Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تحریم‌ها باعث کمبود دارو‌های برخی مصدومان شیمیایی شدید شده است. تاریخ انتشار: 14:39 - 08 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۹۰۹

خبرگزاری میزان – ۳۳ سال پیش در چنین روزی، دشمن بعثی با بمباران شیمیایی منطقه سردشت از توابع استان آذربایجان غربی باعث شهادت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از ساکنین این منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار این گاز‌های سمی به حدی بود که هنوز هم عده بسیاری هر روز حضور گاز سمی را در ریه خود احساس می‌کنند.

سعید عطاری در گفت‌وگو با میزان گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، ارتش صدام چندین بار کشور ما را بمباران شیمیایی کرد. در این حملات بیش از ۶۵ هزار نفر مصدوم شیمیایی شدند که در این سال‌ها به عنوان جانباز شیمیایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد حمایت‌های درمانی قرار گرفته اند.

وی افزود: بمب‌های شیمیایی انواع و اثرات مخرب متفاوتی دارند. گاز‌های شیمیایی بر ریه ها، سیستم عصبی و پوست تاثیرگذار هستند. همچنین جانبازان شیمیایی به سه گروه شدید، متوسط و خفیف دسته بندی می‌شوند.

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد با اشاره به اینکه در زمینه بستری، ویزیت و سایر مراحل درمانی هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: تمامی مراحل درمانی و خدمات دارویی جانبازان به صورت رایگان انجام می‌شود و هیچگونه محدودیتی در این باره وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در تامین داروی این افراد مشکلاتی وجود دارد؛ اظهار کرد: ما در بنیاد هیچگونه محدودیتی در تامین هزینه‌های دارو نداریم، اما برخی از این دارو‌ها کمیاب و وارداتی هستند و متاسفانه تحریم‌ها مانع از ورود این دارو‌ها می‌شود. ما تا حد امکان در صدد تامین آن‌ها هستیم، اما در صورت ضرورت، از نمونه‌های مشابه استفاده می‌کنیم.

دکتر عطاری در پاسخ به این سوال که فرزندان جانبازان شیمیایی، مشکلات ناشی از این مصدومیت را به ارث خواهند برد؛ گفت: تا کنون چنین مسئله‌ای در علوم پزشکی به اثبات نرسیده است. اما فرزندان پسر تا رسیدن به سن قانونی و فرزندان دختر تا زمان ازدواج، تحت تکلف خانواده خود هستند و در صورت بروز هرگونه بیماری از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

مصدومان شیمیایی و ویروس کرونا
عطاری گفت: در ماه‌های اخیر که ویروس کرونا در کشور ما شیوع پیدا کرد و محرز شد که تاثیر مخرب این بیماری بر افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، بیشتر است، ما هم راستای اقدامات وزارت بهداشت، پروتکل‌های درمانی خود را تغییر دادیم.

وی افزود: جانبازان شیمیایی شدید و متوسط، بر اساس میزان مصدومیت، یک الی دو ماه یک بار در منزل توسط پزشک ویزیت شده و در صورت نیاز به بستری یا داروی جدید، اقدامات لازم انجام می‌شد.

مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:، اما با همه گیری این ویروس مقرر شد ویزیت به صورت تلفنی انجام شده و تماس‌های فیزیکی کاهش یابد.

دکتر عطاری اظهار کرد: همچنین اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد دعفونی کننده در بین این عزیزان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: بیشتر حکمت کارت‌ها صادر شده است

وی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا، غربالگری جانبازان شیمیایی آغاز شده است. در صورت نیاز سایر خدمات درمانی ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در بنیاد شهید درباره تعداد جانبازانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند گفت: مواردی که جانبازان به این بیماری مبتلا شده باشند، گزارش شده است، اما مرجع رسمی بیان آمار این بیماری، فقط وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جانباز شیمیایی بنیاد شهید جانبازان شیمیایی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟

آیا از وازلین برای سفیدی پوست استفاده می‌کنید و تاثیری از آن دریافت نمی‌کنید؟ خب طبیعی است؛ زیرا وازلین به‌تن‌هایی پوست را سفید نمی‌کند و بیشتر خاصیت مرطوب‌کنندگی شفافیت پوست را دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مقاله با بررسی خواص وازلین همه سوالات ایا وازلین صورت را سفید میکند و خاصیت‌های آن چیست پاسخ خواهیم داد و بهترین روش قطعی و تضمینی سفید شدن پوست را به شما معرفی می‌کنیم. مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

حفظ جوانی و جلوگیری از چین‌وچروک با وازلین

برای پاسخ به سوال «آیا وازلین پوست را سفید میکند» باید بگوییم که وازلین تاثیر بسزایی در کاهش چین‌وچروک و روند پیری دارد.

وازلین با تاثیر مستقیم موجب رفع مشکلات پوستی از جمله از بین بردن چین‌وچروک می‌شود و التهابات پوستی را بهبود می‌بخشد. برای جلوگیری از پیری پوست و حفظ رطوبت آن، ابتدا صورت را با شوینده شست‌وشو دهید و پس از خشک شدن وازلین را روی پوست ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

با استفاده از وازلین پوست را لایه‌برداری کنید!

وازلین با شکر تاثیر بسیار در لایه‌برداری صورت دارد و به‌نوعی اسکراب بدن و صورت محسوب می‌شود. ترکیب این دو به‌عنوان اسکراب تا حدودی در روشن شدن پوست نقش دارند؛ زیرا دانه‌های شکر در این ترکیب باعث از بین رفتن سلول‌های مرده شده و وازلین نیز با نرم کردن پوست، موجب لایه‌برداری پوست می‌شود.

برای استفاده از این ترکیب ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس این اسکراب را روی پوست صورت، پا یا آرنج ماساژ دهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این روش، یک راه ارزان برای شادابی و سفید کردن پوست محسوب می‌شود.

تجربه لطافت و جلوگیری از خشکی پوست صورت با استفاده از وازلین

وازلین باعث پوشش منافذ پوست شده و از پوست در برابر خشکی محافظت می‌کند. این ماده حاوی پارافین موم بوده و تاثیر بسزایی در افزایش لطافت و نرمی پوست دارد. همچنین وازلین با مسدود کردن منافذ پوستی از تعریق بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند.

البته استفاده از وازلین برای پوست‌های چرب مناسب نیست و منجربه افزایش چربی و بروز جوش در صورت می‌شود. بهتر است از وازلین برای لب و ترک‌های پوست ناشی از خشکی استفاده شود و شب قبل از خواب آن را روی موضع ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

بهبود بخشیدن زخم و خراشیدگی‌ها؛ یکی از خواص مهم وازلین

وازلین یک لایه محافظتی برای زخم و خراشیدگی عمل می‌کند و آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد. با استفاده از وازلین سلول‌های پوستی شروع به ترمیم‌سازی می‌کنند و زخم‌های روی پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه‌بر بهبود زخم‌ها، برای از بین بردن جای سوختگی با وازلین نیز امکان‌پذیر است.

وازلین با ایجاد همین لایه محافظ روی پوست، از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند و این ویژگی به حفظ رطوبت پوست صورت یا بدن کمک کرده و برای بهبود زخم‌ها و خراش‌ها کمک‌کننده است. این ماده روغنی را روزی یکبار روی موضع ماساژ دهید تا بعد یک الی دو ماه متوجه تاثیرات آن شوید.

آیا وازلین پوست را سیاه میکند؟ تاثیر وازلین برای سفیدی یا سیاهی پوست

برای پاسخ به سوال ایا وازلین پوست را سفید میکند یا سیاه باید بگوییم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وازلین برای پوست بدن و صورت، حفظ رطوبت، جلوگیری از پیری پوست و ترمیم زخم و خراشیدگی است. مصرف وازلین برای سفید یا سیاه شدن پوست تاثیری ندارد؛ اما ترکیب آن با شکر می‌تواند به‌عنوان یک اسکراب سفیدکننده کمک‌کننده باشد. البته اگر پوستی چرب دارید باید به میزان استفاده از آن توجه کنید تا صورتتان درگیر جوش‌هاس سر سیاه نشود.

اگر به‌دنبال روش‌های روشن‌تر شدن پوست با مواد‌های شیمیایی هستید؛ استفاده روزانه کرم ضدآفتاب، کرم‌های روشن‌کننده مخصوص و لایه‌برداری پوست، گزینه موثری برای روشن‌سازی صورت محسوب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟