Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان ضمن تاکید بر حفظ ۱۰۰ درصدی خانه تاریخی مقدم گفت: اداره‌کل میراث استان اصفهان در پروژه پارکینگ چارسو کاشان دچار تناقض شده است. - اخبار استانها -

روح‌الله دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به ساخت و ساز پارکینگ چارسو در مجاورت بازار تاریخی کاشان اظهار داشت: بنده حضورا به اتفاق شهردار و رئیس میراث فرهنگی شهرستان کاشان در محل حضور پیدا کردیم و ابعاد مختلف این ساخت و ساز را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی شهرستان کاشان چندین مرتبه ساخت و ساز این پارکینگ را تایید کرده است، افزود: شهرداری کاشان متعهد است هرگونه خسارتی را جبران کند و تنها موردی که در این خانه مطرح است موضوع مالکیت است که روند قانونی آن در حال پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه دادستانی نسبت به ابنیه تاریخی بسیار حساس است، ابراز داشت: متاسفانه اداره میراث فرهنگی استان اصفهان چند بار دچار تناقض شده است به نحوی که یک مرتبه تایید و بار دیگر رد کرده است در حالی که میراث فرهنگی باید یک ناظر را معرفی می‌کرد در حالی که تاکنون این مهم محقق نشده است.

گذری در خانه تاریخی امام خمینی(ره) در قم به روایت تصویرتهران| خانه تاریخی رنجبر در بهارستان اقامتگاه گردشگران می‌شودخانه تاریخی رئیسی در اردبیل بازسازی شد

وی با بیان اینکه دو خانه تاریخی وثقی و مقدم در مجاورت پارکینگ چارسو ومستقر است، گفت: خانه وثقی توسط شهرداری کاشان خریداری و در حال مرمت است و خانه مقدم در برخی موارد یک ریزش خاک داشته است در حالی که باید مطمئن باشیم که ضربه‌ای به میراث وارد نشده و شهرداری کاشان نیز مسئولیت تخریب احتمالی را نیز بر عهده گرفته است.

دهقانی با بیان اینکه در مورد زیرزمین خانه تاریخی مقدم بحث و بررسی وجود دارد، تصریح کرد: پرونده در حال بررسی است و در موعد مقرر رای توسط قاضی صادر و رای صادر شده نیز لازم‌الجرا است؛ روز اول میراث فرهنگی ساخت و ساز را تایید کرده و مجوز صادر شده است و بهره‌داری از این پارکینگ نیز می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیک آن منطقه را رفع کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان پروژه تایید شده را متوقف کرد، تبیین کرد: در پروژه پارکینگ چارسو تعارض وجود دارد و اگر دغدغه دوستداران میراث فرهنگی حفظ این ابنیه تاریخی است، اطمینان می‌دهیم که این ابنیه تاریخی 100 درصد حفظ می‌شود در حالی که رهاسازی این پروژه به این شکل می‌تواند برای ابنیه تاریخی خطرآفرین باشد.

انتهای پیام/801/ ز

R7760/P/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... خانه تاریخی عباسیان کاشان مرمت می‌شود ماجرای تخریب یک خانه تاریخی در شیراز؛ بنا فاقد ارزش ثبت بود اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی گرگان؛ خانه تاریخی «باقری‌ها» تبدیل به هتل می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان کاشان ابنیه تاریخی میراث فرهنگی خانه تاریخی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت