Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در کردستان از افزایش ۱۸ درصدی کشف و ضبط قاچاق در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، «علی خداویسی» ظهر امروز در نشست خبری رؤسای کارگروه تخصصی مبارزه با قاچاق کالای استان کردستان با خبرنگاران که در محل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دشمنان امروزه دریافته‌ که تنها از مسیر اعمال فشارهای اقتصادی و گسترش قاچاق کالا می‌توانند وضعیت اقتصادی سختی را بر کشور ما حاکم سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر اینکه دشمنان برای به زانو درآوردن ما از تمام توان خود استفاده می‌کنند، افزود: توسل به «قاچاق» یکی از راهکارهایی‌ست که آنان در پیش گرفته و با این رویکرد علاوه‌بر اینکه ضربات جدی را به اقتصاد وارد کرده، فرهنگمان را نیز دستخوش تهدید می‌کنند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در استان کردستان با اشاره به اینکه برای مقابله و پیشگیری از قاچاق اقدامات کاربردی لحاظ شده است، تصریح کرد: ثمره این اقدامات کاهش شایان توجه قاچاق کالا در سال‌های اخیر در سطح کشور و استان است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش میزان ورود قاچاق به کشور در سایه تلاش و  پای کار بودن تمامی دستگاه‌های متولی محقق شد، گفت: سال گذشته از هفت دستگاه فعال از جمله نیروی انتظامی، علوم پزشکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، دانشگاه و دیگر ذیصلاحان این حوزه که در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تلاش‌های مضاعف و عملکرد بهتری را نسبت به دیگر ارگان‌ها داشته، تقدیر شد.

خداویسی با اعلام اینکه در چند سال اخیر سیاست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حرکت به سمت و سوی پیشگیری و مقابله بر اساس کارهای علمی و مطالعات دانشگاهی تعریف شده است، ادامه داد: در این راستا بحث سازماندهی سامانه انبارها، تخصیص کدرهگیری به وسایل خانگی و ریجستری گوشی‌های موبایل در نظر گرفته شد.

وی با اذعان به اینکه در بحث سامانه انبارها فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: استان کردستان در این حوزه حائز رتبه سوم کشوری شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در کردستان با اشاره به اینکه قاچاق سوخت در استان به صورت قاچاق در شرق و جنوب شرقی کشور نیست، توضیح داد: قاچاق سوخت در کردستان به صورت سازمان یافته نبوده و بیشتر توسط گالن به دستان صورت گرفته به نحوی‌که در طوب سال حدود یک تا 1.5 لیتر کشف قاچاق سوخت داشته در صورتی‌که میزان قاچاق سوخت در مرزهای شرقی بالای 15 تا 20 میلیون لیتر بوده است.

از گوشه‌وکنار ایلام|همکاری و تعامل مردم با پلیس می تواند بستر خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استروسیه: آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در قاچاق مواد مخدر افغانستان نقش دارند

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌هایی مبنی بر اینکه به‌جز قاچاق‌چیان فعال در عرصه سلامت‌محور ما با افرادی که به عنوان خرده‌فروش و کوله‌بر در بحث قاچاق ورود کرده‌، برخورد قهری نداشته باشیم، لحاظ شده است؛ خاطرنشان کرد: بیشترین کار و همت ستاد بر برخورد با قاچاق‌های سازمان یافته است.  

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در کردستان با ذکر اینکه نوع قاچاقی استان با قاچاقیان مرزهای شرقی متفاوت است، تصریح کرد: میزان قاچاق در کردستان نسبت به مناطق دیگر کشور، بسیار ناچیز است.

وی با اعلام اینکه امسال سال جهش تولید است، اظهار کرد: جهش تولید مسیر نخواهد شد مگر اینکه مردم و مسئولان با هم همکاری داشته باشند.

خداویسی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته بیشترین تأکید مقام معظم رهبری بر روی رونق اقتصاد مقاومتی بود، افزود: باید همه دستگاه‌ها همت و تلاش خود را برای اجرایی شدن منویات رهبری به کار بسته تا در پایان سال‌جاری، بتوان عملکرد قابل قبولی را ارائه داد.

وی در خصوص آمار کشفیات قاچاق در استان گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث فرآورده‌های نفتی با 42 درصد کشف، لوازم خانگی 8 درصد، پارچه با 420 درصد، لوازم آرایشی و بهداشتی 83 درصد و دارو 95 درصد کاهش داشته‌ایم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در استان کردستان با ذکر اینکه در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته در بحث کشفیات کالای قاچاق در استان از نظر ریالی 18 درصد افزایش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در بحث قاچاق لوازم خانگی که حدود 2 و نیم میلیارد دلار از کل قاچاق کشور را به خود اختصاص داده تلاش شده تا با طرح بحث تعریف کُد شناسه برای هفت قلم کالا، دست قاچاقچیان از این بازار را کوتاه کرد.

انتهای پیام/483/ش

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... افزایش قاچاق پوشاک با گرانی تولیدات داخلی/امکان ایجاد ۷۰۰ هزار شغل با کنترل قاچاق ۱۵.۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر «گناوه» با تلاش دریابانی کشف شد ۲۰۶۹ پرونده قاچاق کالا در استان بوشهر تشکیل شده است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا دبیر کمیسیون برنامه ریزی استان کردستان قاچاق سوخت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از محکومیت قاچاقچیان انواع کالا در یک باربری خبر داد.

علی رحیمی آذر، ۱۱ اردیبهشت گفت: شعبه دوم بدوی قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اردبیل به پرونده نگهداری قاچاق انواع کالا از جمله بادام هندی، مغز فندق و کشمش خارجی به ارزش یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال، انواع اسپری و داروی خارجی به ارزش ۱۳۱ میلیون ریال، قهوه به ارزش ۳۶۵ میلیون ریال و انواع سیگار الکترونیکی ، مایع قلیان و پیپ خارجی به ارزش ۱۶۹ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت سه میلیارد  ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: مأموران نیروی انتظامی اردبیل محموله قاچاق را از یک باربری کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی