Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «غلامرضا انصاری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه پس از برگزاری ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی خارجی، گفت: قرار است اطلاعات لازم درباره بازار سرمایه (بورس) و چگونگی مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این بازار از سوی کارشناسان بورس و به وسیله رایزنی‌های اقتصادی و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری رونق بورس و نقش وزارت امور خارجه در ارائه راهکارهایی برای حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در بازار سرمایه ایران و بورس را از محورهای اصلی جلسه امروز این ستاد ذکر کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های بزرگ اخیر بورس گفت: اگر بتوانیم توان و علاقه ایرانیان خارج از کشور را به بورس داخل سوق دهیم فرصتی طلایی برای کشور در جهت جذب سرمایه‌ها و توسعه اقتصادی خواهد بود.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: مطمئن هستم که ایرانیان خارج از کشور به شدت به کشورشان علاقمند هستند و می‌توانند در این مقطع حساس اقتصادی و به ویژه در سال جهش تولید در این نهضت مشارکت داشته باشند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در جلسه امروز از نمایندگان بورس که حضور داشتند خواستیم اطلاعات بیشتری از بورس را در اختیار نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار دهند تا نمایندگی‌ها بتوانند اطلاعات دست اول را به مراجعه کنندگان و ایرانیان خارج از کشور در زمینه بورس ارائه دهند.

انصاری همچنین ابراز امیدواری کرد: در آینده بسیار نزدیک با اطلاعاتی که نمایندگی‌های ما در خارج از کشور در اختیار ایرانیان قرار می‌دهند شاهد حضور قوی و فعال‌تر هموطنان در بازار سرمایه ایران باشیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در ادامه به محور دوم جلسه امروز در زمینه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: دولت تمرکز خوبی بر صادرات دارد و وزارت امور خارجه نیز امسال توان خود را برای گسترش صادرات از طریق ریلی و زمینی به کار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکائی‌ها مشکلاتی را در زمینه حمل و نقل دریایی بوجود می‌آورند ما باید در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای فعال باشیم و پیشنهاداتی نیز درباره این موضوع برای ارائه به دولت تدوین شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: درخواست ما در این جلسه از دولت این بود که تمرکز بیشتری روی حمل و نقل ریلی و جاده‌ای برای صادرات داشته باشد.

انصاری با تاکید بر تجهیز همه جانبه گمرکات کشور برای تسهیل در امور صادرات افزود: گمرکات کشور نیاز به تجهیزات بیشتر دارد و باید تمرکز قوی‌تری در مدیریت داشته باشد تا بتواند رفت و آمدها را از طریق مرزهای زمینی جذاب‌تر کند.

وی ابراز امیدواری کرد: پیشنهادها در این زمینه مورد توجه وزارت راه و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ستاد هماهنگی اقتصادی خارجی اقتصادی وزیر امور خارجه ایرانیان خارج از کشور خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

 معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان به خارج از کشور ارسال شد، که این میزان در مقایسه با صادرات هفت میلیون دلاری سال ۱۴۰۱، رشد دو برابری داشته است.


نورالله عبداللهی با بیان اینکه این آمار صادراتی جدا از ارسال شخصی هنرمندان است، افزود: دست بافته‌های داری، سفال، قلمکار و محصولات چوبی و فلزی همچون مینا از صنایع دستی است که در کشور‌های خارجی خریداران زیادی دارد.


معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و افغانستان از کشور‌های مقصد صادراتی گمرکی صنایع دستی استان اصفهان هستند.


به گفته مجد الدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، استان اصفهان ۱۰۰ هنرمند شناسنامه دار فعال دارد.


استان اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی جهان، مهد این هنر‌های دستی است.


۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده که ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد، استان اصفهان میراث دار ۲۰۰ رشته است.


رشته‌های مینا، قلمکار، گلیم، قلمزنی، خاتم، فیروزه کوبی، منبت، خراطی و سفال از جمله صنایع دستی بومی استان اصفهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم