Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قم : عباس پورمیدانی امروز در جلسه تنظیم بازار استان در سالن جلسات استانداری، با بیان اینکه تحلیل نمودارهای تورمی کاری تخصصی و علمی است، اظهار داشت: اگر تحلیل خوبی ارائه شود می‌توان در برنامه ریزی‌ها استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر وجود وحدت رویه در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌ها پیرامون تعیین قیمت مرغ گفت: کف قیمت مرغ را ۱۵ هزار و دویست تومان با رعایت یک سری الزامات قراردادیم و سقف قیمت را ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مقرر بود بیش از ده تن مرغ با قیمت ۱۵ هزار و دویست تومان و بیش از ۲۰ تن مرغ با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ توزیع شود تا ببینیم وضعیت تعیین قیمت‌ها در تنظیم بازار ملی چه اتفاقی می‌افتد.

پورمیدانی با بیان اینکه استان قم هیچ کمبودی در جوجه ریزی ندارد، ابراز کرد: در اردیبهشت‌ماه ۹۰۰ هزار عدد جوجه ریزی و در خردادماه این رقم یک‌میلیون بوده است همچنین برای تیرماه یک‌میلیون عدد جوجه ریزی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد: در خردادماه قیمت توزیع مرغ کمتر از قیمت مصوب دوازده و ۹۰۰ تومان بوده و بیش از ۱۲۰ هزار تن مرغ منجمد شده داشتیم که رقم بسیار بالایی است در حال حاضر آماده‌ایم که مرغ را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم و استان قم از بعد تأمین مرغ و جوجه ریزی مشکلی ندارد.

پورمیدانی نیاز استان در تأمین مرغ حداقل روزانه ۴۰ تن دانست و گفت: اینکه بگوییم تمام نیازها از یک کانال تأمین شود شاید در تعادل بخشی بازار به‌صرفه نباشد.

وی بیان کرد: قیمت مصوب مرغ متناسب با نهاده بوده که در اردیبهشت‌ماه نهاده تأمین نشده است، حدود ۵۰ درصد نهاده داده‌شده اما سه ماه است که مرغ به قیمت مصوب در استان فروخته نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه باید رفتار سایر استان‌ها را در تصمیم سازی‌ها در نظر گرفت، تاکید کرد: نمی‌توانیم مرغدار و کشتارگاه خودمان را در استان دست‌تنها بگذاریم و به دنبال آن باشیم که بگوییم چرا استان گلستان مرغ را ۱۵ هزار و ۷۰۰ می‌آورد.

پورمیدانی با بیان اینکه دامپزشکی اجازه خروج مرغ از استان را نمی‌دهد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی نیز می‌داند مرغداری که نهاده را گرفته اما مرغ را از استان خارج کند و ظرفیت تعریف‌شده را در اختیار استان قرار ندهد علاوه بر تخلف با او برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر تک‌نرخی بودن قیمت مرغ گفت: در استانی  که ظرفیت پایین آمدن قیمت مرغ وجود دارد باید قیمت پایین بیاید، اما در استان قم هزینه تولید بالا بوده درنتیجه امکان پایین آمدن قیمت وجود ندارد.

46

کد خبر 1404393

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم سازمان جهاد کشاورزی جوجه ریزی ۱۵ هزار استان قم قیمت مرغ تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به اراضی دهدشت غربی نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 17 سال پیش پروژه آبرسانی به اراضی دیم دهدشت غربی آغاز شد، ولی هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است، هرچند در دولت سیزدهم سرعت عملیات اجرایی تسریع داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه ملی تأمین آب اراضی دهدشت غربی از طریق رودخانه مارون با هدف تأمین 49 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز 5 هزار و 500 هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا در سال 87 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در خرداد سال 90 شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه آب مورد نیاز 3 هزار و 322 هکتار به صورت تحت فشار و 2 هزار و 325 هکتار دیگر را به صورت ثقلی تأمین می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری از آن، شاهد اشتغال 5 هزار نفر هستیم.

به گزارش تسنیم، دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار، از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده، اما به علت مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور، با کمبود آب مواجه است و ماهیت تپه ماهوری این دشت نیز سبب بروز مشکل در امر آبیاری آن شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد