Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:43:30 GMT

از تشدید نظارت‌ها تا اجباری شدن ماسک

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۰۶۷۲

از تشدید نظارت‌ها تا اجباری شدن ماسک

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش حساسیت‌های مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و چالش‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، مهم‌ترین اولویت در شرایط فعلی، افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای پروتکل‌هاست.

محمدصادق معتمدیان، امروز یکشنبه ۸ تیر در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان، بر تشدید نظارت‌ها تاکید و اظهار کرد: چهار لایه نظارتی برای شرایط فعلی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: گزارش‌های مردمی از موارد مثبت و منفی رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی یکی از راهکارهای پیش بینی شده در این زمینه است.

معتمدیان ادامه داد: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه‌های 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 124 صنعت،معدن و تجارت گزارش کنند.

وی افزود: نظارت‌های بعدی توسط بازرسان بهداشتی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به نظارت تخصصی وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد: در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نظارت‌ها توسط دفاتر خدمات سلامت و همچنین کارشناسان و بازرسان حرفه‌ای بهداشت محیط انجام می‌شود.

معتمدیان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی مهم‌ترین چالش‌ها، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مراکز تجمع است که آلودگی‌ها بیشتر بوده و در شیوع بیماری مؤثر بوده است.

وی یادآور شد: از دیگر نکات مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا، موضوع مستأجرین بود، بنا به مصوبات گذشته مقرر شده بود قراردادهای اجاره دو ماه تمدید شود و بر اساس مصوبه امروز ستاد، در قراردادهایی که جدید منعقد می‌شوند اضافه اجاره‌بها، نسبت به سال قبل در تهران ۲۵ درصد، در کلانشهرها ۲۰ درصد و در بقیه شهرها تا 20 درصد بیشتر نمی‌تواند لحاظ شود.

وی ادامه داد: این مصوبه تا زمانی لازم الاجراست که این حالت اضطرار وجود دارد و به محض اعلام وزارت بهداشت و خروج از این شرایط، مصوبه حداکثر تا سه ماه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی به مهم‌ترین مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارشات رسیده درخصوص شیوع بیماری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی در برخی اماکن تجمعی، مجموعه بازرسی و حوزه بهداشت مکلفند سامانه‌های 124 و 190 که وظیفه دریافت شکایت‌های مردمی دارند، را فعال‌تر کنند.

معتمدیان افزود: اپراتورهای این سامانه ها باید در همه شرایط پاسخگو باشند و تیم‌های کنترل و بازرسی نیز آمادگی لازم برای اقدام را داشته باشند تا به محض دریافت شکایت وارد عمل شوند.

وی به تکلیف فرمانداران در این زمینه و فعال تر کردن تیم‌های نظارتی در همه مناطق نیز اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی تنها دو شهرستان درمیان و سرایان در استان وضعیت کم خطر دارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شهرستان‌های بیرجند و طبس از مناطق بسیار پرخطر و با وضعیت قرمز گزارش شده‌اند.

معتمدیان ادامه داد: افزایش آمار بیماران تنفسی و موارد کرونا مثبت می‌طلبد که نظارت‌ها افزایش یابد و این موضوع با هم‌افزایی دستگاه‌ها کنترل شود.

وی از دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و الزامی شدن استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعمل استفاده از ماسک در محل‌های تجمع و اماکن عمومی از روز 15 تیر لازم الاجراست.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مدت زمان تعریف شده برای این ضابطه در مرحله اول، پایان تیرماه است و برای مراحل بعدی و تمدید آن، بنا به شرایط در جلسات آتی تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است؛ بنا به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، تالارها در شهرستان‌های استان که وضعیت قرمز و نارنجی دارند مجاز به فعالیت نخواهند بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استاندار خراسان جنوبی شرایط فعلی نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر

از دیروز سامانه بارشی مجدد در خراسان جنوبی فعال شده است و هواشناسی نیز هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته موجب وقوع سیل و بروز خسارت در برخی نقاط استان شده است.

در ادامه بیننده تصاویری از بارندگی در خراسان جنوبی باشید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی
  • هشدار؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از فردا تا دوشنبه!
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر