Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@11:40:04 GMT

۵ خوراکی مفید برای تقویت ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۹۷۰۳

۵ خوراکی مفید برای تقویت ایمنی بدن

یکاترینا مارکووا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای اعلام کرد که چه ادویه جاتی در غذا می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی در طول دوران شیوع ویروس کرونا مفید باشند.

زنجبیل: این ریشه فوق العاده محبوب به عنوان ابزاری جهانی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بهبود گردش خون و احیای عملکرد دستگاه گوارش شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریحان: با داشتن رایحه‌ای دلپذیر برای درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. علاوه بر این، سطح کورتیزول، هورمون استرس را کاهش می‌دهد. به گفته این متخصص، ریحان را می‌توان به عنوان دورچین و اسموتی‌ها اضافه کرد.

انگور فرنگی هندی (آملا): نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بلکه فرایند هضم را نیز تسریع می‌کند.

او همچنین توصیه می‌کند که هل ("استرس را تسکین می‌دهد") به غذا‌های گوشتی خود زردچوبه، که به پاکسازی بدن کمک می‌کند، اضافه کنید، این ادویه با باکتری‌های بیماری زا و فرآیند‌های التهابی مبارزه می‌کند.

 

منبع: اسپوتنیک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تقویت ایمنی بدن ویروس کرونا رژیم غذایی سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند