Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدینی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان یزد از برگزاری رزمایش سراسری جهش تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان یزد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عابدینی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در مورد رزمایش سراسری جهش تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان یزد، گفت: بخش کشاورزی و دامپروری دارای تاثیرات شگرف در پایداری و استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که با ایجاد امنیت غذایی و فراهم کردن بستر مناسب می‌توان به ثبات و امنیت روانی کشور و در پی آن امنیت اجتماعی و اقتصادی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور در زمینه امنیت غذایی با مشکلات و چالش‌هایی روبرو است، مشکلاتی نظیر کاهش نزولات جوی و کم شدن سطح سفره‌های آب زیرزمینی و نیز برخی مشکلات مدیریتی که باعث شده دولت‌های مختلف سالیانه مبالغ بسیاری را صرف واردات محصولات کشاورزی و دامی کنند. همین موارد نشان می‌دهد که بیانات و توجه ویژه امامین انقلاب اسلامی در باب اهمیت و جایگاه کشاورزی و خودکفایی در محصولات اساسی تا چه میزان است.

عابدینی خاطرنشان کرد: بر این اساس نظر فرمانده محترم سپاه پاسداران نیز بروز یک نهضت تولید در کشور است و کشاورزی را یکی از بخش‌های مهم و پیشرو در این زمینه دانسته‌اند. همچنین ریاست سازمان بسیج مستضعفین نیز برنامه جهش تولید را مهمترین برنامه بسیج در سال جهش تولید برشمرده‌اند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به اینکه برنامه نهضت جهش تولید در محصولات کشاورزی با اولویت محصولات راهبردی گندم، جو، ذرت، برنج، کلزا و نیز تولید گوشت قرمز پیش‌بینی و در قالب دو کتابچه عملیاتی به سپاه‌های استانی ابلاغ‌شده است گفت: برنامه رزمایش جهش تولید سه‌ساله پیش‌بینی و طراحی‌شده است و در پایان سال سوم به ترتیب کلزا 42% ذرت دانه‌ای 37% برنج 24% گندم 32% جو 30% ان‌شاءالله افزایش تولید خواهد داشت.

وی به نقش استان یزد در جهش تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نوع محصولات کشاورزی دو محصول گندم و جو در سرفصل برنامه جهش تولید محصولات کشاورزی و نیز گوشت قرمز برای استان‌ها در نظر گرفته‌شده است.

عابدینی اضافه کرد: در این طرح سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در کنار یکدیگر و به‌صورت همگام این طرح را به‌پیش خواهند برد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به نقش سایر رده‌های سپاه در اجرای این رزمایش، ادامه داد: با توجه به اینکه روستاهای ما و کشاورزان و دامداران عزیز زحمت اصلی این طرح را بر دوش خواهند کشید با کمک آن‌ها و نیز فرماندهان محترم در سلسله‌مراتب فرماندهی ناحیه، حوزه و پایگاه ما را کمک خواهند کرد و ان‌شاءالله فرمان فرمانده کل قوا را حجت شرعی و قانونی خود می‌دانیم و با کمک همه این عزیزان به فرمان ایشان لبیک خواهیم گفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهش تولید محصولات کشاورزی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی محصولات کشاورزی و دامی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس