Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا شاملو روز یکشنبه در حاشیه سفر خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۹ هزار روستای کشور با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون جمعیت تحت پوشش اجرای طرح هادی شامل اصلاح شبکه آب، اصلاح شبکه و تعریض معابر روستایی و بهسازی محیط روستا قرار دارند و در ۲۰ هزار روستا نیز هنوز اجرای طرح آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته همه ساله بین یک هزار تا ۱۶۰۰میلیاد تومان از مجموع اعتبارات ملی، استانی و منابع داخلی بنیاد صرف طرح هادی می‌شود که این میزان، حدود ۳۰ درصد نیازهای ما در روستاها را تشکیل می‌دهد چرا که برای اجرای این طرح سالانه به چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی، هزینه تهیه هر طرح هادی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیز به طور میانگین برای هر روستا به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیازمندیم.

شاملو با بیان اینکه ۲۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور در انتظار اجرای طرح هادی هستند، اظهار داشت: بازگشایی معابر، اصلاح شبکه معابر، دفع آب‌های سطحی و بهسازی محیط این تعداد روستا در صورت تثبیت و ثابت ماندن قیمت‌ها و همچنین میزان اعتبارات در نظر گرفته شده به ۱۰ سال وقت نیاز داریم.

وی، مبنا و هدف از اجرای طرح هادی در روستاها را ساماندهی در ساخت و سازها دانست و گفت: اجرای این طرح در چند سال گذشته توانسته ضمن جلوگیری از پدیده زمین خواری در این مناطق، از ساخت خانه‌های دومی (ویلایی) نیز تا حدود زیادی جلوگیری کند و در عین حال نیز نظم خاصی را با قانونمند ساختن نوع کاربری ها، در ساخت و سازها روستاها بدهد.

این مسئول عمران روستایی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح هادی سعی شده به نیاز روستائیان در حوزه مسکن پاسخ داده شود، اظهار داشت: مهاجرت‌های بی‌رویه در سال‌های گذشته متاسفان سبک و شیوه زندگی در روستاها را تغییر داده و مدل آن را به زندگی شهری نزدیک ساخته که به همین خاطر بنیاد مسکن در حوزه اجرای طرح‌های خود همواره سعی داشته اقتصاد روستا و در کنار آن، مسایل عمرانی این مناطق را در نظر بگیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد انقلاب اسلامی مسکن مهاجرت روستا اجرای طرح هادی هزار روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: فراهم بودن امکانات زیر ساختی و زمین‌های حاصلخیز موجب رغبت اهالی به زندگی در این روستا شده است.
مرادی همچنین از اجرای طرح هادی در ۳۷۱ روستا با اعتبار ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گفته وی، از ۸۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است