Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: شورای عالی آب مصوبات خوبی درباره زاینده‌رود داشت، اما متأسفانه این مصوبه‌های ۹ ماده‌ای اجرا نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی اصفهانی امروز یکشنبه هشتم تیرماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان اظهار داشت: مبارزه با فساد لازمه تحقق عدالت اجتماعی است و این دو، لازم و ملزوم یکدیگر و دو روی یک سکه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی همواره مبارزه با فساد بوده است، افزود: خوشبختانه با انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه این رویکرد با شتاب بیشتری به پیش می‌رود؛ چراکه اگر چنین نباشد تحقق عدالت اجتماعی بی‌معنا است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب آیت‌الله رئیسی به 8 توصیه برای تحول در دستگاه قضایی اشاره کردند که یکی از این توصیه‌ها، مردمی، انقلابی و ضدفساد بودن است.

وی گفت: دستگاه قضایی یا هر دستگاه دیگری اگر بخواهد موفق شود باید مردم را در امور دخالت دهد و از ظرفیت‌های بی‌شمار آنها استفاده کند.

اصفهانی استفاده از نهادها و ظرفیت‌های مردمی را در تحول دستگاه قضایی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: اگر عملکرد دستگاه قضا بر اساس اصول و ارزش‌های انقلابی نباشد ارزشی ندارد.

وی با اشاره به تأکید رئیس قوه قضاییه بر مبارزه با فساد بدون مماشات و اغماض و البته بدون تعدی بیان کرد: البته مبنای ما باید عدل و قانون باشد. نباید هیجان‌زده شویم که اگر موضوعی رسانه‌ای شد به گونه دیگری برخورد کنیم. نباید با مسائل هیجانی برخورد کنیم و عدالت اقتضا می‌کند به تمام امور براساس قانون رسیدگی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اضافه کرد: می‌توان با پیشگیری از وقوع جرم آمار جرایم مختلف را کاهش داد و این امر یکی از وظایف قوه قضاییه است، اما دستگاه قضایی ابزارهای لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم ندارد و اگر دستگاه‌ها با ما همکاری نکنند نمی‌توانیم به امر پیشگیری بپردازیم. اولویت دستگاه قضا این است که با استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان طبق قانون وظایفی بر دوش دارد، گفت: شورای شهر می‌تواند ساختمان‌های فرسوده و خطرساز مانند پلاسکو در اصفهان را شناسایی کرده و برای ساماندهی آنها برنامه‌ریزی کند. در واقع نباید اجازه دهیم حادثه‌ای مانند پلاسکو در اصفهان اتفاق بیفتد و سپس به فکر چاره باشیم. البته مطمئن هستم که شورا و شهرداری این اقدامات را انجام داده‌اند اما موظف هستم که در این زمینه از مدیریت شهری سوال کنم.

اصفهانی اظهار داشت: باید برای پروژه‌ها و طرح‌های گوناگون پیوست‌های فرهنگی در نظر گرفته شود و تمام نیازمندی‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهروندان باید در آن لحاظ شود.

وی افزود: دستگاه قضایی و به‌خصوص دادستانی در جایی که باید به عنوان مرجع قضایی از اجرای طرح‌های شهرداری پشتیبانی کند حتماً به وظایف خود در چارچوب قانون و با رعایت حقوق مردم عمل خواهد کرد.

ششمین جلسه محاکمه طبری|نماینده دادستان: طبری اولین بازپرس پرونده نیازآذری را اخراج کرد/نوبت به دانیال‌زاده رسیددادستان انزلی: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل گیلان قاطعانه پیگیری می‌شوددادستان اصفهان: 9 پرونده اختلاس در اصفهان در دست بررسی است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره مشکلات فضای مجازی و بازی با آبروی افراد و مسئولان خاطرنشان کرد: از نظر قانون همه افراد برای ما یکسان هستند. متأسفانه فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. نباید در فضای مجازی به افراد توهین و تهمتی انجام شود و خط قرمز ما این است که شخصی بدون مستند و مدرک صحبت کند و اگر هم مدرکی دارد باید آن را به دستگاه قضایی اعلام کند و افشای فساد به معنای اعلام آن در شبکه‌های اجتماعی نیست.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که فضای مجازی وجود دارد و اگر مطمئن هستیم که کار خود را درست و دقیق انجام می‌دهیم نباید نگران این فضا باشیم. اگر شکایتی شود و یا اگر مسائل جنبه عمومی داشته باشد دستگاه قضایی به آن رسیدگی می‌کند اما ناگزیر هستیم کمی آستانه تحمل خود را درباره فضای مجازی بالا ببریم.

متأسفانه کرونا برای شهروندان عادی شده است

اصفهانی درباره بی‌توجهی شهروندان اصفهانی نسبت به بیماری کرونا گفت: امکان شیوع موج دوم بیماری وجود دارد و باید دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان رعایت شود، اما متأسفانه این وضعیت برای مردم عادی شده است و باید با برگزاری جلسات، مردم را به رعایت بیشتر توصیه کنیم و اگر برخورد قضایی لازم باشد دستگاه قضایی ورود خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت چهارباغ و بافت تاریخی آن تصریح کرد: قاضی و دادستانی در حوزه حقوقی متخصص هستند و در دیگر مسائل تخصصی ندارند. بر اساس نظر کارشناسی دستگاه‌های متولی عمل می‌کنیم و اگر در بافت تاریخی دستگاه متولی اعلام کند که تمام موارد قانونی رعایت شده دادستانی دستور توقف نمی‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره موضوع دخترکشی افزود: این امر باید آسیب‌‌شناسی و علت آن بررسی شود و اگر نیاز به اصلاح قانون است در مجلس انجام شود.

وی درباره مشکلات معیشتی کارگران بیان کرد: مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و سوء‌مدیریت در کشور با شیوع ویروس کرونا تشدید شد. در استان اصفهان بیش از 70 هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند و اگر پیش‌بینی‌های لازم برای پساکرونا انجام نشود وضعیت بدتر خواهد شد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

اصفهانی درباره دغدغه اعضای شورای شهر در خصوص وضعیت زاینده‌رود گفت: در استان چندین سال با بحران کم‌آبی و کمبود بارش مواجه بودیم. اگر سال گذشته بارندگی نشده بود هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم. از طرف دیگر در این زمینه شاهد سوء مدیریت هستیم و اگر با استان‌های دیگر تعامل داشته و روی منابع دیگر سرمایه‌گذاری کنیم مطلوب است. شهرداری می‌تواند در طرح‌های آبی سرمایه‌گذاری کند و این کار قانونی است. جاری بودن آب در زاینده‌رود در رفع مشکلات شهر، بهبود روحیه مردم و رونق اقتصادی بسیار موثر است و امیدوارم شهرداری در طرح‌های جدید آبی سرمایه‌گذاری کند.

وی درباره برداشت‌های غیرمجاز و ممانعت برخی از اجرای پروژه‌های انتقال آب خاطرنشان کرد: آب موضوعی ملی است که وزارت نیرو متولی آن است. درباره زاینده‌رود در شورای عالی آب مصوبات خوبی داشتیم، اما متأسفانه این مصوبات 9 ماده‌ای اجرا نشده است و متولی آن وزارت نیرو است. در جلسات مختلف حتی در حضور وزیر نیرو و استاندار در تهران بر این مصوبات تأکید داشتیم و اعلام کردیم مردم و کشاورزان اصفهان چیزی بیشتر از این مصوبات نمی‌خواهند. اما متأسفانه برخی نمایندگان به اختلافات دامن زده‌اند و هنوز مشکل زاینده‌رود رفع نشده است. امیدوارم با همکاری تمام قوا و دستگاه‌های متولی آب برای همیشه در زاینده‌رود جای باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره عدم تناسب میان برخی جرایم و مجازات آنها گفت: بعضاً این جرایم برای متخلفان هزینه‌ساز نیست و اصلاح قانون در دست اقدام است تا مجازات‌ها به شکلی باشد که کسی جرأت انجام تخلف نکند. در نشست‌هایی که با نمایندگان مجلس داریم این امر را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/165/ی

R41346/P/S6,51/CT11 بیشتر بخوانید... نماینده اصفهان در مجلس: موضوع بدهی وزارت نیرو به کشاورزان و حوزه زاینده‌رود پیگیری می‌شود تشریح اقدامات زیست محیطی فولاد مبارکه؛ بازچرخانی آب با هدف ایجاد محدودیت در مصرف آب زاینده‌رود اصلاح شد گزارش| رنج مضاعف کشاورزان با پایان زندگی بهاری زاینده‌رود؛ کشاورزان حقابه قانونی خود را می‌خواهند + فیلم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اما متأسفانه دستگاه قضایی فضای مجازی زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در صدر هیات عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیر سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیات عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید - اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیات عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بی‌واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا به‌ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود