Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین اسبقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هرگونه عملیات در گورستان یاد شده باید با استعلام از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، اظهار داشت: غسال خانه این گورستان تاریخی در فهرست آثارملی ثبت شده است.

وی با اشاره به احداث مجموعه خیریه در گورستان عم زین الدین تبریز، افزود: غسالخانه این گورستان در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۱۹۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شده است و اطلاع رسانی صورت گرفته در این خصوص توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز بدون هماهنگی و اخذ نظر اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسبقی با قدردانی از دوستداران میراث فرهنگی در اهتمام در راستای صیانت از هویت تاریخی منطقه ، اظهار داشت: مکاتبات لازم با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز به منظور توقف انجام هر گونه عملیات در مکان یادشده بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی صورت پذیرفته است.

وی گفت: قانون بر لزوم استعلام از میراث فرهنگی پیش از انجام هر گونه عملیات در محدوده آثار تاریخی تاکید می کند و این الزام در سال های گذشته به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و برای آنها لازم الاجراست.

اسبقی ابراز امیدواری کرد با التزام دستگاه ها به قانون یاد شده به هویت تاریخی تبریز و استان اهمیت داده شود تا دغدغه دوستداران میراث فرهنگی در این خصوص تامین گردد.

برچسب‌ها تبریز آذربایجان شرقی گورستان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی گورستان میراث فرهنگی تبریز آذربایجان شرقی گورستان میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان