Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@09:01:49 GMT

طرح جدید مجلس یازدهم برای ساماندهی مسکن

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۶۶۸۲

طرح جدید مجلس یازدهم برای ساماندهی مسکن

به گزارش افکارنیوز،

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جلسه اخیر کمسیون اقتصادی، عمران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: این جلسه درباره وضعیت مسکن بحث و تبادل نظر شد و پیش نویس طرحی 2 فوریتی برای کنترل و ساماندهی بازار و قیمت مسکن تدوین شد.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه قیمت مسکن افزایش سرسام آوری داشته، افزود:قرار است با این طرح قیمت مسکن مدیریت و کنترل شود و راهکار‌هایی برای تولید مسکن مطرح و در اختیار نهاد‌های مربوطه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه بخش دیگر این طرح 2 فوریتی مربوط به اخذ مالیات خانه‌های خالی است، بیان داشت: پایه دریافت مالیات باید به سمت عایدی سرمایه و اشخاصی که در تولید نیستند و سفته بازان برود. پیشنهاد ما در این طرح این است که خانه‌های خالی که وارد چرخه نمی‌شوند تا یک سال تنفس داده شود پس از آن باید به صورت پلکانی از مالکان مالیات دریافت شود به گونه‌ای که مثلا بعد از 5 سال، 50 درصد قیمت خانه از افراد مالیات اخذ شود تا داشتن خانه برای مالکان دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد و در نهایت فرد مجبور می‌شود آن را به چرخه خرید و فروش و یار اجاره، بازگرداند.

یوسفی با بیان اینکه برای حل معضل مسکن و کاهش قیمت آن باید یک بسته ویژه برای تولید داشته باشیم و نظارت را تقویت و جلوی دلال بازی‌ها را گرفت، ادامه داد: کمیسیون عمران در زمینه تولید مسکن برنامه‌ای دارد که در حال بررسی و ارزیابی آن هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه ما برای کنترل قیمت مسکن نیاز به تولید یک میلیون واحد مسکونی داریم، بیان داشت:در حال حاضر در حدود 300 هزار واحد مسکونی توسط مردم ساخته می‌شود که این کفاف تقاضای بازار را نمی‌دهد و شاهد این هستیم که دولت هیچ برنامه برای تولید خانه و متعادل کردن بازار ندارد؛ یعنی هیچ سیاستی توسط انبوه‌سازان، شرکت‌های دولتی و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه انجام نگرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مسکن مالیات خانه های خالی قیمت دولت قیمت مسکن مسکن مجلس یازدهم کمیسیون عمران قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد

 تورم قیمت مسکن در تهران باعث شده است عده زیادی به سمت شهرهای اطراف کشانده شود. پرند یکی از این مقاصد است که با افتتاح مترو در آن، در صدر انتخاب مهاجران قرار گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، مشاوران املاک فعال در پرند می‌گویند با افتتاح مترو در این منطقه و تفاوت فاحش قیمت آن با تهران هرساله مردم بیشتری به این سو رانده می‌شوند.

رشد قیمت اجاره خانه در پرند

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، قیمت در پرند نیز همسو با قیمت ملک در تهران، روندی نسبتاً افزایشی را پشت سر گذاشته است.

یکی از صاحبان بنگاه‌های املاک در شهر جدید پرند دراین‌باره می‌گوید: «با اینکه قیمت اجاره‌ها هنوز کامل مشخص نشده و برای این مساله باید حداقل تا آخر اردیبهشت منتظر بمانیم، اما در همین بازه نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.»

او در این خصوص ادامه می‌دهد: «برای مثال آپارتمانی که تا پیش از عید می‌شد با 120 میلیون تومان آن را رهن کامل کرد، حالا حداقل 150 میلیون قیمت دارد.»

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در پردیس نیز افزایشی نسبی پیدا کرده‌اند.

چه عاملی اجاره‌خانه را افزایش داد؟

فعالان بازار مسکن افزایش قیمت اجاره خانه در شرایط فعلی را ناشی از تحولاتی می‌دانند که طی ماه‌های اخیر در نرخ ارز به‌وجود آمده است.

یکی از مشاوران املاک در این زمینه می‌گوید: «قیمت دلار که در سال گذشته مدتی ثابت مانده بود، به‌یکباره افزایشی شد و تا حد زیادی هم رشد کرد. همین مساله باعث شد انتظارات مردم هم روی قیمت‌های بالاتری برود و مالکان قیمت‌ها را بالا ببرند.»

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس توضیح می‌دهد: «توقع مالکان خیلی از اجاره‌ها بالا رفته است، ما باید با آنها مذاکره کنیم تا شاید بتوانیم قیمت را به حد منطقی برسانیم.»

قیمت مسکن در پرند

قیمت مسکن نیز در پرند همسو با اجاره‌بها از ابتدای سال، روندی افزایشی را پیموده است. اکنون کف قیمت خرید آپارتمان در این شهر جدید، یک میلیارد و 150 میلیون تومان و سقف آن نیز یک میلیارد و 950 میلیون تومان برآورد می‌شود.

مشاور املاکی که در حوزه معامله ملک در پرند فعالیت می‌کند در این زمینه می‌گوید: «قیمت آپارتمان از ابتدای سال رشدی 50 تا 60 میلیون تومان را پشت سر گذاشته است، اما در این 10 روز گذشته دوباره کاهشی حدود 6 میلیون تومان پیدا کرده و دلیل آن را هم نمی‌دانیم.»

مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن این منطقه پیش‌بینی می‌کنند قیمت آپارتمان از انتهای اردیبهشت روندی رو به بالا را در پیش خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند چشم‌انداز افزایشی تورم و افزایش انتظارات ناشی از این دیدگاه‌ها در آینده به رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف نیز دامن خواهد زد و پرند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند