Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: دوره گذشته ۲۰ مهندس عمران در کمیسیون عمران مجلس به عضویت در آمده بودند اما نتوانستند کار مفید انجام بدهند و تمام نامه‌ها و نگارش‌های حقوقی در سیستم‌های بیرونی قفل‌ شده بود.

علی آذری امروز، هشتم تیر ماه، در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان که در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است مقام معظم رهبری سال‌ها را با عناوین اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند اما باید بدانیم این‌ها شعار نیست بلکه منویات مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام‌گذاری سال جهش تولید در کنار بیانیه گام دوم انقلاب، سند راهبردی است که اقتصاد را برای نظام به‌ عنوان یک کلید معرفی کرده است و ما را ملزم می‌کند مسیری برای توسعه شهرستان تعریف کنیم.

آذری افزود: جهش تولید به دنبال افکار جهادی و انقلابی است. امروز اقتصاد مردم ما را نگران کرده و معیشت جوانان را تحت تاثیر قرار داده است. اگر مدیران بی‌توجهی کنند، قطعا امنیت ما مورد خدشه واقع خواهد شد. جهش تولید یعنی حذف مدیران سیاست‌باز و فاصله‌گذاری هوشمند بین مدیران لایق و نالایق.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ۴.۵ ساله خود به ‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان، گفت: من جلسات زیادی داشتم و بزرگان زیادی آمدند اما بعد از خروج از این جلسات اوضاع قوچان همچنان مانند گذشته پا برجاست. امروز اگر کمی دل‌زدگی از انقلاب برای برخی از شهروندان پیش‌ آمده، قسمت عمده آن به دلیل رویگردانی برخی از مدیران و مسئولان اداری از نظام اسلامی و اعتقادات و ارزش‌های دینی است.

آذری اظهار کرد: مردم و شهروندان منتظر وحدت هستند تا شاهد اتفاقات خوبی باشند. مأیوس‌سازی مردم و پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش اگر در سیستم اداری باشد، حتما با برخورد نظام اداری و مسئولان نظارتی مواجه خواهد شد.

تصمیمات عمده شهر دست یک عده خاص است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمار و اطلاعات به دلیل عدم تطبیق با واقعیت باعث بیراهه رفتن راه‌حل‌ها شده، تصریح کرد: کفه عدالت در خدمت و اقتصاد برای همه مردم قوچان باید یکسان باشد و برای حل این مشکل تلاش همگانی لازم است و همه باید متعهد شویم.

وی گفت: تصمیمات عمده شهر دست یک عده خاص است؛ بخشی از نظام اداری بیمار و فاسد است؛ افکار عمومی اعتقاد دارد نظام اداری به ‌شدت ناشایست بوده و شدت اختلافات سیاسی برکت و آبادانی را برده است. ما نیامده‌ایم در این جلسات بنشینیم و خروجی نداشته باشیم.

وی گفت: در فرهنگ قناعت و فرهنگ خلق ثروت به‌ شدت ضعیف هستیم. ریشه فقر در ابتدا نداشتن احساس مسئولیت است و لازم است فرهنگ احساس مسئولیت، تلاش و تولید در ما نهادینه شود. نهادینه‌سازی این فرهنگ از مسئولان شروع می‌شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با گلایه از نبود وحدت رویه برای توسعه قوچان گفت: تنها راه برون‌رفت از این چالش‌ها کاربردی کردن منویات مقام معظم رهبری در موضوع جهش تولید است. ایجاد سند چشم‌انداز حرکت توسعه اقتصادی برای قوچان لازم است و باید به بدنه اقتصاد شهر روح تازه دمیده شود. این طرح با کمک گروه مشاوران دانشگاهی در حال ترسیم است و توجه به توسعه اقتصاد پایدار در این سند ترسیم‌ شده است.

آذری افزود: مثلث توسعه به دنبال تسهیل‌گری و انعطاف‌گری است اما در شهر ما چیزی رؤیت نشده است. این مثلث در شهرهای دیگر تعداد زیادی بنگاه اقتصادی و تولیدی بزرگ و کوچک ایجاد کرده چون آن‌ها وحدت دارند و چپ و راستی نیست که بخواهد برای نظام مشکل‌ساز باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های واقعی شهرستان قوچان گفت: ابتدا برای تحول در محور اداری تمرکز ویژه‌ای داریم و بعد از آن ابعاد اقتصادی، زیستی، علمی و آموزشی، اجتماعی را مدنظر قرار خواهیم داد. در حوزه اداری با مشکلاتی مواجه هستیم چون ادارات‌مان که تسهیل‌کننده امور جامعه است، به مانع توسعه و خدمت تبدیل‌ شده‌ و نگرش خدمت‌گرایی به حداقل رسیده است. در بعضی ادارات خدمت بی‌منت نیست و اگر قرار باشد کسی مانع شود، اجازه نمی‌دهیم این امانت در ید آن‌ها باقی بماند و مردم در مشکل باشند.

آذری با بیان اینکه پیگیر رویکرد شناسایی و طبقه‌بندی ظرفیت‌ها خواهد بود، خطاب به مدیران شهرستان قوچان گفت: ظرف ۱۰ روز آنچه از توانایی ادارات دارید، در اختیار فرماندار بگذارید و در صورت نداشتن علاقه‌مندی به این موضوع به‌ صورت کتبی اعلام کنید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در دست‌یابی به جهش تولید، ادارات باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند و حضور مدیران متخصص، پاک دست، پاک‌دامن در راس ادارات برای تحقق این هدف لازم است.

توسعه شهرستان قوچان به ۸ عامل نیاز دارد

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه تحول اقتصادی در موضوعاتی چون تولید، تجارت و خدمات شهری برنامه داریم، عنوان کرد: این برنامه برای قطب و کانون منطقه‌ای شدن شهرستان قوچان طرح‌ریزی شده چرا که وضعیت منطقه‌ای ما زبان‌زد است.

وی اظهار کرد: در تحول علمی به دنبال این هستیم که توجه ویژه به جوانان تحصیل‌ کرده و بازگشت نخبگان داشته باشیم و برای محور اجتماعی و امور فرهنگی همچون خانواده، بانوان و جوانان، ورزش و اشتغال را مدنظر قرار دهیم.

آذری گفت: توسعه شهرستان قوچان به ۸ عامل نیاز دارد. برای توسعه باید زیرساخت‌ها را بشناسیم؛ لازم است آماده بوده و فرهنگ مشارکت را ترویج کنیم. وقتی ادارات پای‌ کار آمدند، مردم هم خواهند آمد. برای توسعه قوچان ۳ برنامه در حوزه کشاورزی، دامداری، صنعت و خدمات مد نظر ماست و تمام ادارات باید در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: در قوچان کمبودی نداریم؛ فقط در قسمت اداری نیاز به مثلث قدرت داریم تا موتور کند را به حرکت در آوریم. باید تفاهم‌نامه داخلی بین ادارات منعقد شود و همه باید در بحث توسعه دخیل باشند چون نماینده یک‌تنه نمی‌تواند جوابگوی همه باشد.

یکی از مشکلات اساسی کشور وجود قوانینی است که مانع تولید و کسب‌وکار می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور وجود قوانین مانع تولید و کسب‌وکار است، تصریح کرد: در ابتدای ورود به مجلس پیشنهادهایی از سمت ۲ کمیسیون اقتصادی و عمران مجلس به من داده شد تا با عضویت در این کمیسیون‌ها ایراداتی که در نگارش‌های حقوقی این کمیسیون‌ها به وجود آمده بود، برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی كميسيون عمران قوچان مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران شهرستان قوچان عمران مجلس برای توسعه جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن

وزرای دفاع آلمان و فرانسه از همکاری مشترک برای تولید تانک های مجهز و مدرن برای آینده با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان تی وی آلمان، گفته می شود تانک جنگی که به طور مشترک توسط آلمان و فرانسه ساخته می‌شود کاملاً مجهز و قابل همکاری و مجهز به هوش مصنوعی است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان در مصاحبه ای با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت: ما به طور مشترک در حال توسعه سیستمی برای آینده هستیم که برای آنچه ما نیاز داریم - از هوش مصنوعی و جدیدترین فناوری حسگر گرفته تا امکان استفاده از این سیستم بدون سرنشین در شرایط خاص، طراحی شده است.

سباستین لکورنو، همتای فرانسوی وی افزود: ما فقط تانک آینده را توسعه نمی‌دهیم، بلکه آینده تانک را نیز توسعه می‌دهیم.

وی توضیح داد که نیاز به قابلیت همکاری - تعامل سیستم‌های مختلف - از طریق تجربه جنگ اوکراین آشکار شد.

این دو وزیر اروپایی می‌خواهند امروز جمعه در پاریس اعلامیه‌ای را امضا کنند که نشان دهنده آغاز فاز پروژه 1A است. انتظار می‌رود که توزیع وظایف بین شرکت‌های دفاعی درگیر با جزئیات بیشتری شرح داده شود.

پیستوریوس گفت، تجربه در توسعه سیستم نبرد هوایی FCAS به عنوان یک "طرح اولیه" عمل می‌کند. به گفته این مقام آلمانی قرارداد تفصیلی باید در ابتدای سال آینده تکمیل شود.

لکورنو هم افزود: "ما از نیازهای عملیاتی ارتش آلمان و ارتش فرانسه شروع کردیم، در حالی که پیشینیان ما گاهی اوقات نیازهای صنعت را بیشتر در نظر می‌گرفتند."

این پروژه به تعویق افتاد زیرا شرکت‌ها مسئولیت‌ها و حقوق مالکیت معنوی را در ارتباط با پیشرفت‌های فناوری مورد مناقشه قرار دادند. در میان مدت، این پروژه باید برای سایر کشورها مانند ایتالیا یا هلند نیز باز شود. این سیستم جدید در ابتدا قرار بود در سال 2035 آماده استفاده شود، اما اکنون صحبت از سال 2040 است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از توافق اصولی فرانسه و آلمان برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی تمجید کرد. استولتنبرگ گفت: این خبر خوبی است.

استولتنبرگ گفت: ما از همکاری متحدان ناتو برای ایجاد ظرفیت نظامی استقبال می‌کنیم زیرا این کار ما را قوی‌تر می‌کند. ما عموماً طرفدار همکاری متحدان هستیم. این به ما کمک می‌کند تا بر چندپارگی صنعت دفاعی خود غلبه کنیم."

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتشتوافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد