Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلیس (FA CUP) پس از ۱۱۴ روز وقفه از روز گذشته (شنبه) از سر گرفته شد و در اولین مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها تیم فوتبال منچستریونایتد در زمین نوریچ به مصاف این تیم رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک میزبان خود را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این پیروز‌ی منچستریونایتد موفق شد برای سی اُمین بار به مرحله نیمه نهایی راه یابد و از این لحاظ رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

این رقابت تقریبا ۱۵۰ سال است که بخش جدایی ناپذیر تقویم فوتبال انگلیس است.

مبالغ جوایز نقدی این مسابقات 

برندگان مرحله یک چهارم نهایی ۷۲۰ هزار پوند بازندگان مرحله نیمه نهایی ۹۰۰ هزار پوند برندگان مرحله نیمه نهایی ۱.۸ میلیون پوند نایب قهرمان جام حذفی ۱.۸ میلیون پوند قهرمان جام حذفی ۳.۶ میلیون پوند

زمان قرعه کشی و مرحله نیمه نهایی و نهایی

قرعه کشی مرحله نیمه نهایی امروز (یکشنبه) پس از پایان نیمه اول دیدار تیم‌های نیوکاسل - منچسترسیتی  در مرحله یک چهارم نهایی، برگزار می‌شود. "آلن شیرر" مهاجم پیشین نیوکاسل در سنت جیمز پارک، این قرعه کشی را انجام خواهد داد. با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس تنها فردی خواهد بود که در طول قرعه کشی گوی ها را کنترل می‌کند و کلیه گوی ها و دیگر تجهیزات قبل از قرعه کشی به طور کامل ضد عفونی می‌شوند.

مرحله نیمه نهایی جام حذفی که قرار است در ورزشگاه ومبلی لندن انجام شود، طی روز‌های ۱۸-۱۹ ژوئیه برگزار خواهد شد. فینال مسابقات نیز روز شنبه ۱ آگوست  (۶ روز پس از روز پایانی فصل لیگ برتر) باز هم در ومبلی، انجام خواهد شد.

فرمت مسابقات

همانطور که در بازی نوریچ و منچستریونایتد شاهد بودیم، مسابقات مراحل یک چهارم و نیمه نهایی به صورت تک بازی برگزار می‌شود و در صورت تساوی تیم‌ها در طول ۹۰ دقیقه وقت معمول، ۳۰ دقیقه وقت اضافی در نظر گرفته خواهد شد و در نهایت ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص خواهد کرد.

آمار

۷۳۶ تیم وارد رقابت‌های این فصل جام حذفی شدند و مسابقات از تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۹ آغاز شد.

۲تیم غیر لیگی - هارتلپول یونایتد و AFC فایلد  به دور سوم راه پیدا کردند، در حالی که ۶ تیم غیر لیگ برتری تا دور پنجم بالا آمدند. در بین تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی (بدون احتساب نوریچ حذف شده) لستر سیتی تنها باشگاهی است که هنوز در جام حذفی قهرمان نشده است، در حالی که آرسنال (۱۳) و منچستر یونایتد (۱۲) روی هم رفته ۲۵ بار فاتح این رقابت‌ها شده اند.

تعداد قهرمانی‌های دیگر تیم‌های حاضر در این مرحله به شرح زیر است:

چلسی ۸ بار منچسترسیتی ۶ بار نیوکاسل ۶ بار شفیلد ۴ بار

 برنامه  سه بازی‌ دیگر  امروز در مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

آرسنال - شفیلدیونایتد

نیوکاسل - منچسترسیتی

لسترسیتی - چلسی

گفتنی است چنانچه آرسنال بتواند امروز شفیلدیونایتد را شکست دهد، مانند منچستریونایتد به رکورد ۳۰ بار حضور در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس  دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

پر بیننده‌ترین مسابقات تاریخ لیگ جزیره

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش جام حذفی فوتبال انگلیس منچستریونایتد مرحله یک چهارم نهایی مرحله نیمه نهایی رقابت ها قرعه کشی جام حذفی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات مشخص شدند.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی، دوشنبه برگزار می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند.

سپاهان اصفهان، چادرملوی اردکان، مس رفسنجان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک و ملوان انزلی هشت تیم راه یافته به این مرحله هستند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مس رفسنجان حریف تراکتور شد
  • ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • (ویدیو) حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال
  • اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی
  • رونمایی از ۸ تیم پایانی جام‌حذفی
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی