند، گواهی شرکت در جشنواره دریافت خواهند کرد.
۸. فیلم‌هایی که  از استانداردهای فنی لازم برخوردار نباشند، به تشخیص دبیرخانه جشنواره از بخش مسابقه حذف می‌شوند.
۹. پس از راهیابی فیلم‌ها به جشنواره امکان خارج کردن آنها از برنامه جشنواره وجود ندارد.
۱۰. تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات،  با دبیر جشنواره است.
۱۱. تهیه کننده اثر یا نماینده قانونی ایشان با ارسال فیلم به جشنواره  بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، اختیار و اجازه می‌دهد که فیلم‌های منتخب را فارغ از جنبه انتفاعی و مالی و به منظور بهره‌برداری آموزشی به ویژه در دفاتر و نمایندگی‌های انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور و در قالب پاتوق فیلم کوتاه به نمایش درآورد و در این زمینه اعتراضی نخواهد داشت.
۱۲.  تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای پذیرش کلیه مقررات اعلام شده است.

 شرایط فنی آثار راه یافته به بخش مسابقه
تمام آثار ارسالی باید به صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.
آثار باید در یکی از قطع های Full HD- HDV، DV  و لزوماً با فریم ریت‌های ۲۴p-  ۲۵p یا ۵۰i به دفتر جشنواره تحویل داده شوند.
• صاحبان آثاری که به شیوه ۵.۱ صداگذاری شده‌اند، می‌توانند این نسخه را (۵.۱) به همراه نسخه استریو به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.
• بدیهی است به علت فراوانی آثار و محدودیت زمانی، فرمت‌های متفرقه یا فایل‌های دارای اشکال، در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.
• شرایط فنی زیرنویس: زیرنویس انگلیسی آثار باید به صورت یک‌پارچه با خود تصویر (Merg)  آماده شده باشد؛ همچنین پیشنهاد می‌شود برای تمام آثار از فونت Arial black در اندازه ۳۶ با رنگ زرد و حاشیه (stork)  مشکی استفاده شود.

گاه‌شمار جشنواره
تاریخ شروع ثبت نام در سایت‌: هشتم تیرماه ۱۳۹۹
تاریخ پایان ثبت نام در سایت و ارسال آثار:  ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹
 اعلام فیلم‌های راهافته به بخش مسابقه‌:  از ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹
• نتایج بازبینی فقط از طریق سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود.
زمان برگزاری جشنواره: ۷ تا ۱۳ آبان‌
مهلت ارسال آثار به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ اعلام شده، سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران پویا نمایی انجمن سینمای جوانان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران پویا نمایی انجمن سینمای جوانان ایران جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران پویا نمایی انجمن سینمای جوانان ایران جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران دبیرخانه جشنواره بخش مسابقه سینمای ایران فیلم هایی ثبت نام فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه در سال ۱۴۰۳ تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نهاد سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال 1403، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار 25 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف 125 میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف 250 میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف 15 میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف 75 میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف 150 میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف 50 میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف 250 میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف 300 میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی http://production.iycs.ir/ اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید 1403 انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان