Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:37:25 GMT

حدنگاری اراضی به مدیریت بهتر منابع کمک می کند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۸۶۶۰

حدنگاری اراضی به مدیریت بهتر منابع کمک می کند

هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در کارگروه کاداستر اراضی استان قزوین افزود: در این طرح اراضی کشاورزی و ملی شناسنامه دار می‌شوند.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف تثبیت مالکیت و شفافیت ،جلوگیری از صدور اسناد معارض، رفع تداخلات ،کاهش تعداد پرونده های وارده به حاکم قضایی و حفظ حقوق مردم و دولت  اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی پور با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های کاداستر و رفع تداخلات اراضی کشاورزی، تصریح کرد: در اجرای این طرح همه مسوولان اتفاق نظر دارند زیرا این طرح‌ها از جمله پروژه های لازم برای توسعه و تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی مدیریت منابع به شمار می‌رود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: طرح‌ کاداستر  بسیاری از دغدغه‌ها و هزینه‌های بیهوده‌ای که در مسیر قضایی به مردم وارد می‌شود را رفع کرده و شرایط را برای توسعه و اجرای برنامه‌ها در حوزه کشاورزی و واگذاری اراضی مرتفع می‌کند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید تا پایان امسال‌ اجرای طرح کاداستر را در استان به پایان برسانند و بر روی تکمیل آن تمرکز کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای گرفتن  اعتبارات ملی و تجهیزات مورد نیاز ثبت اسناد را براب تکمیل طرح کاداستر پیگیری می‌کنیم، یاد آور شد: در حال حاضر وحدت و همدلی در بین مسوولان استان  وجود دارد که می‌توانیم این استان را به‌عنوان الگوی وحدت به کشور معرفی کنیم.
معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار قزوین در این نشست گفت: از ظرفیت نیروهای متخصص و تحصیلکرده دانشگاه ها در زمینه تهیه کاداستر و نقشه جامع استان باید استفاده شود.
علی فرخ زاد افزود: بکارگیری نیرو در دستگاه‌ها برای تهیه کاداستر و نقشه جامعه راهکار مناسبی نیست و باید در این زمینه از نیروهای متخصص دانشگاه آزاد استفاده کرد.
وی اظهار داشت: برای تسریع روند کار تمامی نقشه های هوایی و زمینی که تا کنون توسط دستگاههای مختلف از استان تهیه شده است، به صورت واحد باید جمع آوری و بایگانی شود تا بانک جامعی از این اطلاعات در استان تشکیل شود.
این مسوول اضافه کرد:برای تسریع کاداستر اراضی استان تمامی دستگاههای متولی امر که مالک اراضی استان هستند از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی باید مشارکت لازم داشته باشند تا براساس زمانبندی برنامه تهیه عکسهای هوایی و تمامی اقدامات اولیه انجام شود.
وی در خصوص تامین اعتبار برای تهیه نقشه جامع استان، تصریح کرد: بخشی از اعتبارات به شکل ملیتامین می شود و برای بخش دیگر نیز می توان از اعتبارات مدیریت بحران و ارزش افزوده شهرها و روستاها استفاده کرد.

برچسب‌ها كاداستر استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كاداستر استان قزوین استانداری قزوین كاداستر استان قزوین استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود