Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش، تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدر سه محوری را از ویژگی‌های بسته‌های تحولی آموزش و پرورش بر شمرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت اجرای بسته‌های اجرایی تحولی که منبعث از سند تحول آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی شش شاخص؛ تحول آفرینی، تحقق پذیری، شوق انگیزی، سنجش پذیری، زود بازده بودن، فراگیری، مدر سه محوری مد نظر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش در تشریح شاخص‌های مد نظر گفت: هریک از شاخص‌های مطرح شده در بسته‌های تحولی برای آموزش و پرورش معنایی دارد، که این شاخص‌ها و معناهای آن عبارتند از:

۱- تحول آفرین بودن به معنای قابلیت تغییر روندها و فرایندهای موجود را به شیوه خلاقانه و نوآورانه داشته و دستیابی به آموزش و پرورش و مدرسه در تراز جمهوری اسلامی ایران را تسهیل نماید.

۲- تحقق پذیر بودن به معنای با توجه به منابع، امکانات و شرایط موجود، اجرای آن امکان پذیر و اثربخش باشد.

۳- شوق انگیز بودن به معنای ایجاد شور و نشاط و امیدواری در ذی نفعان (دانش آموزان، معلمان، خانواده های مسئولین نهادهای فرادستی) نماید و قابلیت مشروعیت بخشی به برنامه های تحولی داشته باشد.

۴- سنجش پذیر بودن به معنای برنامه‌ها قابلیت پایش، سنجش (کمی و کیفی) و ارزیابی را داشته باشد.

۵- زود بازده بودن به معنای نتایج حاصله در کوتاه مدت، قابل مشاهده و دستیابی باشد.

۶- فراگیر بودن به معنای این‌که برای حداکثر مدارس و مخاطبان قابلیت اجرا داشته باشد.

۷. مدرسه محور بودن به معنای برنامه‌ها معطوف به کانون تحول یعنی مدرسه باشد و نتایج آن به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را متأثر و متحول نمایند.

حاجی میرزایی عملکرد هر بسته تحولی را بطور مستقیم به عملکرد معاونت‌ها و سازمان‌های مجری وابسته دانست و اظهار کرد: سطح بلوغ سازمانی در گروی عوامل درونی و محیطی متعددی است که مهمترین آنها سطح شایستگی‌های نیروی انسانی است. لذا لازم است کلیه مجریان و دست اندرکاران اجرای بسته‌های تحولی، با مبانی نظری سند تحول بنیادین و مفاهیم و آموزه‌های آن، آشنایی دقیق و عمیق داشته باشند و در چارچوب فکری و نظری سند برای اجرای بسته‌های تحولی، و نیز سایر برنامه‌های تحولی، برنامه ریزی و اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی مدرسه محوری بسته های تحولی بودن به معنای آموزش و پرورش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش